וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

זוכרים את המשורר הלאומי

חיים נחמן ביאליק. זולטן קלוגר, Creative Commons
חיים נחמן ביאליק/Creative Commons, זולטן קלוגר

אתם צריכים לדעת שהיום יקיים בית ביאליק אירועי חגיגי לציון יום הולדתו ה-142 של חיים נחמן ביאליק, במעמד נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין וראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי. במהלך הערב יבחרו עשרה שרים וחברי כנסת להקריא קטע מאחד מתחומי יצירתו של ביאליק אשר אליו הם מגלים זיקה מיוחדת. לצד הקריאה יוסיפו נבחרי העם משפטים אישיים על פשר בחירתם בטקסט המסוים, ועל שורש יחסם אל ביאליק. המשתתפים: שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת ד"ר נחמן שי, חבר הכנסת ד"ר שמעון אוחיון, חבר הכנסת פרופ' אבישי ברוורמן, חברת הכנסת זהבה גלאון, חברת הכנסת תמר זנדברג, חבר הכנסת ד"ר דב חנין, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' וחברת הכנסת ד"ר עליזה לביא.

הולדתו של ארגון טרור

יאסר ערפאת. AP
יאסר ערפאת/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 50 שנה ביצע ארגון הפתח את ניסיון הפיגוע הראשון שלו. עקרונות התנועה לשחרור פלסטין גובשו למעשה כמעט שמונה שנים קודם לכן על ידי יאסר ערפאת, אבל תאריך הקמתו הרשמי של הארגון נקבע ל-1 בינואר 1965, מכיוון שאז החל בפעילותו החבלנית. במהלך ניסיון זה חדרו שלושה אנשי פתח מכיוון ירדן לעבר המוביל הארצי. החוליה הצליחה להניח מטען נפץ, אך הוא לא התפוצץ, והתגלה על ידי סיור של משמר הגבול שעבר באיזור. בדרכה חזרה לירדן, נתקלה החוליה בחיילים ירדנים. בחילופי האש עימם נהרגו שניים מאנשי פתח, ואילו אחד הצליח לשוב לירדן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

צום קל

צום יום כיפור. ShutterStock
צילום:/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום, עשרה בטבת, הוא אחד מארבעת ימי צום יהודיים לזכר חורבן בית המקדש. הוא מציין את י' בטבת בשנת 588 לפני הספירה, היום בו החל המצור של נבוכדנצר מלך בבל על ירושלים, שנה וחצי לפני חורבנה של העיר שהוביל לחורבן ממלכת יהודה. כמו י"ז בתמוז וצום גדליה, שני ימי צום נוספים לזכר החורבן, גם היום אסורים רק אכילה ושתייה, בניגוד ל-ט' באב שבו קיימים איסורים נוספים. הצום נמשך מעלות השחר ועד הערב, אך מכיוון שהוא חל בחורף בחצי הצפוני של כדור הארץ, הוא קצר יחסית. מאז שנת 1950, יום זה מצוין במדינת ישראל גם כיום הקדיש הכללי לזכר חללי השואה שיום מותם לא נודע.

האיש שראה יותר

ג'יי די סאלינג'ר. AP
ג'יי די סאלינג'ר/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 96 שנה נולד ג'יי די סאלינג'ר. מחבר "התפסן בשדה השיפון" פרסם את ספרו האחרון והרביעי בלבד בגיל 44, והסתגר בביתו במשך 47 שנות חייו הנותרות עד שהלך לעולמו ב-2010, אך הקריירה הקצרה שלו הותירה חותם על דורות של סופרים וקוראים. פרט לדמותו של הולדן קולפילד, המתבגר המנוכר שעימת את אמריקה עם השאלה הכאובה "לאן הברווזים עפים כשהאגם קפוא?", נתן העט של סאלינג'ר חיים גם למשפחת גלאס המופלאה, בראשות בנה הבכור סימור ("see-more", כפי שכינתה אותו ידידתו בת הארבע ביום התאבדותו), שלימד את כל מי שקרא אודותיו לא להסתפק בראיית הדברים כמו שהם נראים, וכמובן להיזהר מדגי בננה.

עוד קרב על לונדון

ססק פברגאס שחקן צ'לסי מול נביל בנטאלב שחקן טוטנהאם. רויטרס
ססק פברגאס שחקן צ'לסי מול נביל בנטאלב שחקן טוטנהאם/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תסיים הפרמיירליג את מרתון משחקי חג המולד שלה. בזמן ששאר הליגות באירופה נמצאות בפגרת חורף, באנגליה מנצלים כרגיל את החגים לחגיגת כדורגל, והקבוצות המותשות יתייצבו למחזור רביעי בתוך 11 ימים בלבד, במרכזו יעמוד עוד דרבי לונדוני לוהט, בו תארח טוטנהאם את צ'לסי. כמעט חמש שנים חלפו מאז שהתרנגולים הכניעו את הבלוז, ובשני המפגשים האחרונים זה נגמר ב-0:3 ו-0:4 לצ'לסי, כך שלקבוצה מצפון לונדון יש רצון עז לנקמה בשכנה ממערב העיר, אך ז'וזה מוריניו ושחקניו מועמדים לנצח גם הפעם ולשמור על המקום הראשון בטבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully