וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תוכנית הגרעין של היטלר התגלתה באוסטריה?

חוקרים שמצאו מבוך תת קרקעי סבורים שהמקום שימש כמעבדה בה ניסו לפתח הנאצים נשק גרעיני. "זה היה מתקן הנשק הסודי ביותר של הרייך השלישי"

הנאצים פיתחו נשק גרעיני במבוך תת קרקעי באוסטריה. דיילי מייל, צילום מסך
המעבדה משתרעת על פני שטח של יותר מ-300 דונמים/צילום מסך, דיילי מייל

חוקרים שגילו מתקן תת קרקעי באוסטריה סבורים שהמקום שימש כמעבדה סודית, בה ניסו הנאצים לפתח נשק גרעיני. המעבדה היא למעשה מבוך פתלתל מתחת לאדמה, סמוך למחנה הריכוז מאוטהאוזן-גו?ז?ן, והיא משתרעת על פני שטח של יותר מ-300 דונמים. המקום התגלה לאחר שחוקרים החלו לבדוק למה במקום נמדדות רמות קרינה גבוהות במיוחד, התומכות בתיאוריה שהנאצים ניסו לפתח במקום נשק גרעיני.

הנאצים פיתחו נשק גרעיני במבוך תת קרקעי באוסטריה. דיילי מייל, צילום מסך
מפעל נשק גרעיני או מקום מסתור לאסירים?/צילום מסך, דיילי מייל

אנדרס סולזר, יוצר סרטים דוקומנטריים, התלווה לצוות החוקרים שביקר במקום. "מדובר כנראה במתקן הנשק הסודי והגדול ביותר של הרייך השלישי". הערכה נוספת היא שהמקום קשור למחנה הריכוז שנמצא בסמוך, ובו הוחזקו מאות אלפי אסירים, חלקם נבחרו כדי לעזור לנאצים להגיע ליעד הנכסף. "אסירים נבחרו בקפידה על פי הקישורים שלהם - פיזיקאים, כימאים ובעלי ידע בנושא, שאולצו לעזור לנאצים לפתח את הנשק" אמר סולזר. תיאוריה אחרת היא שעשרות אלפי אסירים הוברחו מהמחנה והוחזקו במפעל התת קרקעי עד לשחרור המחנה בחודש מאי 1945.

כעת מנסים החוקרים למצוא קשר בין המפעל הסודי לאתר בו הושלכה פסולת גרעינית שהייתה שייכת לתוכנית הגרעין של היטלר. הפסולת התגלתה בשנת 2011 בגרמניה, וכללה 126,000 חביות שהכילו שאריות של חומרים גרעיניים. החביות נמצאו במכרה מלח בעומק של 609 מטרים מתחת לפני האדמה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הנאצים פיתחו נשק גרעיני במבוך תת קרקעי באוסטריה. דיילי מייל, צילום מסך
אסירים ממחנה הריכוז אולצו לעזור לנאצים/צילום מסך, דיילי מייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully