וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישיון העסק של "פרי גליל" הוארך, אך המפעל יישאר סגור

2.1.2015 / 14:50

בתום סיור של השר אהרונוביץ' ונציב כיבוי והצלה במפעל שבחצור הגלילית הוחלט להאריך את הרישיון בשלושה חודשים, שבסיומם תצטרך ההנהלה לתקן את יתר הליקויים. עם זאת, המנהל מתנה את פתיחת המפעל מחדש במענק של משרד הכלכלה

צילום: חמד אלמקת-ג'יני, עריכה: יאיר דניאל

בתום סיור שערכו היום (שישי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', נציב כיבוי והצלה רב-טפסר שחר איילון ומפקד מחוז צפון של שירותי הכבאות, טפסר בכיר אמיר לוי, במפעל "פרי גליל" שבחצור הגלילית הוחלט להאריך את רישיון העסק בשלושה חודשים – זאת לנוכח התקדמות מסוימת שחלה במילוי דרישות בטיחות האש במקום. בתום התקופה תצטרך הנהלת המפעל לעמוד בכל דרישות בטיחות האש כדי לקבל רישיון קבוע. עם זאת, מנהל המפעל אושיק אפרים מסר כי ההחלטה לא תוביל לפתיחת המפעל, שנסגר אתמול בבוקר, כל עוד משרד הכלכלה לא יעביר את המענק בסך תשעה מיליון שקלים שעליו התחייב בשנת 2009.

אתמול יצאו 220 עובדי המפעל לחופשה כפויה ללא הגבלת זמן בשל המחלוקת עם משרד הכלכלה. עשרות מעובדי המפעל התאספו מחוץ לשעריו. "כרגע אנחנו לא עושים שום צעד מחאה כי עמיר פרץ נמצא כאן יחד עם יו"ר ההסתדרות", אמר אתמול יו"ר ועד העובדים מוטי חזיזה. "התחייבנו שכרגע לא נעשה שום פעילות, אבל אם זה לא יסתיים בצורה מכובדת אני לא רוצה להגיד לאן זה יכול להגיע". לדבריו, הוא ניסה להיפגש עם שר הכלכלה נפתלי בנט ונענה בסירוב. "ביקשתי מעוזרו של השר בנט להיפגש איתו, אבל אני לא שר ולא מנכ"ל, אני בסך הכול עובד ייצור, אז את מוטי חזיזה הוא לא יכול לקבל".

עוד בוואלה! חדשות
הסערה בגבעתי: הערה פיקודית למח"ט כי לא הקפיד על הנהלים
החשד: סכסוך כספי הוביל לרצח הזמר; מצוד אחר היורה
סקר וואלה! חדשות: הליכוד מתחזק, ישראל ביתנו צונחת

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ונציבות שירותי הכבאות רב טפסר שחר איילון במפעל פרי גליל, 2 בינואר 2015. דוברות כבאות מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
השר אהרונוביץ' ונציב כיבוי והצלה שחר איילון בסיור במפעל, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות מחוז צפון

זמן קצר לאחר מכן הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה. לדברי ההסתדרות, בעקבות ההחלטה להוציא את העובדים לחופשה כפויה, משכורותיהם צפויות להיפגע. יונה פרטוק, יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, שמלווה את העובדים, אמר כי "ההסתדרות לא תאפשר שעובדי המפעל ישמשו כלי משחק בוויכוח בין ההנהלה למדינה. אנו נלווה ונתמוך בעובדים, כל הדרך עד אשר ההיגיון והשכל הישר יגברו על המלחמות הפוליטיות והכספים יועברו לטובת המשך קיום המפעל".

ח"כ עמיר פרץ (התנועה), שביקר אתמול במפעל ונפגש עם העובדים, הפנה גם הוא אצבע מאשימה כלפי בנט וטען כי הוא לא עושה די על מנת לסייע לערי הפיתוח. "לצערי שר הכלכלה מחזק את המדיניות שמפקירה את ערי הפיתוח ומאמצת התנחלויות. אילו היה זה מפעל בהתנחלות, אין לי ספק שבנט היה מסייע להם מזמן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ח"כ עמיר פרץ בהפגנה של עובדי פרי גליל, ינואר 2015. ג'יני
"נותנים לנו 25-30 שקל לשעה ועושים לנו טובה?" ח"כ פרץ בסיור, אתמול/ג'יני

רינה סעדיה, העובדת במפעל חמש שנים, תקפה את פרץ ואמרה: "לא מתייחסים אליי. אני אמא לחמישה ילדים ואיש לא מסתכל עליי. אני עובדת פה בשביל 25 שקל לשעה. יש אנשים שעובדים כאן 40 שנה עם השכר המבזה הזה. הבחירות לא מעניינות אותי, מה שמעניין אותי עכשיו זה עובדי פרי הגליל. נותנים לנו 25-30 שקל לשעה ועושים לנו טובה? לי אין בעיה, בעלי עובד ואין לי בעיה גדולה בפרנסת המשפחה, אבל יש פה אנשים עם חמישה, שבעה ועשרה ילדים ואין להם כסף להאכיל את הילדים שלהם".

ממשרד הכלכלה נמסר אתמול: "בהתאם לנוהל, התבצעה ביקורת כספית על כספי המענק שניתנו למפעל על ידי המדינה עד כה – 4.5 מיליון שקלים. נוהל זה מתבצע בכל מתן מענק מכספי המדינה. בביקורת עלו ממצאים בעייתיים המחייבים קבלת חוות דעת משפטית. עד לסיום הבדיקה, הוקפאה העברת יתרת המענק". עוד נמסר כי במשרד רואים בחומרה את התנהלות המפעל שקיבל עד כה מיליוני שקלים מהמדינה "בצורה צינית על גבם של העובדים", וכי בכוונתו לבחון צעדים לנוכח התנהלות חמורה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully