וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות הגדולה: הוארך מעצרו של סטס מיסז'ניקוב

25.12.2014 / 0:56

מעצרו של שר התיירות לשעבר הוארך בתשעה ימים. בין החשודים שנתנו שוחד לסגנית השר פאינה קירשנבאום, ראשי המועצות תמר ומגילות. גם יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר אבנר קופל ויו"ר איגוד הכדוריד דורון שמחי חשודים

צילום: יותם רונן, עומר מירון, דוד קורן; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסום אמש (רביעי) את שמותיהם של חלק מהחשודים בפרשת השחיתות שנחשפה הבוקר ובעיקרה עומדת סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום. בין החשודים גם שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב שמעצרו הוארך בתשעה ימים. מעצרה של בתה של קירשנבאום, רנית, הוארך בארבעה ימים, וזאת לאחר שהשופט קבע כי קיים יסוד סביר ששחרורה יוביל לשיבוש מהלכי חקירה. חקירתה של ח"כ קירשנבאום עצמה הסתיימה בשעות הערב.

מיליונים מכספי ציבור תמורת שוחד: כך עבדה השיטה של קירשנבאום

ח"כ פאינה קירשנבאום בחדר המצב של משרד הפנים. ניב אהרונסון
"התנהלה באופן שיטתי להפקת טובות הנאה אישיות". סגנית השר פאינה קירשנבאום/ניב אהרונסון

חשוד מרכזי נוסף בפרשה, כפי שהותר לפרסום, הוא יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר, אבנר קופל. בית המשפט שלח את קופל, החשוד במתן שוחד וקבלת דבר במרמה, למעצר בית של עשרה ימים. עוד הוחלט להרחיק את קופל מאיגוד הכדורסל למשך 60 יום. נוסף על קופל, נחקר במסגרת הפרשה גם יו"ר איגוד הכדוריד בהווה, דורון שמחי. גם שמחי, החשוד בקבלת כספים במרמה מכספי מפלגת ישראל ביתנו, נשלח למעצר בית של עשרה ימים ונאסר עליו להתקרב למשרדי האיגוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בבית המשפט, אתמול/ניב אהרונסון

בין העצורים גם ראשי רשויות שחשודים במתן שוחד לקירשנבאום. בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים הבאים עד 1 בינואר: ראש המועצה האזורית תמר מרדכי דהמן, ראש המועצה האזורית מגילות דב ליטבינוף, גזבר המועצה אזורית מגילות דוד בלאו, יו"ר נת"ע (נתיבי תחבורה ציבוריים) אלכס ויז'ניצר, ראש סניף הליכוד בירושלים ישראל יהושע, מנכ"ל עמותת "איילים" מתן דהן והלוביסט סטיבן לוי.

מעצרם של החשודים הבאים הוארך עד 28 בדצמבר: יו"ר איגוד התאגידים העירוניים יצחק בורבה, מנכ"ל מדרשת גולן גבי חמו ואיש העסקים ציון זוארץ. מעצרו של ראש המועצה המקומית שומרון, גרשון מסיקה, הוארך גם כן בשבעה ימים.

עוד בוואלה! חדשות:
מייקל אורן מצטרף לכחלון: "נחזק את היחסים עם ארצות הברית"
חשד: כלאו בת 12 בחולון וביצעו בה מעשים מגונים
תקרית הירי ברצועת עזה: חייל נפצע באורח קשה

יו"ר נת"ע (נתיבי תחבורה ציבוריים) אלכס ויסניצ'ר. ניב אהרונסון
מעצרו הוארך עד 1 בינואר. יו"ר נת"ע, אלכס ויז'ניצר בבית המשפט/ניב אהרונסון

יו"ר נת"ע ויז'ניצר החל את עבודתו במע"צ שהייתה יחידת סמך במשרד התחבורה. שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהיה אז שר התחבורה, מינה אותו להיות ראש הצוות שהפריט את מע"צ ובנה את החברה הממשלתית "החברה הלאומית לדרכים". "הזהות שלו עם ליברמן היא מאוד גדולה", אמר גורם בנתיבי ישראל לוואלה! חדשות. "כששימש מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים בישראל, הייתה ביקורת מאוד גדולה על המינויים הפוליטיים שהוא עשה. גם מבקר המדינה בדק את הנושא והעיר על כך. תמיד היו דיבורים על זה שהוא דואג לקידום מקורבים, עד לא מזמן היו פרסומים על זה שהוא דאג למנות את בתה של סופה לנדבר למנהלת אגף משאבי אנוש בנת"ע". ואכן בספטמבר האחרון בתה של שרת הקליטה מונתה למנהלת אגף משאבי אנוש בחברה לאחר שלכאורה לא נמצא מועמד ראוי לתפקיד.

על היחסים בין ויז'ניצר לקירשנבאום, אמר הגורם: "ויז'ניצר הוא בולדוזר. הוא מאוד מקושר פוליטית. גם החברות שלו עם דרעי ידועה לכולם. הוא רוצה משהו והוא משיג אותו. באופן מוזר, הוא ופאינה קירשנבאום מסוכסכים כבר הרבה שנים, לכן לא ברור מה הקשר של שניהם למעצר, אך את הקשר עם ליברמן הוא דאג לתחזק. הוא אדם שמאוד קשה לעבוד איתו, ברגע שהוא מתהפך על בן אדם, הבן אדם כבר לא יהיה בתפקידו, ייעלם".

"שימוש בכספי משלם המסים"

נציג המשטרה, אלישע קוגן, אמר במהלך הדיון בבית המשפט כי מדובר ב"פרשה מסועפת". לדבריו, "העברת הכסף נעשתה תוך ביצוע עבירות שונות, בהן שוחד, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת מס ועוד". עוד הוסיף כי על פי החשד, קירשנבאום "התנהלה באופן שיטתי בצוותא עם כפופים לה ועם עובדי ציבור אחרים, להפקת טובות הנאה אישיות עבורה ועבור גופים ואנשים שהיא חפצה ביקרם תוך שימוש בכספי משלם המסים".

רנית קירשנבאום, בתה של סגנית השר פאינה קירשנבאום, בהארכת מעצר, דצמבר 2014. ניב אהרונסון
במשטרה בודקים אם אמה הביאה למינויה בהתאחדות למגדלי בקר. רנית קירשנבאום בהארכת מעצרה, הלילה/ניב אהרונסון

קוגן חשף בדיון כי "מחומר החקירה עולה חשד לעשרות מקרי שוחד בתחכום רב ובדרכים שונות תוך שיתוף פעולה מלא, בין היתר בין מועצות, רשויות סטטוטוריות ואיגודי ערים. המשטרה פתחה בחקירה גלויה לאחר חקירה סמויה של כשנה בדרגים הגבוהים ביותר".

אבנר קופל. מגד גוזני
חשוד, בין היתר, במתן שוחד. אבנר קופל/מגד גוזני

על פי החשד, קירשנבאום קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה, דוד גודובסקי, יו"ר מטה ישראל ביתנו, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

במשטרה סבורים כי הקשרים שיצרו סגנית השר ומקורביה נעשו ללא קשר בין המועצות או בין העמותות. כך, החשודים בקבלת הכספים והחזרתם ל"מקור" במועצה או בחברה ציבורית לא ידעו על קיום אותה שיטה במקומות אחרים, ונוצר מנגנון משומן של תזרים מזומנים.

דורון שמחי יושב ראש איגוד הכדור יד מובא להארכת מעצר בפרשת השחיתות במשרד הפנים, ביהמ"ש השלום ראשון לציון. ניב אהרונסון
דורון שמחי בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

על פי החשד, יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה, וכן אנשי חברות ציבוריות, ובהן חברות לבניית כבישים. על פי החשד, סגנית השר פעלה להעברת מימון לעמותות ולחברות ממשלתיות בתמורה למינויים של אנשי ישראל ביתנו באותן חברות, ואף לעתים בתמורה לקבלת כספים שהולבנו דרכן. במשטרה סבורים כי בדרך זו, הצליחו קירשנבאום ומקורביה להזרים מיליוני שקלים לכיסם, כמו גם לקבל טובות הנאה.

במשטרה בודקים גם את החשד לפיו קירשנבאום הביאה למינויה של בתה בהתאחדות למגדלי בקר, עקב היכרות פוליטית שלה עם הנוגעים בדבר. כמו כן, החוקרים בודקים גם אם במסגרת תפקידה במשרד הפנים, נתנה קירשנבאום אשרות ודרכונים לבעלי אינטרסים שלא היו אמורים לקבלם על פי חוק.

דנה ירקצי השתתפה בהכנת הידיעה.

(עדכון ראשון: 18:33)

ראש סניף הליכוד בירושלים, ישראל יהושע מובא להארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
ראש סניף הליכוד בירושלים, ישראל יהושע, בדיון בהארכת מעצרו/ניב אהרונסון
ראש המועצה האזורית מגילות דב ליטבינוף מובא להארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
ראש המועצה האזורית מגילות, דב ליטבינוף, בבית המשפט/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully