וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צברי נאשם בעבירות מין בקטינים: "ניצל מעמדו כמנהל הקבוצה"

25.12.2014 / 9:27

מנהל הפועל פתח תקווה המודח נאשם במעשים מגונים בארבעה נערים, בני 17-15. לפי כתב האישום, צברי ניצל את רצונם להשתלב בעולם הכדורגל, טיפח יחסים אינטימיים עמם וניצל את יחסי המרות והתלות עם הנערים

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד עופר צברי, מנהל הפועל פתח תקווה לשעבר, בגין עבירות מין בארבעה קטינים בני 17-15. צברי נאשם במעשים מגונים, במעשה סדום וכן בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ובעבירות תנועה.

לפי כתב האישום, מתוקף תפקידו של צברי כמנהל הפועל פתח תקווה, טיפל בעניינים המנהליים בקבוצה והיה נגיש לשחקני קבוצת הנוער במועדון, להם שימש "דמות אב". בכמה הזדמנויות, ביצע בהם צברי מעשים מגונים - בהסכמתם ושלא בהסכמתם - תוך ניצול יחסי התלות המרות של השחקנים הצעירים בו, חלקם מיעוטי יכולת.

לקריאה נוספת על פרשת הפדופיליה
"מעשה מגונה ומעשה סדום בקטינים: עופר צברי מסוכן"
"סדום ועמורה": נחשפו עשרות שיחות של החשודים בפדופיליה
הפועל פתח תקוה פיטרה את עופר צברי: "לא חשבנו שהוא ייעצר שוב"

מנהל הפועל פתח תקווה, עופר צברי, שוחרר למעצר בית, נובמבר 2013. דרור עינב
נאשם בעבירות מין בקטינים תוך ניצול יחסי מרות. צברי/דרור עינב

בנוסף לכך, צברי טיפח את יחסיו עם הצעירים והתקרב אליהם באמצעות התכתבויות בווטסאפ, שבחלקן היו בעלות אופי מיני ואינטימי, וכן דאג למלא את מחסורם בקניית בגדים וכן במתן כספים, הסעה למשחקים, אכילה במסעדות וחופשה באילת על חשבונו. צברי נאשם שניצל את פער הגילאים בינו לבין הנערים ואת חלומם להשתלב בעולם בכדורגל כדי לבצע את עבירות המין בהם.

בתחילה נחשד צברי רק בדריסת שוטרת התנועה נוי זיתון ובבריחה משוטרים שביקשו לבדוק אותו בחודש שעבר בבת ים. זאת, לאחר שנמצא במכונית עם נער בן 17 כשהם עירומים באופן חלקי. לפי החשד, צברי שילם לנער 100 שקלים לטובת האקט המיני. בשל העובדה שהיחסים עם אותו נער לא היו בכפייה וכי הוא מעל גיל הסכמה, כלומר 16, לא יוחסו לו אז עבירות מין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עופר צברי מובא להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום, תל אביב. יותם רונן
בתחילה נחשד רק בדירסת השוטרת נוי זיתון. צברי/יותם רונן

לטענת המשטרה, התפנית בחקירת המקרה החלה לאחר ששחקני קבוצת הנערים של המועדון, כמו גם נערים מקבוצת הכדורגל מחנה יהודה, העידו כי צברי עשה בהם עבירות מין, שחלקן נעשה בתשלום. כמו כן, בחיפוש במחשבו של צברי ובטלפון הנייד שלו נמצאו חומרים הקושרים אותו לביצוע עבירות מין בקטינים.

אחד המתלוננים נגד צברי הוא נער, בן 15, שהתחיל השנה להתאמן בפועל פתח תקווה. כשהגיע לקבוצה הוא פגש בצברי שהציג את עצמו בפניו כמנהל קבוצת הבוגרים וביקש שיאשר אותו כ"חבר בפייסבוק". מאז נהגו השניים להתכתב כשצברי מכנה את הנער "כוכב", "נסיך", "חיים שלי", כותב לו שהוא אוהב אותו ושידאג לקנות לו בגדים ומתעניין בהשתלבותו בקבוצה. חלק מן ההתכתבויות נשאו אופי מיני. באחת מהן שאל צברי את הנער אם היה כבר במיטה עם בת והציע ללוות אותו ל"בחורה".

"לא היה נעים לי להגיד לו לא"

לדברי הנער, צברי היה מסיע אותו ומחזיר מאימוני הקבוצה ובמהלך הנסיעה מבצע בו מעשים מגונים, מלטף את איבר מינו מעל לבגדיו, בהסכמתו, תוך ניצול יחסי המרות. בנוסף, קנה צברי לנער נעליים, נתן לו כסף לבגדים ובהזדמנות אחרת הזמין אותו לעבודתו במחסן הכביסה בבית חולים בשעות הערב, שם הציע הנער לעסות את גופו, וכשהוריד הנער את חולצתו - ביצע בו מעשים מגונים.

"לא היה לי נעים להגיד לו לא, כי הוא דואג לי וכזה, אז אמרתי לו בסדר", אמר הנער בחקירתו. "הוא הוריד לי את הבגדים, אני פחדתי ושתקתי, לא אמרתי כלום". הנער הוסיף: "אני רציתי להשקיע בכדורגל, אז רציתי שהוא יעזור לי. אז הייתי כותב לו גם שאני אוהב אותו ודברים כאלה בשביל שהוא יעזור לי. אני אהבתי אותו כי חשבתי שהוא רוצה לעזור לי אבל עכשיו אני לא אוהב אותו".

בחקירתו של נער נוסף, גם כן בן 15, סיפר שקיבל מצברי נעליים וכרטיסים למשחקי כדורגל. "הרגשתי פחד להגיד לו שיפסיק, סוג של קיפאון", שחזר בחקירתו. "עבר לי בראש להגיד לו להפסיק... אבל פחדתי... פחדתי מהתגובה, פחדתי מההשלכות של אותה אמירה". אמו של הקטין העידה גם כן במשטרה וסיפרה על מעמדו של צברי בחיי בנה כ"דמות אב" וכן על מצבו הנפשי של בנה ועל עצבנותו, אותה התקשתה לפרש בזמן אמת.

"יכול להיות שטעיתי"

צברי עצמו הכחיש בחקירתו כל מגע מיני עם הקטינים וטען כי רק סייע להם בדרכים שונות. "יכול להיות שהגזמתי בהתכתבות אבל ככה אני צוחק עם כולם ולא מעבר לזה", אמר צברי על ההתכתבויות עם הנערים. "יכול להיות שטעיתי, אבל מפה ועד לעשות משהו המרחק גדול".

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של צברי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "מסוכנותו של המשיב נלמדת מהאופן שבו באופן שיטתי ועקבי פעל ליצור תלות של הקטינים בו, ניצל את מעמדו בעולם הכדורגל, את אמונם ואת תלותם של הקטינים בו וסיכן את שלומם וביטחונם, תוך שסמך על כך שבשל יחסי המרות והתלות לא יספרו דבר", נכתב בבקשת המעצר. "הקטינים חששו לספר את שעולל להם וגם לאחר שמסרו הודעות בחקירה, חשו פחד כי זהותם תתגלה".

פרקליטו של צברי, עורך הדין עמיחי אסנפי, מסר בתגובה: "מרשי כופר בכל המיוחס לו ועומד בתוקף על חפותו. משפחתו וחבריו הקרובים עומדים מאחוריו, תומכים בו ומחזקים אותו בשעה לא קלה. ראשית, נפעל לשחרור מרשי. כבר בדיון הראשון היום ביקש בית המשפט לקבל תסקיר בעניינו שיבחן חלופות שחרור. שנית, נפעל לקבל את חומר הראיות לידינו בהקדם האפשרי".

אל"מ החשוד בהשתייכות לרשת פדופיליה. יותם רונן
האל"מ מובא לדיון בית המשפט, בשבוע שעבר/יותם רונן

במסגרת הפרשה שבה מעורב צברי, ישנם עוד שלושה חשודים נוספים, בהם קצין צה"ל בדרגת אלוף-משנה מיחידת מודיעין סודית. אתמול נודע כי המשטרה הצליחה לאתר התכתבויות ברשת בעלות אופי מיני של שלושה מבין המעורבים בפרשה עם עשרות נערים בני 14 ו-15. במשטרה חושדים כי השלושה – הקצין ושני החשודים הנוספים שאינם צברי - ניהלו שיחות עם הנערים, למרות שידעו לכאורה שהם מתחת לגיל ההסכמה. הם חשודים בביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים.

בנוגע לקצין בלבד, איתרו השוטרים לפחות 15 נערים מתחת לגיל 16 שעמם הוא היה בקשר בצ'אטים ברשת. בחקירתו טען הקצין כי הנערים שיקרו לו ואמרו שהם בני 17. בית משפט השלום בתל אביב הורה אתמול על הארכת מעצרם ושל שני החשודים הנוספים בשלושה ימים. בהתייחסו לחשדות נגד הקצין כתב השופט ירון גת כי "מיום ליום עולה חשד סביר נגד החשוד בביצוע העבירות המיוחסות לו".

לפניות לכתב גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully