וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: התנהלות חלק ממדינות אירופה - כמו בשנות ה-30

4.1.2015 / 9:14

בכנס של שגרירי ישראל באיחוד תקף שר החוץ בחריפות בין היתר את שוודיה ואת אירלנד, שהכירו במדינה פלסטינית. "השקרים שנשמעו שם הם פרק נוסף בפרוטוקלים של זקני ציון"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) לבקשה הפלסטינית להצטרף לבית הדין הפלילי בהאג ואמר כי על ישראל לקחת יוזמה בסוגיה המדינית. ליברמן, שאמר את הדברים בכנס שגרירי ישראל באירופה באודיטוריום של משרד החוץ, תקף בחריפות את שוודיה ואת אירלנד בשל הכרתן במדינה פלסטינית. הוא הדגיש כי האתגר הגדול ביותר שניצב בפני ישראל בשנה הקרובה הוא היחסים עם האיחוד האירופי, וטען כי התנהלות חלק ממדינות אירופה מזכירה את זו של בשנות ה-30.

"צריך לבוא עם היוזמה, שתתייחס קודם כל לאינטרס הישראלי", הבהיר ליברמן. "האתגר הגדול ביותר שלנו הוא לא הפלסטינים ולא מדינות ערב, אלא מדינות המערב והאיחוד האירופי". לדבריו, הדוגמה הטובה ביותר לכך היא ההצבעה הפלסטינית במועצת הביטחון. "שתיים משלוש מדינות אירופה החברות במועצה – צרפת ולוקסמבורג – הצביעו בעד והשלישית – בריטניה – נמנעה", אמר. "נצטרך להיות יצירתיים. יש פה הרבה אי-צדק – בסוריה נהרגו השנה 70 אלף איש ובעיראק 15 אלף – אבל לא צריך להיות צודקים, אלא חכמים".

לקריאה נוספת בנושא
הפלסטינים על החלטת ישראל להקפיא הכספים: "פשע מלחמה"
אחרי הכישלון באו"ם, הפלסטינים מצהירים: נצטרף להאג
קרי ינסה לתאם את העמדות האירופאיות לגבי הכרה בפלסטין

אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
תוקף את אירופה. שר החוץ ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

ליברמן הוסיף כי ההתנהלות של חלק ממדינות אירופה כלפי ישראל מזכירה את המדיניות כלפי צ'כוסלובקיה ב-1938, ערב מלחמת העולם השנייה. הוא התייחס באופן ספציפי לשוודיה, שהכירה לאחרונה בפלסטין, ולאירלנד, שנחשבת למדינה הכי אנטי-ישראלית באירופה מבחינת מדיניות החוץ שלה. "כמות השקרים והעיוותים וההמצאות שחברי פרלמנט באירופה השתמשו בהן נגד ישראל, זה כמו פרק נוסף בפרוטוקולים של זקני ציון", אמר.

ליברמן טען כי הגידול באנטישמיות באירופה בשנה האחרונה נובע מהניסיון של האיחוד האירופי לקשור את פתרון הסוגיה הפלסטינית ליחסים עם ישראל. "גרמניה היא העוגן העיקרי בשיתוף הפעולה שלנו עם אירופה", אמר ליברמן. "צריך לנצל את זה ולדון עמם כיצד למנוע את הגידול באנטישמיות".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully