וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס התנועה לאיכות השלטון במכללת "ספיר"

30.12.2014 / 9:52

את הכנס פתח יו"ר התנועה לאיכות השלטון בביקורת חריפה כלפי מבקר המדינה יוסף שפירא, שבחר, לטענתו, ברגע האחרון לא להגיע לכנס. "הוא חושש מחושף שחיתויות"

.

מכללת ספיר. שי מכלוף
מכללת "ספיר" שבשדרות, בה התקיים כנס התנועה לאיכות השלטון/שי מכלוף

כנס איכות השלטון והענקת אות "אביר איכות השלטון" לשנת 2014 נערך היום (שלישי) במכללת ספיר בשדרות. הכנס מאורגן על ידי התנועה לאיכות השלטון. בין מקבלי הפרס השנה שופטת בית המשפט העליון בדימוס עדנה ארבל, יו"ר מפלגת מרצ ח"כ זהבה גלאון ופרקליט המדינה לשעבר משה לדור.

את הכנס פתח יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, בביקורת חריפה כלפי מבקר המדינה יוסף שפירא, שבחר ברגע האחרון שלא להגיע לכנס ולשאת את נאום הפתיחה. "מבקר המדינה לא מגיע כי הוא חושש מחושף שחיתויות שלא טופלו שאולי יקרא קריאות לעברו", ציין שרגא על הבמה כשהוא מתכוון לרפי רותם, שחשף את פרשת רשות המיסים. "תהליך חשיפת השחיתות וכל מה שכרוך בכך הופכים אנשים למרירים וכן, הם יכולים לבוא בטענות כלפי המערכת שהפקירה אותם", אמר שרגא שהתייחס למאבק שמנהל רותם מאז חשיפת הפרשה מול מוסדות המדינה.

שפירא מסר בתגובה כי "כבר לפני למעלה משבועיים הודעתי לו בשיחה טלפונית, כי לא אוכל להגיע לטקס הפתיחה". בנוגע לדבריו של שרגע על רותם, הוסיף שפירא כי "מדובר בניסיון בלתי ראוי להשפיע על החלטת נציב תלונות הציבור בבקשת מר רותם להכרה בו כחושף שחיתות, האמורה להינתן בימים הקרובים, ובמיוחד על ידי העומד בראש התנועה לאיכות השלטון התוקף את ביקורת המדינה המקדישה ימים רבים לבדיקת תלונות שהוא עצמו מפנה לטיפולה".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון. באדיבות המצולמים
"מבקר המדינה לא מגיע כי הוא חושש". יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא/באדיבות המצולמים

אחריו נשא דברים יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שאמר כי "במקום דיור לזוגות צעירים, ראש הממשלה החליט לזרק את הכסף על תשדירים שאף אחד לא רואה ושלטי חוצות עם תמונה של עצמו". לדבריו, כשנכנס למשרד האוצר "חיכה לי בור של עשרות מליארדי שקלים שכמעט מוטט את הכלכלה הישראלית, אז אדוני ראש הממשלה - תגיד את האמת - מה התכנית שלך? מה אתה הולך לקצץ כדי ליישם ולמה אתה לא אומר לאזרחי ישראל את מה שאני ואתה יודעים - שאחרי שהבחירות יסתיימו אתה הולך להעלות מיסים?".

בפאנל שעסק בפעילות הלוביסטים בכנסת, פרשת השחיתות החדשה שקשורה לדמויות ממפלגת ישראל ביתנו היתה מטבע הדברים במרכז העניינים. "רעידת האדמה האחרונה סיימה את הויכוח אם הלוביסטים יכולים או לא יכולים להיות בכנסת. הם לא יכולים", אמר עו"ד אלדד יניב שמתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה. "הפרשה הזו תגיע עמוק עמוק לתוך הליכוד. היקף האנשים שייעצרו בסופה קשור יותר לליכוד ולשרים בליכוד מאשר לישראל ביתנו וגם לפקידים שקשורים למפלגת הליכוד. זה קו פרשת מים".

העיתונאי לשעבר תומר אביטל סיפר כי חברת הכנסת עדי קול יזמה הצעת חוק נגד לוביסטים אולם מאוחר יותר התנערה ממנה ולדבריו "זה הפסיק לעניין אותה". העיתונאי צבי זרחיה מדה-מארקר חיזק את דבריו: "שאלתי אותה והיא אפילו כעסה עלי".

יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
"במקום דיור לצעירים, ראש הממשלה החליט לזרק את הכסף על תשדירים". יאיר לפיד, השבוע/דרור עינב

עימות קל פרץ בין אביטל ליניב שטען שביקש מיניב את הצהרת ההון שלו, אולם לטענתו יניב מתחמק להעביר אותה לידיו. "עניתי שאין לי בעיה אבל אם אתה רוצה את הצהרת ההון ממוסמכת מרואה חשבון זה ייקח עוד קצת זמן", אמר יניב. אביטל הגיב ואמר: "היית יכול לעשות את זה אם זה היה בראש סדר העדיפויות שלך, אתה מס' 1 במלחמה בשחיתות, כל יומיים אני מקבל מייל מאויב אחר שלך שאומר שאתה מחביא כספים".

בהמשך יישאו דברים ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), גלאון, יו"ר מפלגת העבודה יצחק בוז'י הרצוג, יו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון ויו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני.

אישים נוספים שיקבלו את אות אביר איכות השלטון הם מבקר משרד הבריאות לשעבר אריה פז, ראש המועצה המקומית חורה ד"ר מוחמד אלנבארי ועיתונאית "דה מרקר" שרון שפורר. כמו כן, יקבלו את האות גם רפי רותם, חוקר רשות המסים לשעבר אשר חשף את פרשת רשות המיסים שיזכה בפרס חושף השחיתויות, יוזמת המחאה החברתית דפני ליף, מפתח מערכת כיפת ברזל תת-אלוף (במיל') דני גולד ותושבי המועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, אשכול והעיר שדרות, שניצבו בחזית במהלך מבצע "צוק איתן".

פגיעת רקטה בבית בשדרות, יולי 2014. נועם מושקוביץ
תושבי שדרות יקבלו את האות על כך שניצבו בחזית במהלך "צוק איתן". לאחר נפילת רקטה בעיר בקיץ האחרון/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully