וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור קל במצבה של איילה שפירא: "זיהתה את אביה"

1.1.2015 / 18:41

בית החולים החל לגמול מתרופות ההרדמה את הילדה בת ה-11 שנפצעה קשה בפיגוע בשומרון שבה הושלך לעברה בקבוק תבערה, אולם היא לא יצאה מכלל סכנה. אמה ביקשה: "תמשיכו להתפלל עליה"

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: ניב פוקס

(האזינו לשיחת הטלפון של האב שמדווח למוקד הביטחון מיד לאחר הפיגוע)

איילה שפירא בת ה-11 שנפגעה באורח קשה מבקבוק תבערה בשומרון לפני שבוע, עדיין מאושפזת בביתה החולים שיבא בתל השומר. לדברי הרופאים, הם החלו לגמול אותה אט אט מתרופות ההרדמה ויש שיפור כללי במצבה. עם זאת, בית החולים מסר כי מצבה ממשיך להיות קשה, היא עדיין מונשמת וטרם יצאה מכלל סכנה.

אף שלדברי בית החולים איילה עדיין לא שבה להכרה מלאה, אמה, רות שפירא, אמרה בראיון שהעניקה לערוץ 7 כי בתה הגיבה אליה ואל בעלה, אבנר שפירא, שנפצע באותה התקרית באורח קל. "אבנר עומד לידה ומדבר אתה והיא מזהה אותו", סיפרה בהתרגשות. "היא זיהתה את הקול שלי בטלפון והיא מגיבה להוראות פשוטות".

הפיגוע בשומרון - ידיעות נוספות:
"נטשנו רכב בוער": השיחה למוקד אחרי הפיגוע בשומרון
הפיגוע בשומרון: בת ה-11 נותחה לראשונה, מצבה עדיין קשה
שני פלסטינים נעצרו בחשד להשלכת בקבוק התבערה בשומרון

פיגוע במעלה השומרון ע"י השלכת בקבוק תבערה, דצמבר 2014. יאיר שהם סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
פיגוע במעלה השומרון ע"י השלכת בקבוק תבערה, דצמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, יאיר שהם סוכנות תצפית

כמו כן, האם התייחסה לכוח של תפילות הציבור וביקשה שלא ייפסקו על אף השיפור הקל במצבה של בתה. "אנחנו רואים בשבוע הזה את הכוח של התפילה, ומרגישים שאנחנו נישאים על גבי נס", אמרה. "מרגע הפיגוע, כל דבר עבר עליה בצורה הכי חלקה שיכולה להיות, זה לא ייאמן. היא עדיין לא יצאה מסכנה, ואנחנו מבקשים מכולם להמשיך להתפלל עליה. אנחנו עברנו היום שלב מאוד משמעותי. עוד יש דרך ארוכה".

הפיגוע שבו נפצעה איילה התרחש ביום חמישי שעבר בסביבות השעה 18:30. פלסטינים השליכו בקבוק תבערה לעבר כלי הרכב שבו נסעה יחד עם אביה אבנר, בן 45, בדרכם לביתם שבהתנחלות מעלה שומרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לשניים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים שיבא בתל השומר. מצבה של איילה הוגדר קשה, ונמסר כי היא סובלת מכוויות בדרגה ג' ב-50% מגופה, בעיקר בפניה ובפלג גופה העליון. מצבו של אביה הוגדר קל, והוא אושפז במחלקת הכוויות בשיבא.

בקבוק תבערה הושלך על רכב בשומרון - ילדה נפצעה קשה. מערכת וואלה! NEWS
המכונית הבוערת שממנה נמלטו איילה ואביה/מערכת וואלה! NEWS

כמה שעות לאחר הפיגוע תיאר אבנר שפירא בשיחה עם וואלה! חדשות את שאירע במהלך הפיגוע. "המחבל חיכה לנו במארב. ראינו את ההצתה של הבקבוק, הוא היה למעלה על המדרגה של הכביש. הבת שלי נפגעה, אבל הצליחה לצאת בכוחות עצמה", סיפר שפירא.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully