וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח צה"ל ירה למוות בנער פלסטיני שיידה אבנים בשומרון

29.12.2014 / 14:52

הנער, אמאם ג'מיל אל-ספיר, נורה לאחר שיידה אבנים על כלי רכב ישראליים בכביש 505, בסמוך לצומת תפוח. הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני אך מת מפצעיו. מצ"ח תפתח בחקירת האירוע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נער פלסטיני נורה היום (שני) בצהריים בפלג גופו העליון על ידי כוח צה"ל ונהרג. זאת, לאחר שיידה אבנים וסלעים על כלי רכב ישראליים בכביש 505, בין ההתנחלויות תפוח למגדלים שבשומרון, בסמוך לצומת תפוח. הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני מידי כוח הצבא שבמקום ובהמשך מת מפצעיו. מצ"ח תפתח בחקירת הנושא. על פי דיווחים פלסטיניים, ההרוג הוא אמאם ג'מיל אל-ספיר, בן 16, תושב הכפר ביתא.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך פעילות יזומה למניעת זריקות אבנים לעבר ציר נסיעה, זיהה כוח צה"ל פלסטינים המשליכים סלעים בצורה המסכנת את הנוסעים בכביש. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד, ממנו נפצע אחד מזורקי האבנים. הוא קיבל טיפול צבאי ראשוני ובהמשך מת מפצעיו".

סיכול פיגוע חגורת נפץ בצומת תפוח 30 במאי 2014.. דרור עינב
צומת תפוח/דרור עינב

ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר לאחר האירוע: "אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל השומרים על ביטחון מדינת ישראל. יידוי אבנים ובקבוקי תבערה הוא ניסיון רצח לכל דבר. מדינת ישראל, כמדינה מתוקנת, צריכה להכריז מלחמה אמתית נגד הטרור. אני מצפה מראש הממשלה ומשר הביטחון לא לגמגם, אלא לגבות את החיילים באופן חד וברור".

עוד בוואלה! חדשות:
ילדי הרב עובדיה מעל קברו: "ישי חצוף ונאחז בקרנות המזבח"
השחיתות בישראל ביתנו: "לפחות עוד 15 חשודים ייעצרו"
דיכטר יחזור לכנסת? "מדינה אחת לשני עמים - חוסר אחריות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דגן התייחס גם לאירוע שבו נפצעה באורח קשה הילדה איילה שפירא בת ה-11 ביום חמישי לאחר שהושלך לעבר המכונית שבה נסעה עם אביה בקבוק תבערה. "היום, כולנו מתפללים לרפואתה של איילה שפירא וסומכים על צה"ל וכוחות הביטחון שיפעלו בנחישות כפי שפעלו היום החיילים על מנת למנוע את הפיגוע הבא", אמר.

פרופ' אייל וינקלר מבית החולים שיבא בתל השומר, שם אושפזה ונותחה שפירא, מסר היום כי מצבה מוסיף להיות קשה מאוד. "הניתוח היה קשה. היא סובלת מכוויות עמוקות בפניה. אני מקווה שזה הצעד הראשון בדרך להחלמה אם כי היא טרם יצאה מכלל סכנה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully