וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

אסון נמנע

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים הכרעת הדין במשפטם של שלושה צעירים תושבי ג'בל מוכבר שתכננו לבצע בשנה שעברה פיגוע באולם שמחות בבירה. השלושה נאשמים כי תכננו להיכנס בלבוש חרדי לאולם "נוף" שבשכונת בית וגן ולפתוח באש לעבר החוגגים, לאחר שאחד מהם עבד בו בעבר וידע שבכל אירוע במקום משתתפים 1,500-800 מוזמנים. למרבה המזל התכנית בוטלה בגלל סכסוך שהתגלע ביניהם והם נעצרו בעקבות פעילות משותפת של המשטרה ושב"כ.

יותר צדיקה מהאפיפיור

אמא תרזה. AP
אמא תרזה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 86 שנה הגיעה אמא תרזה לכלכותה שבהודו על מנת לטפל בעניים. הנזירה ששמה הפך מילה נרדפת לחמלה והקרבה עצמית בזכות פעילותה ההומינטרית, אף זכתה בפרס נובל לשלום בשנת 1979. אלא שמחקר שהתפרסם לפני כשנתיים טען כי היא שמרה לעצמה את הכספים הרבים שקיבלה כתרומה לקרנות שהקימה ואף הגדיל לעשות וטען כי הוותיקן העלים עין מפגמים באישיותה והעדיף לרומם את מעמדה כדי לשפר את יחסי הציבור של הכנסייה. לאחר מותה בשנת 1997 החל הוותיקן בהליך הכרזתה כקדושה, הליך שהסתיים שש שנים לאחר מכן.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה

מסר מהעבר

ממציא הטלגרף סמואל מורס. GettyImages
ממציא הטלגרף סמואל מורס/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 177 שנה שלח סמואל מורס את מסר הטלגרף הראשון. המכשיר הומצא במקור ככלי לשליטה בתנועת הרכבות והוא אפשר העברת מידע למרחק בשפה מקודדת. בעולם שלנו בו ווטסאפים וסמסים נשלחים ומתקבלים בו זמנית מרחבי העולם זה נשמע מופרך אבל הטלגרף הראשון היה צריך לעבור בסך הכל חמישה קילומטרים כדי להגיע ליעדו. מעט אחרי שהוכנס לשימוש הוקמו סוכנויות הידיעות שהעבירו באמצעותו ידיעות חדשותיות בין מקומות מרוחקים וגם בורסות למסחר נעזרו בו. אגב, גם לוח הסיאנס שמציע שפת קודים לתקשור עם ישויות מעולם אחר נוצר בעקבות הטלגרף כך שגם אם אתם מתקשרים עם אנשים אחרים בעולם הבא - את התודה אתם צריכים להוקיר למורס.

פורצה איטליה

אנדראה פירלו שחקן יובנטוס בין שחקני אינטר. Claudio Villa, GettyImages
אנדראה פירלו שחקן יובנטוס בין שחקני אינטר/GettyImages, Claudio Villa

אתם צריכים לדעת שלאחר פגרה בת יותר משבועיים, תחזור הערב הליגה האיטלקית לפעילות, כשהאלופה יובנטוס תארח את אינטר במשחק המכונה "דרבי ד'איטליה". הליגה האיטלקית, ה-"Serie A", היא הליגה הבכירה השלישית באירופה ששבה לפעילות לאחר פגרת החגים, כשקדמו לה ספרד והליגה באנגליה, שפעילותה למעשה לא הופסקה. בסוף השבוע ישובו לשחק גם בצרפת, בעוד בגרמניה ימשיכו עם פגרת החורף בשבועות הקרובים.

מזל טוב איש שעועית

השחקן רואן אטקינסון בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
השחקן רואן אטקינסון בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012/רויטרס

אתם צריכים לדעת שרואן אטקינסון הלא הוא מיסטר בין חוגג היום שישים. האיש בעל פני הגומי למד הנדסת חשמל אולם במהלך לימודי התואר השני הצטרף לקבוצת תיאטרון חובבים, החלטה ששינתה את חייו כשסוכן שחקנים ישב בקהל והחתים אותו על חוזה. הוא זכה להופיע גם לצד חבורת מונטי פייתון ובהמשך המציא דמות שלא יכולה לדבר אבל יכולה להעביר מסרים ללא מגבלות של שפה, מבטא או רקע תרבותי. הוא חשב לקרוא לה "מר קמח" אבל בחר בסוף ב"מר שעועית". לפני כשנתיים הודיע אטקינסון כי בגילו הוא לא רואה טעם להמשיך ולגלם את "מיסטר בין". אחד התחביבים שלו הוא מכוניות מירוץ כך שאם ישעמם לו אולי יש עוד סיכוי שנראה אותו בפורמולה 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully