וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' הודר מחקירת פרשת השוחד שבה מעורבת מפלגתו

24.12.2014 / 13:56

השר לביטחון הפנים לא היה מודע לחקירת פרשת השחיתות שבה מעורבים לכאורה בכירים בסיעת ישראל ביתנו. דנינו: "החקירה התנהלה בשוויוניות וללא משוא פנים"

צילום: טל אנגלנדר, יותם רונן, עומר מירון, דוד קורן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הודר מחקירת פרשת השחיתות שבה מעורבים לכאורה בכירים בסיעתו, ישראל ביתנו. גורמים המעורים בפרשה מסרו כי לשר נודע על קיום הפרשה היום בשעות הבוקר, לאחר כשנה שבה התנהלה חקירה סמויה בנושא.

עוד בנושא בוואלה! חדשות:
חשד לפרשת שחיתות חמורה: פאינה קירשנבאום ואנשי ציבור נחקרים
ישראל ביתנו: כמו בכל בחירות, חוקרים כדי לפגוע במפלגה

במפלגת ישראל ביתנו מפנים אצבע מאשימה אל המשטרה וטוענים כי החקירה בעת הזו קשורה למערכת הבחירות הקרבה. "כפי שקרה בכל מערכת בחירות מאז הוקמה ישראל ביתנו בשנת 1999, גם הפעם לא מוותרים במשטרה על מעצרים מתוקשרים וחקירה נגד אנשי המפלגה", נכתב בהודעה מטעמה. "אם דבר החקירה היה מתפרסם לפני שהוכרז על הקדמת הבחירות או אחריהן, ניתן היה לחשוב שאולי מדובר בדבר ענייני, אך העובדה שהדבר נעשה, שוב, בזמן בחירות מעידה יותר מכל על הכוונות העומדות מאחורי העניין, שנועדו לפגוע בישראל ביתנו. אנו בטוחים בחפותם של האנשים ובכך שכמו בפעמים קודמות, לאחר שישככו הרעש וההמולה התקשורתית, יתברר שאין מאחורי הפרסומים הללו דבר זולת הרצון, שלא יצלח, להזיק לישראל ביתנו".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בהלוויית זידאן סייף ב יאנוח-ג'ת. אדריאן הרבשטיין
לא היה מודע לחקירה. אהרונוביץ'/אדריאן הרבשטיין

המפכ"ל דנינו דחה מכול וכול את טענות המפלגה ואמר כי החקירה מתנהלת זה יותר משנה, והמעבר לחקירה גלויה היא פועל יוצא של הערכת מצב הראיות ובשלותן ומונע משיקולים מקצועיים בלבד. "הדבר נעשה בעצה אחת עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה, ולאחר שנבחנו מכלול השיקולים לרבות הרגישות בתקופת הבחירות", אמר דנינו. "חובתה של המשטרה לשמור על צביונה הדמוקרטי של המדינה, וכל זאת בשוויוניות וללא משוא פנים".

במסגרת הפרשה נחקרים סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, מנכ"ל משרד ממשלתי, שר לשעבר וכמה ראשי מועצות מקומיות. במסגרת הפרשה הוקצו כספים של משרדים ממשלתיים לעמותות ולגופים בתמורה לשוחד וטובות הנאה לבכירים. כמו כן, קירשנבאום חשודה כי מינתה וקידמה מקורבים לה לתפקידים שונים ותיאמה עמם העברת תקציבים. הבכירים חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. "מדובר בפרשה חמורה. לחשודים יהיה מאוד קשה להפריך את החשדות שיש בידי המשטרה", אמר גורם בכיר במשטרה.

בסך הכול במסגרת הפרשה נחקרים יותר מ-30 בני אדם המחזיקים במשרות ציבוריות. במסגרת חקירת המשטרה נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, שעל פי החשד יש ברשותם חומר הרלוונטי לחקירה. גם כמה מנכ"לים ובכירים בחברות ציבוריות נעצרו בפרשה. החשודים שייעצרו יובאו אחר הצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully