וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום הולדת למלך הרוק אנד רול

אלביס פרסלי (1968). AP
אלביס פרסלי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום (חמישי) לפני 80 שנה נולד אלביס פרסלי. כוכב הרוק אנד רול הראשון הלך לעולמו ב-1977, אבל רבים ממעריציו ממשיכים להאמין שהוא עדיין חי. בין אם אתם מאמינים לתיאוריות הקונספירציה הרבות סביב מותו או לא, אתם מוזמנים לנצל את היום כדי להיזכר באחד מענקי המוזיקה והשואו בכל הזמנים, שאיחד את המוזיקה של הלבנים בארצות הברית עם זו של השחורים, הותיר אחריו עשרות להיטי ענק, עשרות אלפי חקיינים ומיתוס אחד גדול מהחיים.

מי פה הכוכב?

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
מכבי תל אביב/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי תל אביב את הכוכב האדום בלגרד. תשעה ימים אחרי שפתחה את שלב הטופ 16 של היורוליג עם הפסד חוץ כואב לפנאתינייקוס, אלופת אירופה חוזרת ליד אליהו ולימי חמישי המוכרים לה, במטרה להימנע ממעידה מול האורחת מבירת סרביה. הכוכב האדום רושמת עונה מפתיעה בראשות הסנטר הענק בובאן מריינוביץ' המתנשא לגובה של 2.21 מ', אבל בשבוע שעבר היא נעצרה עם הפסד ביתי לריאל מדריד, ומי שיצטרך לדאוג לתוצאה דומה הערב הוא ג'רמי פארגו, שהציל את מכבי תל אביב מהפסד ליגה להפועל אילת במוצאי שבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הגרפיטי והבלדה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 10 שנים נפטר ברוך ג'מילי. לוחם חטיבת הראל במלחמת העצמאות התפרסם בזכות כתובת שכתב בזפת "פלמח ברוך ג'מילי פ"ת 1948!", על קיר של מבנה שאיבת מים שעליו שמר בשער הגיא. ג'מילי ביקש מחבריו שישנו את הכיתוב מפ"ת לפ"נ (פה נקבר) אם ייפול בקרבות, והכתובת הפכה לאחד מסמלי המלחמה, לצד שלדי המשוריינים בבאב אל וואד. בשנת 1974 זכה שלמה ארצי במקום הראשון בפסטיבל הזמר עם שירו "הבלדה על ברוך ג'מילי", ומארגני התחרות שאיתרו את ג'מילי מבעוד מועד, העלו אותו לבמה לאחר ההכרזה על ניצחון השיר.

קצף בלי שצף

ברברה ווינדזור בתוך אמבטיית קצף. Keystone, GettyImages
יום אמבטיית הקצף/GettyImages, Keystone

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום אמבטיית הקצף. מדי יום נחגגים בכל פינות הגלובוס ימים המכבדים תופעות שונות ומשונות שכל מטרתם היא לשבור את שגרת היומיום, והפעם נראה שהשנה בשל מזג האוויר יותר ישראלים יעשו כבוד לאמבטיות הקצף ביום חגן. בין הדרכים המומלצות לחגוג את האירוע: בילוי משפחתי באמבט עם הילדים שכולל מלחמות קצף, בילוי זוגי באמבט באווירה רומנטית, או בילוי פרטי באמבט מפנק ומחומם שיאפשר לכם להירגע, לעצום עיניים ולשכוח לחלוטין מהסערה שבחוץ.

המפיץ הגדול

סטיבן הוקינג. GettyImages
מזל טוב/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 73 שנה נולד סטיבן הוקינג. האסטרופיזיקאי האנגלי המוערך התפרסם מחוץ לכותלי האקדמיה כשפרסם ספר מדע פופולרי בשם "קיצור תולדות הזמן", שתיאר לציבור הרחב את התפתחות היקום מן המפץ הגדול ועד ימינו. הספר מתאר את הידע העיקרי בתחומי הקוסמולוגיה ופיזיקת החלקיקים ומסביר חלקים מתורת היחסות ומכניקת הקוונטים. בגיל 21 חלה הוקינג במחלת לו גריג, שגרמה לגופו להיות משותק כמעט לחלוטין, אך לא פגעה בפעילות המוחית שלו. בשנה שעברה הפיקה אשתו הראשונה את הסרט "התיאוריה של הכול" שהתבסס על חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully