וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בשומרון: בת ה-11 נותחה לראשונה, מצבה עדיין קשה

27.12.2014 / 17:36

מבית החולים שיבא נמסר כי עדיין נשקפת סכנה לחייה של איילה שפירא, שנפגעה מהשלכת בקבוק תבערה ביום חמישי. "מחכה לה עוד סדרה ארוכה של טיפולים וניתוחים גם בשבועות הקרובים"

צילום: באדיבות ערוץ 10, אבי כהן עריכה: ניב פוקס

איילה שפירא בת ה-11, שנפצעה באורח קשה מפגיעת בקבוק תבערה שהושלך לעבר המכונית שבה נסעה בסמוך להתנחלות מעלה שומרון ביום חמישי, נותחה לראשונה במהלך סוף השבוע – כך מסר היום (שבת) אחר הצהריים ד"ר איתי פסח, רופא בכיר בבית החולים לילדים שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר. עם זאת, מצבה מוסיף להיות קשה ועדיין קיים חשש לחייה.

"הילדה הובאה לכאן שלשום, כשהיא סובלת מכוויות נרחבות, וטופלה בשעות הראשונות במחלקה לטיפול נמרץ ילדים. בהמשך היא עברה ניתוח ראשון מתוך סדרה של ניתוחים, לצורך טיפול בכוויות שמהן היא סובלת וכן לאבטחת נתיבי האוויר שלה", אמר ד"ר פסח. "הניתוח עבר בהצלחה, אבל היא עדיין בסכנת חיים, אם כי מצבה השתפר יחסית למצב שבו היא הגיעה. הלילה היא תמשיך להיות מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ, וכך גם בימים הקרובים. מחכה לה עוד סדרה ארוכה של טיפולים וניתוחים גם בשבועות הקרובים".

הפיגוע בשומרון - כותרות נוספות:
שני פלסטינים נעצרו בחשד להשלכת בקבוק התבערה בשומרון
בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב בשומרון; חשש לחיי בת 11
"הבקבוק חדר לרכב, איילה התגלגלה על האדמה וכיבתה עצמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין נשקפת סכנה לחייה. איילה שפירא בת ה-11/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע שבו נפצעה איילה התרחש ביום חמישי בסביבות השעה 18:30. פלסטינים השליכו בקבוק תבערה לעבר כלי הרכב שבו נסעה יחד עם אביה אבנר, בן 45, בדרכם לביתם שבהתנחלות מעלה שומרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לשניים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים שיבא בתל השומר. מצבה של איילה הוגדר קשה, ונמסר כי היא סובלת מכוויות בדרגה ג' ב-50% מגופה, בעיקר בפניה ובפלג גופה העליון. מצבו של אביה הוגדר קל, והוא מאושפז במחלקת הכוויות בשיבא.

אתמול מסר גורם בפיקוד המרכז כי צה"ל עצר שני פלסטינים בחשד כי הם היו אלו שהוציאו לפועל את הפיגוע. השניים נעצרו יחד עם עשרה נוספים בידי כוח מסתערבים של דובדבן בכפר עזון שליד קלקיליה, והם הועברו לחקירת השב"כ. שר הביטחון משה יעלון שוחח אתמול בבוקר עם בני משפחתה של שפירא ומסר להם פרטים בנוגע למעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שני נפגעים מהשלכת בקבוק תבערה במעלה שומרון. ניב אהרונסון
המכונית השרופה לאחר הפיגוע, יום חמישי/ניב אהרונסון

כמה שעות לאחר הפיגוע תיאר אבנר שפירא בשיחה עם וואלה! חדשות את שאירע במהלך הפיגוע. "המחבל חיכה לנו במארב. ראינו את ההצתה של הבקבוק, הוא היה למעלה על המדרגה של הכביש. הבת שלי נפגעה, אבל הצליחה לצאת בכוחות עצמה", סיפר שפירא.

מיכאל ברונשטיין, סבה של איילה, אמר כי הוא "רק רוצה שהנכדה שלי תבריא, שתעבור את זה כמה שיותר מהר. למשפחה יש כוחות, אנחנו מקווים שהיא גם תהיה חזקה". לדבריו, "איילה פעלה בצורה נבונה ועם תושייה. הבקבוק חדר לאוטו והכול נשרף. הקצין אמר שהיא החלה להתגלגל על האדמה ולכבות את עצמה".

ברונשטיין סיפר שלפני חודש זרקו על בתו רות, אמה של איילה, בקבוק תבערה באותו מקום ונגרם נזק קל לרכבה. "בנס לא קרה לה כלום, כי הוא לא חדר למכונית. הצבא לא עשה כלום עם זה". לטענתו, "יש סביבה פוליטית שטוענת שמי שזורק אבנים זה כמו ילד שמסכן את הכביש והתנועה, אבל בעצם זה סוג של מלחמה. אני כועס על אלו שלא מבינים שזו מלחמה, אלא מתייחסים לזה כאל אירוע פלילי".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully