וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ליום אחד: גם אובמה נכנע ללחץ חברתי

חניכות צופים שביקרו בבית הלבן הצליחו לשכנע את הנשיא האמריקני להפר את הכלל המפורסם שקבע, ולחבוש כתר קטן לראשו. "אובמה כבר לא שם על מבקריו"

גם מנהיגי המעצמות החזקות ביותר מרשים לעצמם להשתעשע לפעמים. תמונה חדשה של ברק אובמה שותפה אמש עשרות אלפי פעמים, וזיכתה את הנשיא האמריקני במחמאות רבות. בתמונה נראה אובמה חובש כתר, או ליתר דיוק נזר קטן ונוצץ.

את התמונה פרסם הצלם הרשמי של הבית הלבן, פיט סוזה. היא צולמה ביריד מדעי שנערך בבית הלבן בחודש מאי. אובמה נראה בה מחייך מפה לפה בחברת חמש ממשתתפות האירוע, חניכות צופים מאוקלהומה.

סוזה, צלם עיתונות ותיק המתלווה לאובמה באופן קבוע וזוכה לגישה בלעדית לחדר הסגלגל, כתב באינטסגרם כי "הילדות שיכנעו את הנשיא לחבוש את הנזר לרגל הצילום הקבוצתי".

יריד מדעי בבית הלבן. אינסטגרם, צילום מסך
יריד מדעי בבית הלבן/צילום מסך, אינסטגרם

בשנה שעברה, אובמה עמד בפרץ כאשר חברי ליגת הפוטבול הלאומית הפצירו בו לחבוש קסדה בטקס שנערך בבית הלבן. "יש חוק ברור", אמר אובמה, "לנשיא אסור לשים דברים על הראש. אתה אף פעם לא נראה טוב עם משהו על הראש. הפעם, נראה שאובמה נכנע ללחץ החברתי שהפעילו עליו הצופות הקטנות, והסכים לחבוש עבורן את האביזר האופנתי, בניגוד לפסיקתו הנחרצת מהשנה הקודמת.

פרסום התמונה מגיע בזמן שאובמה שוהה בחופשת חג המולד בהוואי, ואחרי שרשם לזכותו הישגים רבים חרף התבוסה בבחירות לקונגרס. האחרון שבהם היה גיבוש הסכם הפיוס ההיסטורי עם קובה, שהושג על אפם ועל חמתם של מבקריו הרפובליקנים. בהתחשב בדברים הללו, הפרשן הפוליטי מייקל כהן כתב אמש: "אי אפשר להתחמק מהקביעה שאובמה כבר לא שם ז**" (כך במקור).

החודש הטוב של אובמה || הברווז ששאג: אובמה הוכיח שהוא הכל פרט ל"צולע". פרשנות

צופות מאוקלהומה ביריד מדעי בבית הלבן – מאי 2014. GettyImages
צופות מאוקלהומה ביריד מדעי בבית הלבן – מאי 2014/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully