וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: 300 מיליון שקלים תוספת לבתי החולים הממשלתיים

29.12.2014 / 21:15

התוספת, שמצטרפת לסכום של 700 מיליון שכבר הוקצו, אושרה על ידי משרד האוצר. הדבר עשוי לשפר את מצב 11 בתי החולים הממשלתיים, אולם לא כולם מרוצים. "צריך לזכור שאנחנו גוררים עדיין גירעונות"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

משרד האוצר יקצה תוספת של 300 מיליון שקלים לתקציב בתי החולים לשנת 2015, נוסף על 700 המיליון שכבר הוקצו – כך הודיע היום (שני) משרד הבריאות. ראש רשות האשפוז הממשלתית החדשה, אסתר דומיניסיני, סיכמה על העברת התקציב עם משרד האוצר. משמעות הדבר היא כי 11 בתי החולים הממשלתיים יחלקו ביניהם תקציב כולל של מיליארד שקלים בשנה הקרובה. עוד סוכם כי העברת התשלום תתבצע בתחילת השנה ולא בסיומה, כפי שהיה נהוג עד כה. "אנחנו מייצרים ודאות תקציבית", אמרו באוצר בעקבות ההחלטה. אלא שבבתי החולים עדיין לא משוכנעים כי עם התקציב החדש יצליחו לפתוח את השנה החדשה ברווחה.

מדובר באחד הצעדים הראשונים של רשות בתי החולים הממשלתיים, שקמה כחלק מהמלצות הוועדה בראשותה של שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן, ומתוקף החלטת ממשלה שהתקבלה בחודש מאי האחרון. כחלק מההסכם, יקיים משרד האוצר מנגנוני בקרה על בתי החולים הממשלתיים, במטרה למנוע ככל הניתן את הגדלת הגירעון הכולל בבתי החולים, שעומד ערב המעבר לשנת 2015 על 1.5 מיליארד שקל.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
דרמה בש"ס: היו"ר אריה דרעי מבקש להתפטר
סקר: אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה, ליברמן יציב
המבקר: חלק ממערך המילואים אינו מוכן למלחמה הבאה

"המצוקה התקציבית של בתי החולים הביאה למצב של אי-ודאות", אמר גורם במשרד האוצר. "רצינו להעניק לבתי החולים ודאות תקציבית רבה יותר לקראת 2015. במסגרת זו הגענו לסיכום שמצד אחד ייצר ודאות עבור בתי החולים ומצד שני יאפשר למשרד האוצר מדי רבעון לפקח על ההתנהלות הכלכלית של בתי החולים".

"אני לא יודע אם מיליארד שקלים יספיקו", אמר ד"ר חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי, לאחר קבלת ההודעה. "צריך לזכור שאנחנו גוררים עדיין גירעונות מהשנה האחרונה ולא בטוח שנצליח שלא לחרוג מהתקציב. אנחנו מנהלי בתי החולים הוצאנו מים מהסלע. השנה פתחנו פער של מיליארד וחצי שקל וקיבלנו 1.2 מיליארד - זה סכום שאינו מספיק וגורר גירעון".

"קיבלנו את ההודעה אתמול ואנחנו עדיין בודקים את המשמעויות", הוסיף ד"ר יצחק ברלוביץ', מנהל בית החולים וולפסון. "על פניו מדובר בפחות כסף מבשנה שעברה. מצד שני, ההודעה אומרת שיש תוספות שאינן כלולות בסכום. אנחנו כרגע לומדים את הנושא".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • בתי חולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully