וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על ראש עיריית אור יהודה: הורה לשפץ את הרחוב שלו

26.12.2014 / 13:27

חודשים ספורים לאחר שרכש בו את ביתו החדש, הורה דוד יוסף לשפץ את רחוב האצ"ל בעיר. תושבי הרחוב טוענים כי העבודות מתרכזות רק במקטע שבו הוא מתגורר. "20 שנה לא עשו כאן כלום, עכשיו התחילו בעבודות"

ראש עיריית אור יהודה שיפץ את הרחוב שבו רכש בית חדש. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
פה ייסלל כביש חדש. הכניסה לרחוב שבו מתגורר ראש העיר/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

ראש עיריית אור יהודה דוד יוסף הורה לשפוץ את רחוב האצ"ל בעיר – חודשים ספורים לאחר שרכש בו את ביתו החדש. באורח פלא, המקטע היחיד ברחוב ששופץ הוא זה שבו הוא מתגורר. המשך הרחוב בצד המזרחי לא שופץ וגם לא מתוכנן לעבור שיפוץ בעתיד.

"משפצים שם כי ראש העיר קנה וילה, כולם יודעים את זה", אמר תושב הרחוב. "זה היה קצת מוזר שפתאום החליטו לשפץ דווקא את הרחוב הזה. אין לי מושג למה לא משפצים את המשך הדרך בסמטה שבה אנחנו גרים, וגם אף אחד לא רוצה לדבר על זה כי כולם מפחדים". דיירת אחרת הוסיפה: "20 שנה לא עשו כאן כלום, עכשיו ראש העיר קנה כאן בית אז התחילו בעבודות".

עורך הדין רמי גני, מומחה בדיני עירייה, הסביר כי ההתנהלות של ראש העיר לקויה ואמר כי "אם יש תכנית 'בניין עיר' צריך להעביר אותה במועצה, ושם ראש העיר צריך להצהיר שיש לו נגיעה בעניין ולא להשתתף בהצבעה. יש עליו חובת זהירות מיוחדת אם הוא מקיים תכניות שמשביחות את הנכס שלו, ולכן זו לא פעולה ראויה".

עוד על אור יהודה בוואלה! חדשות:
למרות התנגדותו: עיריית אור יהודה קראה רחוב על שם גדעון סער
בעקבות הזיהום: חקירה פלילית נגד עיריית אור יהודה

ראש עיריית אור יהודה שיפץ את הרחוב שבו רכש בית חדש. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
"מן הראוי שיחקרו את התנהלותו ויחייבו אותו לשלם על השיפוץ"/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

לטענת חברי מועצת העיר, הצעד הוא המשך ישיר לנטייתו של ראש העיר לבזבז את כספי העירייה על מטרות אישיות, כפי שנכתב בעבר בדוח מבקר המדינה - הערות שזכו להתעלמות מצד יוסף. במכתב שנשלח למשרד הפנים מטעם חברת המועצה ננה חן, היא דרשה לעצור בדחיפות את פעולות השיפוץ ברחוב האצ"ל, ובהן סלילת הכביש מחדש.

"ראש העיר מקבל כל הזמן החלטות לא חוקיות, שלא מגובות בהחלטת מועצה. הוא מחליט משהו ועושה זאת לבדו מבלי לקבל אישור, וכך גם היה בשיפוץ הרחוב למטרותיו האישיות", סיפרה חן. "אם מסתובבים ברחבי העיר מגלים רחובות רבים הזקוקים לשיפוץ. בשום רחוב בשכונה שבה הוא גר לא נעשה שיפוץ, רק ברחוב הספציפי הזה. מן הראוי שיחקרו את התנהלותו של ראש העיר ויחייבו אותו לשלם על השיפוץ".

חן הוסיפה כי מבקר המדינה העיר לא פעם על התנהלותו של יוסף. "אחת הטענות שנבדקו היא שראש העיר נוהג לערוך אירועים פרטיים משלו במתקני העיר ומשתמש במשאבי העירייה לקדם את ענייניו האישיים", הוסיפה חן על התנהלותו הלקויה של ראש העיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש עיריית אור יהודה שיפץ את הרחוב שבו רכש בית חדש. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
פה לא נעשות עבודות. סוף רחוב האצ"ל/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

בדוח השלטון המקומי של מבקר המדינה נכתב כי "ראש עיריית אור יהודה העלה בהיכל התרבות העירוני בעיר מופע סטנד אפ בניב העיראקי של הערבית, תוך קבלת הטבות חריגות מהמרכז הקהילתי בעיר ובלי שקיבל את אישורם של מועצת העירייה ומשרד הפנים". על פי דוח המבקר, "לשכתו של ראש העירייה היא שהכינה את רשימת המוזמנים וכמו כן ניתנו לו הקלות חריגות בכל הנוגע להעלאת המופע בהשתתפותו, העמדת האולם ללא תמורה, חלוקת עשרות הזמנות לאירוע והשתתפות העירייה בכיסוי העלויות הישירות והעקיפות של האירוע בסכום של אלפי שקלים".

ראש עיריית אור יהודה שיפץ את הרחוב שבו רכש בית חדש. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
"לא פעולה ראויה". ביתו של ראש העיר והכביש החשוף/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
ראש עיריית אור יהודה שיפץ את הרחוב שבו רכש בית חדש. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
הקצה המזרחי של הרחוב שבו לא נעשות עבודות/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

גם מינוי אשתו של ראש העיר מיד עם בחירתו לתפקיד למנהלת בית ספר "יובלים" באור יהודה זכה לביקורת גדולה מצד משרד הפנים, והביאה לכך שמשרד החינוך הורה לראש העיר לצאת במכרז חדש ולמנות מנהל בית ספר במקומה. תשובת העירייה למשרד החינוך הייתה שהוא מתקשה למצוא מנהל בית ספר חלופי, ולכן היא מכהנת בתפקידה עד עצם היום הזה.

מעיריית אור יהודה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully