וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הדוח השנתי של המועצה לשלום הילד תגיש דוח שנתי

הדוח הכולל נתונים על תנאי החיים של ילדים בישראל יפורסם בהקדם. וגם: טקס סיום קורס טיס ו-37 שנה לביקור של מנחם בגין במצרים. חמישה דברים שצריך לדעת היום

מי שומר על הילדים?

ילד עצוב. ShutterStock
דוח המועצה הלאומית לשלום הילד/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהמועצה הלאומית לשלום הילד תגיש היום את הדוח השנתי שלה לנשיא המדינה ראובן ריבלין. הדוח כולל נתונים על תנאי החיים של הילדים בישראל, לרבות בנושאים דוגמת חינוך, פנאי ובריאות, ועל אודות ילדים החיים מחוץ לביתם, ילדי עולים ומבקשי מקלט. בשנה שעברה התגלה כי חל גידול של עשרות אחוזים בכמות הילדים העניים ובמספר התיקים הפליליים שנפתחו בשל פגיעה בקטינים, אולם חלה ירידה בשיעור צריכת אלכוהול וסמים בקרב בני נוער.

השמיים הם (לא) הגבול

טקס סיור קורס טיס. דובר צה"ל
טקס סיום קורס טיס/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שאצל כמה חיילים נרשמת ממש עכשיו התרגשות מרקיעת שחקים. בצהריים יסתיימו להן שלוש שנים מפרכות של קורס הטיס היוקרתי, שכולל ארבעה שלבי הכשרה בני חצי שנה ולימודים אקדמיים של שנה. על מגרש המסדרים שבבסיס חיל האוויר בחצרים יתייצבו נרגשים במדים מעומלנים בוגרי הקורס, שיזכו לקבל כנפיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ. אחרי המטס המסורתי הם ישליכו את הכובעים לאוויר ויתאחדו עם קרובי המשפחה הנרגשים, שיצטרכו להסתפק ברד-בול אם גם הם רוצים כנפיים. שיהיה בהצלחה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

No more war, no more bloodshed

מנחם בגין מדריך את אנואר סאדאת בבאר שבע, 27/05/1979. יעקב סער, לשכת העיתונות הממשלתית
בגין וסאדאת/לשכת העיתונות הממשלתית, יעקב סער

אתם צריכים לדעת שלפני 37 שנים, ראש הממשלה מנחם בגין הגיע לביקור ראשון במצרים ונפגש עם הנשיא אנואר סאדאת. השניים חתמו במרץ 1979 על הסכם השלום בינינו לבין שכנתנו, הסכם שעוד לפני שנחתם הביא לשני המנהיגים זכייה מכובדת בפרס נובל לשלום, הרבה לפני שיצחק רבין ויאסר ערפאת זכו לקבלו על חתימת הסכמי אוסלו ומאמציהם ליצור שלום במזרח התיכון. אז בינתיים חלום החומוס בדמשק עוד רחוק, אבל היי, למישהו בא לאכול טעמייה (פלאפל מצרי) באלכסנדריה? זה דווקא אפשרי. אגב, מעניין אם בגין הביא לסאדאת מתנה, שכן ממש באותו יום חגג האחרון יום הולדת 59.

זה סופו של כל רודן

הקבר של ניקולאי צ'אושסקו. רויטרס
קברו של צ'אושסקו/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 25 שנה היה יומם האחרון של הרודן הרומני ניקולאי צ'אושסקו ואשתו אלנה. צ'אושסקו שלט ביד רמה ברומניה במשך 24 שנים, במהלכן היה אחראי למותם של כמיליון רומנים, עד שהופל משטרו בהפיכה אזרחית. הוא ורעייתו ברחו מבוקרשט בדצמבר 1989 ונעצרו כמה שעות לאחר מכן. נערך להם משפט מהיר והם הוצאו להורג בידי כיתת יורים. הגופות נקברו בלי טקס רשמי בבירה הרומנית, ובעקבות זאת הועלו טענות מצד המשפחה כי לא מדובר בקברם האמיתי של בני הזוג. לפני ארבע שנים הן הוצאו מהקבר ונערכו להן בדיקות DNA שאישרו שאכן הצ'אושסקואים טמונים במקום. מי שעדיין לא מאמין יוכל לבקר בבסיס הצבאי שבו הוצאו השניים להורג, שנפתח בשנה שעברה כמוזיאון. אפילו אפשר לראות בו סרטון של האירוע. ספויילר: בסוף הגיבורים מתים.

מתנת חג לבלאט?

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט מול לברון ג'יימס. AP
לברון ובלאט/AP

אתם צריכים לדעת שהרגע הגדול של דיוויד בלאט ולברון ג'יימס הגיע. הערב בשעה 17:00 (שעון ארצות הברית), בעיצומו של חג המולד, תתמודד קליבלנד קאבלירס נגד מיאמי היט, קבוצתו הקודמת של לברון ג'יימס, עמה זכה בשני תארי אליפות רצופים. המפגש הזה צפוי להיות אחד המרגשים של העונה, כשמעניינת במיוחד תהיה תגובת הקהל לג'יימס. מבחינת בלאט, המאמן הישראלי התבטא לאחר הניצחון על מינסוטה ואמר: "מפגשים כאלה הפכו לקלים עם הזמן. ללברון יש את המשחק נגד מיאמי, לי כבר היה משחק כזה, נגד מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully