וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

ציפי או מירי?

יו"ר תנועת הליכוד רה"מ בנימין נתניהו במפגש פתוח לתקשורת, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
ימשיך בראש. נתניהו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו פריימריז בליכוד. יותר מ-95 אלף חברי מפלגה יבחרו את מועמד התנועה לראשות הממשלה, וכן את ההרכב לכנסת. בנוסף לשתי ההצבעות הללו תתקיים הצבעה נוספת ובה יוחלט האם לתת ליו"ר המפלגה הנבחר לשריין שני מועמדים מטעמו. אם לא יהיו הפתעות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור את המשוכה הזו בקלילות וימשיך לכהן כיו"ר התנועה, ויהיה גם מועמדה לראשות הממשלה. אחד הקרבות המעניינים יהיה על הרכב החמישייה הראשונה, ומעניין גם יהיה לראות מי תהיה הגברת הראשונה של הליכוד, אחרי שלימור לבנת החליטה שלא להתמודד שוב.

ויהי אור

אילוסטרציה. ShutterStock
יום הולדת לנורה החשמלית/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 135 שנה הציג לראשונה תומס אלווה אדיסון את הנורה החשמלית. אז נכון שבהגדרות התשבצים הוא מוצג כמי שהמציא את הנורה, אבל למעשה הוא לקח המצאה שכבר היתה קיימת ושכלל אותה. באמצעות שפופרת ריקה מאוויר ובתוכה חוט פחם לוהט, הוא יצר נורה שנדלקת לזמן רב יותר. שתי נורות שיוצרו אז ב-1879 עדיין נמצאות במצב תקין, ומדי שנה ביום הולדתו של אדיסון הן אף מודלקות במנלו פארק שבארצות הברית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

Happy New Year

ראש השנה האזרחית סילבסטר 2015. ShutterStock
ערב השנה האזרחית החדשה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהמשטרה נערכת היום בכוחות מתוגברים לקראת חגיגות הסילבסטר - חגיגות ערב השנה האזרחית החדשה. החג נקרא כך על שמו של האפיפיור סילבסטר הראשון, שמת בתאריך זה לפני 1,679 שנים, ומאז שקיבל מעמד קדושה הפך התאריך ליום הזיכרון המוקדש לו בכנסייה הקתולית. החגיגות הצפויות הלילה הן כבר מזמן לא רק מנת חלקו של העולם הנוצרי; גם בישראל יציינו אותו במסיבות נחשקות וארוחות יקרות במסעדות, למורת רוחם של מי שמתנגדים לציונו בארץ. אז רגע לפני הספירה לאחור בחצות ופתיחת השמפניות, כדאי שתזכרו: אם שותים לא נוהגים!

גמר גביע

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. ברני ארדוב
יניף גביע? ערן זהבי/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהתואר הראשון של הכדורגל הישראלי -גביע הטוטו - יוענק היום באצטדיון בנתניה, כשהאלופה מכבי תל אביב תפגוש את מכבי חיפה, הקבוצה המאכזבת של 2014. מרבית העיניים יופנו אל עבר המאמן החדש בצד הירוק, מרקו בלבול, שהחליף את אלכסנדר סטנוייביץ' בתפקיד ויקווה לייצב את המערכת הלחוצה. זה לא יהיה קל, כמובן: הצהובים במומנטום טוב מאוד, וערן זהבי בוודאי לא ירצה להפסיד הזדמנות לכבוש שער אחרון ל-2014 . אז מי יניף את הגביע - יוסי בניון או שרן ייני?

מזל טוב, סבא טוביה

טוביה צפיר. נמרוד סונדרס
יום הולדת שמח. טוביה צפיר/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שטוביה צפיר חוגג היום יום הולדת 69. עוד הרבה לפני "ארץ נהדרת" היה זה צפיר שגילם בכישרון רב את הפוליטיקאים שלנו בשלל תוכניות, בהן "ניקוי ראש" ו"סיבה למסיבה", ואפילו דיבב את קולות בובות הפוליטיקאים ב"חרצופים". בהמשך הוא החליט לעזוב את עולם התככים והאינטריגות והמיר אותו בתום של עולם הילדים, והפעם בדמות סבא טוביה החביב. המבוגרים מביניכם יוכלו לראות אותו ב"סברי מרנן", שנמכרה אגב לרשת האמריקנית TBS, ותזכה בשנה הקרובה לעיבוד מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully