וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: אישיות בכירה עוכבה לחקירה

28.12.2014 / 13:53

אדם המקורב לשר החוץ ליברמן הובא לחקירה ביחידת להב 433 במשטרה, בחשד למעורבות בפרשת השחיתות סביב ישראל ביתנו. בקרוב צפויים מעצרים נוספים בפרשה

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בליברמן בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר)

הסתעפות נוספת בפרשת השחיתות בישראל ביתנו: אישיות בכירה המקורבת לשר החוץ אביגדור ליברמן עוכבה לחקירה היום (ראשון) לחקירה ביחידת להב 433, במסגרת החשדות נגד עשרות פוליטיקאים, ראשי עמותות ובעלי משרות ציבוריות. אמש דווח על כך שבשבוע הקרוב צפויה המשטרה לבצע גל מעצרים נוסף במסגרת הפרשה.

ליברמן התייחס הבוקר לחשדות הכבדים סביב אנשי מפלגתו, ובראשם סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום. "מדובר במהלך מתוכנן, מתוזמן היטב, חקירה שמתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות", אמר ליברמן בפתח ישיבת הממשלה. "בתקשורת כתוב שאנחנו צפויים לגל מעצרים נוסף, וישנן הדלפות מגמתיות ומכוונות כשהצד השני מנוע מלהגיב. זה מעורר הרבה תהיות ושאלות. עד סוף מערכת הבחירות יהיו מדי יום מעצרים והדלפות, וזה ילווה אותנו לאורך החודשים הקרובים".

לטענת ליברמן, "מה שצרם לי במיוחד זו התגובה של הפרקליטות בנוגע למשפטו של מני נפתלי (אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שתובע את משפחת נתניהו). ראיתי את סגנית פרקליטת מחוז ירושלים מסבירה שבתקופת הבחירות צריך לנהוג ברגישות ובזהירות ולהימנע מהשפעות פוליטיות. מוזר מאוד שדווקא בנושא של ישראל ביתנו יש לחץ הפוך להרחיב ולהגביר את החקירה. זה נראה כמו איפה ואיפה".

עוד על הפרשה:
קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה
מיליונים מכספי ציבור תמורת שוחד: כך עבדה השיטה של קירשנבאום
פרשת השחיתות: ניסיון לגייס עדי מדינה מבין החשודים

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
משרדי להב בלוד/יותם רונן

"בימים האחרונים, מאז פרסום דבר החקירה, הגיעו אלינו ידיעות נוספות המעלות חשדות נוספים, וצוות החוקרים בודק זאת", סיפר לוואלה! חדשות גורם בכיר במשטרה. "כך, למשל, רק לאחר חשיפת החקירה הגיע לנו מידע על העסקת בתה של פאינה קירשנבאום, רנית, באיגוד מגדלי הבקר. הנושא נבדק על ידי צוות החקירה. כמו כן, הגיעו ידיעות על פרשות נוספות והן נבדקות כרגע על ידי החוקרים. לא ברור כמה מפרשות אלו יגיעו לחדרי החקירה מעבר לבדיקה המתקיימת כעת".

בתוך כך, בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרם של שישה מהחשודים. בין היתר, הוארכו בחמישה ימים מעצרם של ישראל בורבא, יו"ר התאגידים העירוניים בשלטון המקומי, וכן של איש העסקים ציון זוארץ. השניים חשודים כי תיווכו בשוחד שהועבר מראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, לסגנית השר קירשנבאום. על פי החשד, השניים קיבלו 400 אלף שקלים עבור תיווך השוחד שהגיע למועצה האזורית תמר. במהלך הדיון הציגה החוקרת, רב-פקד ליאת שניידר, התפתחות בחקירה, הכוללת בין היתר עדות שגבתה המשטרה מאחד החשודים בפרשה וכן של ראש המועצה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully