וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עדיין לכודים במעבורת הבוערת: "אש בכל מקום"

הספינה הובילה מאות נהגים ומכוניות מיוון לאיטליה. משמר החופים היווני מתקשה להגיע אליה בשל רוחות עזות. הלכודים פנו לתחנות הטלוויזיה: "עזרו לנו, איננו מצליחים להגיע לסירות ההצלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות נוסעים לכודים מאז שעות הבוקר (ראשון) במעבורת שעולה באש בין יוון לאיטליה. משמר החופים היווני הודיע כי 150 מהנוסעים הצליחו להיחלץ בשלום, אך יותר מ-300 בני אדם עדיין תקועים על סיפון הספינה הבוערת. רבים מהם פנו בטלפון לתחנות הטלוויזיה ביוון והתחננו לסיוע, ואמרו כי הם אינם מצליחים להגיע לסירות ההצלה. לפי שעה מסתמן כי אין הרוגים על הספינה, אך לא ברור אם יש נוסעים שנאלצו לזנק למים הקרים.

הספינה, "נורמן אטלנטיק", יצאה מנמל פטרס שבצפון-מערב יוון ועשתה את דרכה לנמל העיר האיטלקית אנקונה שלחופי הים האדריאטי, כשהיא מובילה מאות מכוניות ומשאיות. הדליקה פרצה בסביבות השעה שש בבוקר. עדיין לא ברור מה גרם להתלקחות האש. המעבורת, שמשקלה 29 אלף טונות, נבנתה ב-2009 ומפליגה תחת דגל יוון.

הדיווח המקורי || מעבורת עם מאות נוסעים עולה באש בלב ים: "מנסים לשרוד"

מעבורת עולה באש מול חופי יוון – דצמבר 2014. AP
המעבורת הבוערת, הבוקר/AP

משרד התחבורה באתונה הודיע כי רוחות עזות וגלים גבוהים מקשים על הספינות ועל מסוקי החילוץ להגיע למעבורת הבוערת. שר התחבורה היווני, מילטיאדיס ורויטסיוטיס, אמר בצהריים כי הרוחות נושבות במהירות של עד 88 קילומטרים לשעה, וכי השילוב בין האש לבין מזג האוויר הקשה הופך את המבצע לסבוך במיוחד. לדבריו, מדובר באחד "ממבצעי החילוץ הקשים ביותר שניגשנו אליהם עד כה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אחד הנוסעים, ג'ורג' סטיליארס, אמר בשיחת טלפון עם הטלוויזיה היוונית כי "הספינה עולה באש והרצפה בוערת". לדבריו, "אנחנו לא יודעים עוד כמה זמן נוכל להחזיק". נוסע אחר סיפר: "יש אש בכל מקום. הלהבות מגיעות מהמוסך ומבטן הספינה". בשיחה עם תחנה אחרת, אחד הנוסעים התחנן לעזרה: "אנחנו צריכים סיוע דחוף. אנחנו לא מצליחים לנטוש את הספינה, יש כאן סירות, אבל אנחנו לכודים".

בספינה היו 478 נוסעים, רבים נהגי משאיות ומתוכם 268 יוונים. נוסעים נוספים היו מגרמניה, איטליה, אוסטרליה, טורקיה, צרפת והולנד. בספינה היו גם מכליות של שמן זית. אחד הנוסעים סיפר לתחנת טלוויזיה יוונית כי הבדלי השפה מקשים על התקשורת עם הצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully