וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

רגע האמת של הפלסטינים?

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מתכוונים הפלסטינים להעלות להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם את טיוטת ההחלטה לסיום הכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון והקמת מדינה פלסטינית. סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ואיש הוועד הפועל של אש"ף, הציג את ההצעה העדכנית שתוגש לדבריו כבר היום, בה הוכנסו שמונה שינויים, הבולט שבהם הוא הנכונות להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה העתידית, ולא בכל העיר. בנוסף, מוצגת דרישה לשחרור כל האסירים הפלסטינים המוחזקים בידי ישראל, וליישום ההחלטה בתוך שנתיים. ההערכות בירושלים הן שגם אם ההצעה אכן תוגש ותזכה לרוב בועדת הביטחון, היא תיתקל בווטו אמריקני.

לונדון בלהבות

כנסיית סיינט פול בלונדון מופגזת בבליץ הגרמני ב-1940. AP
כנסיית סיינט פול בלונדון מופגזת בבליץ הגרמני ב-1940/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 74 שנה ספגה לונדון את אחת ההפצצות הקשות במתקפת הבליץ הגרמני ב-1940. שלושה חודשים וחצי אחרי שהלופטוואפה, חיל האוויר של גרמניה הנאצית, החל לתקוף בשטחי אנגליה, הגיע ליל ה-29 בדצמבר בו הופלו על הבירה 24,000 פגזים ומעל 100,000 פצצות תבערה. האנגלים זוכרים את הערב ההוא כ-'שריפה השנייה הגדולה של לונדון', מכיוון שמימדי ההרס בעיר היו גדולים עוד יותר מאלו שגרמה השריפה הגדולה של 1666. התמונה המפורסמת של כנסיית סיינט פול, שעמדה בפני ההפגזות בזכות מאמצי כבאות עילאיים אחרי שווינסטון צ'רצ'יל הורה להצילה בכל מחיר, היוותה את הסמל האולטימטיבי לעמידות העורף והרוח האיתנה של האזרחים הבריטיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ספורטאי השנה

ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית. AP
ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טקס הכתרת ספורטאי השנה של הוועד האולימפי הישראלי. הזוכים בפרס, שיקבלו מענק מיוחד של 40 אלף שקל כל אחד על הישגיהם ב-2014, צפויים להיות ירדן ג'רבי ודונלד סנפורד. ג'רבי, שקטפה את הפרס גם אשתקד, זכתה השנה במדליית כסף באליפות העולם, וכן בשלוש מדליות זהב ושתי מדליות כסף בטורנירי גרנד פרי. מבין הגברים ייבחר סנפורד, שזכה במדליית ארד באליפות אירופה באתלטיקה בריצת 400 מטרים, בה קבע שיא ישראלי חדש כשעצר את השעון על 45.27 שניות וקבע קריטריון A בינלאומי.

מותו של חלוץ התעופה העברית

משה שלוש (שלישי מימין) עם דב הוז, מאיר דיזנגוף, ישראל רוקח. באדיבות עיריית תל אביב - יפו,
משה שלוש (שלישי מימין) עם דב הוז, מאיר דיזנגוף, ישראל רוקח/באדיבות עיריית תל אביב - יפו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 74 נהרג דב הוז, ממייסדי ארגון "ההגנה". הוז היה אחד מחלוצי הטיס העברי בארץ ישראלי כשהקים את חברת "אווירון" שהכשירה טייסים והקימה קווי תעופה, השתייך לקבוצת המקימים של מפלגת אחדות העבודה, שימש כסגן ראש עיריית תל אביב וראש המחלקה המדינית בהסתדרות. ב-29 בדצמבר 1940 מצא הוז את מותו בגיל 46, כשאיבד שליטה על הרכב בו נהג ליד צומת פרדסיה והתהפך לתעלה בצד הדרך. בתאונה הקטלנית נהרגו גם אשתו (אחותו של משה שרת), בתו, גיסתו, אחייניתו ושותפו יצחק בן יעקב.

הטלוויזיה של סלקום

לצפות בכדורגל בסמארטפון. ShutterStock
לצפות בכדורגל בסמארטפון/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום סלקום תיכנס לשוק הטלוויזיה הישראלי, כשתשיק מיזם שמיועד להתחרות ב-HOT וב-YES. חברת הסלולר תציע חבילת תוכן בסיסית שתכלול בעיקר ערוצי VOD, בנוסף לערוצי עידן פלוס שייקלטו באמצעות הממיר שתספק סלקום. פרט לכך צפויה החברה להציע ממיר חכם שיכלול ממשק עם פייסבוק ואפשרות לצפייה בתכנים דרך יו טיוב. ההערכות הן שמחיר החבילה המוצעת ינוע סביב 100 שקל, וצרכנים ישראלים רבים יתעניינו לגלות מה המחיר הסופי בו תנקוב סלקום עבור שירותיה החדשים, והאם מתחרותיה החדשות יגיבו בהוזלת מחירים משלהן.

  • עוד באותו נושא:
  • דב הוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully