וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: בנט מתייחס לטענות על אחריותו לאסון כפר כנא

שר הכלכלה נושא דברים בוועידת סחר חוץ במלון הילטון בתל אביב, והוא צפוי להתייחס גם לאירוע שבו נהרגו יותר ממאה אזרחי לבנון במבצע ב-1996, שעליו ספג ביקורת בימים האחרונים

שידור ישיר ממלון הילטון בתל אביב

LIVE

שר הכלכלה נפתלי בנט נושא בשעה זו (שלישי) דברים בוועידת סחר חוץ במלון הילטון בתל אביב. בין היתר הוא צפוי להתייחס לטענות על מעורבותו לכאורה באסון בכפר כנא במסגרת מבצע ענבי זעם ב-1996. זאת, ככל הנראה, בעקבות סערה שעוררו פרסומים בנושא בתקשורת בימים האחרונים וכן קריאות מצד עיתונאים לספק הסברים לאירוע.

ב-1996 נהרגו יותר ממאה אזרחים לבנונים מפגזים של צה"ל שנורו על מחנה פליטים בכפר כנא בלבנון. בשבת האחרונה פרסם העיתונאי יגאל סרנה במוסף "ידיעות אחרונות" טקסט, ובו הטיל את האחריות למעשה על בנט. לטענתו, בנט הוביל כוח גדול מאוד באזור, וכשנפתחה לעברם אש הוא העביר דיווח לחפ"ק שהורה להשיב אש. אותה אש גרמה לאסון הנורא בכפר. בין ההרוגים היו נשים וילדים. אחריותו לכאורה של בנט לאירוע דווחה בהרחבה בכלי תקשורת פלסטיניים וערביים. ביממה האחרונה פרסמו גולשים רבים ברשתות החברתיות מסרים בערבית שלפיהם הוא האחראי הישיר לאירועים.

עוד בוואלה! חדשות:
חשש ממצור: דיווחים על מחסור במזון בירושלים
המסמך הפלסטיני: המטרה - תביעה על פשעי "צוק איתן"
בצה"ל הופתעו: מאות חיילים סובלים מפוסט-טראומה מ"צוק איתן"

נפתלי בנט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"פעל במקצועיות ובקור רוח". בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

בעקבות הסערה בנושא חתמו אמש עשרות קצינים יוצאי יחידת מגלן על מכתב תמיכה בבנט. "אנו, מפקדיו ומפקדים ביחידת מגלן, ללא כל שיוך לדעות פוליטיות או שייכות מפלגתית, דוחים את המתקפות שהיו על נפתלי בנט בימים האחרונים בתקשורת". לטענתם, כמפקד פלוגה במגלן, פעל בנט "במקצועיות, בקור רוח, בנחישות ובאחריות רבה, תוך משמעת גבוהה, וכל ניסיון להציג את הדברים באופן שונה אינו נכון, מטעה ומגמתי".

החתומים על המכתב, ובהם מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר אלוף במיל' שי אביטל, שהיה מפקד האוגדה שבה שירת בנט, מפקד מגלן לשעבר אלוף-משנה במיל' אסף שביט, ורבים אחרים, ביקשו לחדול ממתקפות לא ראויות הגוררות את העשייה הצבאית למערכת הבחירות. "נפתלי, ששימש כמפקד צוות וכמפקד פלגה ביחידה, הוביל פעולות רבות ומוצלחות של פגיעה וחיסול מחבלי חיזבאללה בעומק שטחם".

אלוף-משנה במיל' שביט, סגנו לשעבר של הרמטכ"ל בני גנץ ביחידת העלית שלדג, אמר אמר לוואלה! חדשות כי הוא מינה את בנט למפקד פלוגה. "אי אפשר לטעות בי. אני איש השמאל במפה הפוליטי. אני מתעקש שינקו את העשייה הצבאית מהמערכת הפוליטית", אמר שביט. עם זאת, הוא הדגיש: "בנט הוא בחור אחראי, רציני, שפיקד על עשרות מבצעים מורכבים במגלן נגד חיזבאללה. הוא החזיר לי את כל החיילים בשלום. אלו היו ימים שבהם חשנו שהאחריות בלחימה נג חיזבאללה על הכתפיים שלנו. באחד הימים אישרתי לו לחרוג מטווחי הבטיחות ולירות, אבל מדאגה לכוחותינו הוא לא עשה את זה. הניסיון להציג אותו כחסר מקצועיות ולא אחראי חוטא לאמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully