וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פונו מגבעת עמל: "חולדאי זרק אותנו עם תינוקות לרחוב"

29.12.2014 / 15:56

שמונה המשפחות שפונו מבתיהן מצאו את עצמן ללא קורת גג. התושבים מפנים אצבע מאשימה לממשלה ולראש העיר רון חולדאי: "זו טרגדיה". ח"כ רגב: "מצפה מראש עיר לדאוג למי שאין לו איפה לישון בקור"

צילום: יותם רונן, אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס

35 מתושבי שכונת גבעת עמל בתל אביב שפונו הבוקר (שני) מבתיהם מצאו את עצמם ברחוב. לטענת בני שמונה המשפחות שפונו, הממשלה והעירייה הפקירו אותם כשלא דאגו להם לפיצויים על הפינוי, ולדיור חלופי. "לא דיברו אתנו ולא אמרו לנו שום דבר", אמר לוואלה! חדשות יוסי פרץ, שפונה מביתו. "השאירו אנשים בני 80 ברחוב. חולדאי זרק אותי לרחוב עם שלושה ילדים. איפה הרווחה של העירייה? למה היא לא באה? מה אני אעשה מחר עם הילדים שלי? איך אקח אותם לבית הספר?".

לאחר הפינוי שלווה בהתנגדות עיקשת מצד התושבים, החלו בצהריים עבודת ההריסות של המבנים. למרות זאת, ראש העיר חולדאי לא הגיע למקום ולא שוחח עם התושבים. גם משרד הרווחה לא הציע פתרון למצוקתם. בעלי השטח, היהלומנים יקי ומוטי כוזיהנוף, הודיעו כי אינם מעוניינים לשוחח עם התושבים. "חולדאי כתב בהסכם הפינויים ב-2013 'פינוי על פי שיקול דעתם' (של בני משפחת כוזיהנוף, ד"י). מה זה שיקול דעתם? לתת בעיטה לתושבים", הלינה מלי אלפסי, תושבת השכונה. "67% מהשטח בטאבו הם של עיריית תל אביב".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
ילדי הרב עובדיה מעל קברו: "ישי חצוף ונאחז בקרנות המזבח"
כוח צה"ל ירה למוות בנער פלסטיני שיידה אבנים בשומרון
דיכטר יחזור לכנסת? "מדינה אחת לשני עמים - חוסר אחריות"

רונית, תושבת השכונה, פירטה את דרישות התושבים. "עיריית תל אביב צריכה לדאוג היום לתושביה", אמרה. "אנחנו דורשים דיור חלופי. זהו מצב חירום בגבעת עמל - אין לנו מקום לכל האנשים בבית, צריך פה עזרה, עיריית תל אביב צריכה להיכנס לתמונה. יש פה בעיה. יש פה תינוקות ברחוב. אמא אחת התקשרה לרווחה לדאוג לילדים ואיימו עליהם שייקחו לה את הילדים. לאנשים אין מה להפסיד, זו טרגדיה".

פינוי גבעת עמל 29.12.2014. יותם רונן
"אנחנו דורשים דיור חלופי. זהו מצב חירום". הפינוי בגבעת עמל/יותם רונן

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד הגיעה היום לשכונה בניסיון למצוא פתרון למצוקת המפונים. היא אף יצרה קשר עם משרד הרווחה בנושא. "יש פה חוסר צדק של 60 שנה", אמרה ח"כ רגב. "יש צו של בית משפט שקובע כי המהלך חוקי. אנחנו ניסינו לפעול בוועדת הפנים אך ללא הצלחה כי הכנסת התפזרה".

היא הפנתה אצבע מאשימה לראש העיר ואמרה: "היום, מי שיכול לפתור את הבעיה זה רק אדם אחד - ראש העיר, רון חולדאי. הוא יכול להגיד 'יש חוק, אבל יש גם צדק'. הצדק מחייב אותו לדאוג לתושבים, הוא היה צריך לדאוג לתושבים, הוא היה צריך להגדיל את אחוזי הבנייה כדי שיהיו יותר רווחים לתת לתושבים, אחד מול אחד. אני הייתי מאשרת את זה כיו"ר ועדת הפנים. במשך שנה וחצי ועדת הפנים התכנסה. לא ראיתי אותו אפילו פעם אחת. היום הוא אפילו לא הגיע. אני מצפה מראש עיר לדאוג לאלו שאין להם איפה לישון היום בלילה בקור, איפה לגור, לבוא ולהגיד 'בואו נמצא פתרון לתושבים'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פינוי גבעת עמל 29.12.2014. יותם רונן
הפינוי בגבעת עמל/יותם רונן
שלשלאות, צמיגים בוערים ועשרות שוטרים: כך נראה פינוי שכונת גבעת עמל. יותם רונן
שלשלאות, צמיגים בוערים ועשרות שוטרים: כך נראה פינוי שכונת גבעת עמל/יותם רונן

אחת מתושבות השכונה סיפרה על הפינוי בכוח. "הייתה אלימות משטרתית מזעזעת. אנשים נזרקו על הרצפה, אנשים איבדו את ההכרה והתעלפו וחטפו מכות בלי סוף. המשפחה שלי פה מ-47', בן גוריון קרא לנו חלוצים. רון חולדאי עשה עסקה עם היזמים על הגב שלנו והוא זורק אותנו מפה כמו פושעים". בין המפונים שלושה נכים, ביניהם נכה 100% עם פגיעת ראש, ו-12 ילדים, פעוטות ותינוקות. ח"כ אילן גילאון, יו"ר סיעת מרצ, שהעביר את הלילה עם התושבים במטרה למנוע את הפינוי פונה אף הוא בכוח.

יצוין כי בחודש שעבר קיבלה שופטת בית משפט המחוזי עפרה צ'רניאק את טענות משפחות גבעת עמל כי היזמים בגבעת עמל "משמשים הלכה למעשה ידה הארוכה של העירייה, אשר מבקשת להציג עצמה כמי שאינה מעורבת בפינוי, ועל ידי כך לחמוק ממילוי חובותיה ולנשל את המשיבים מזכויותיהם".

פינוי גבעת עמל 29.12.2014. יותם רונן
ח"כ גילאון מפונה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully