וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מוכנים לחדש את השיחות עם האופוזיציה

27.12.2014 / 16:23

הטלוויזיה הממלכתית ציטטה מקור במשרד החוץ בדמשק שאמר כי משטר אסד "מוכן לקיים שיחות מוקדמות" עם האופוזיציה במוסקבה, שמעוניינת לתווך בין הצדדים כדי להביא לסיום מלחמת האזרחים. באופוזיציה הכחישו

נשיא סוריה בשאר אסד – דמשק, יולי 2014. רויטרס
בדרך לסיום מלחמת האזרחים? נשיא סוריה באשר אסד/רויטרס

סוריה הודיעה היום (שבת) כי הוא מוכנה להשתתף ב"שיחות מוקדמות" במוסקבה במטרה לחדש את המשא ומתן לשלום עם האופוזיציה במדינה. "סוריה מוכנה להשתתף בהתייעצויות הראשוניות במוסקבה במטרה להגשים את שאיפות אזרחי סוריה לסיים את המשבר", נמסר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי, שציטט מקור במשרד החוץ בדמשק.

רוסיה, בעלת ברית קרובה של הנשיא בשאר אסד, מפעילה בתקופה האחרונה מכבש לחצים כדי להביא לחידוש המשא ומתן לסיום מלחמת האזרחים, שקרס בחודש פברואר האחרון. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר החודש כי הוא מעוניין שגורמי האופוזיציה הסורית יסכימו ביניהם על גישה משותפת בטרם יתחילו בשיחות ישירות עם ממשלת סוריה. עם זאת, לברוב לא ציין אילו ארגוני מורדים צריכים להשתתף במשא ומתן.

האדי אל-בחרה, ראש ה"קואליציה הלאומית", המרכזת את ארגוני האופוזיציה בסוריה ממושבה בטורקיה, הכחיש את הדיבורים על יוזמה רוסית. במסיבת עיתונאים שכינס בקהיר, בירת מצרים, לאחר פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי, אמר אל-בחרה: "אין יוזמה כפי שהשמועות טוענות".

רוסיה תומכת באסד במשך שנים רבות, כולל באמצעות אספקת נשק לצבא, אולם הוא הפך לבעל ברית חשוב יותר עבור מוסקבה מאז אירועי "האביב הערבי" שפרצו ב-2011. המהפכות העממיות הביאו להפלת משטרים שהיו ביחסים הדוקים עם רוסיה, בהם שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי שהוצא להורג על ידי המורדים במלחמת האזרחים במדינה.

עוד ידיעות מהעולם
לראשונה: צבא איראן ערך ניסוי ב"מזל"ט מתאבד"
צפון קוריאה: אובמה קוף ביער טרופי; ננקום על הפצת הסרט
שוודיה: הממשלה והאופוזיציה חתמו על הסכם; הבחירות בוטלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully