וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה, נהיגה ושיניים תותבות: מה אסור לנשים לעשות ברחבי העולם?

חשבתם שאפליה מגדרית חלפה מן העולם? תחשבו שוב. איסורים ביזאריים במיוחד המכוונים כלפי נשים בלבד נמצאים בכל פינה של הגלובוס

צניחה חופשית. ShutterStock
צריכות להישאר עם שתי רגליים על הקרקע/ShutterStock

אסור לנשים לא נשואות לצנוח

על פי חוק קדום שעדיין קיים בפלורידה, לרווקות ואלמנות אסור לצנוח בימי ראשון. נשים נשואות יכולות לקפוץ ממטוסים כאוות נפשן. החוק אמנם כתוב, אך לא נאכף. למה הוא עדיין קיים? מתברר שבפלורידה ביטול חוק הוא משימה קשה מדי, ואם הוא מגוחך במיוחד, פשוט מתעלמים מקיומו.

אסור לנשים להתקיים

אישה צרפתייה עטויה בחיג'אב. רויטרס
ושום מילה על החיג'אב/רויטרס

תימן הוא לא מקום מלהיב לחיות בו, בעיקר אם את אישה. בבתי המשפט במדינה, נשים נחשבות לחצי בן אדם. אין כאן שום מטאפורה או רפרור לשיר מזרחי, אלא הגדרה: אישה לא נחשבת לאדם שלם מעצם היותה אישה. עדויות של נשים לא נחשבות גם אם יש להן מידע בקשר לפשע שהתבצע. החוק אינו מגן על נשים מפני אלימות פיזית, נפשית או מינית ואסור להן לעזוב את הבית. במקרים רבים, נשים נעצרות ומוחזקות בבתי כלא רק כי הן משתייכות, בעיניי השלטונות כמובן, למין הלא נכון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מי הזיז את הגבינה שלי?

גבינות. ShutterStock
עם כזה ריח, אנחנו גם לא רוצות להכנס/ShutterStock

באיטליה נמצא אחד החוקים היותר טיפשיים שקיימים בעולם: נשים חולות או בעלות "מראה שטני" אינן יכולות להיכנס למפעל ליצור גבינות בעיר פרארה. האם יש חוק המגדיר מהו מראה שטני?

מי נתן לך רישיון ילדה?

נהגת. ShutterStock
תמונה שלא צולמה בסעודיה/ShutterStock

היחס לנשים בסעודיה זהה ליחס שמוענק לילדים. אסור להן לנהוג, להצביע ולטייל. אם הן רוצות ללמוד או לעבוד, עליהן להביא אישור מהגבר שאחראי עליהן. עם זאת, רוחות של שינוי החלו לנשב במדינה והרשויות הודיעו שנשים יוכלו להצביע החל מ-2015. נהיגה, אגב, עדיין לא חוקית.

אחת לארבע שנים

דייויד באטי מחמיץ פנדל מול קרלוס רואה, מונדיאל 1998. GettyImages
וזה אפילו לא הדבר הכי מוזר שוקרה באיראן/GettyImages

חובבת ספורט וחיה באיראן? תנחומים. לנשים במדינה אסור להגיע למשחקי ספורט - מטעמי דת וצניעות. עם זאת, נשים רבות מצליחות להסתנן למגרשים ומארגנות צפייה במשחקים בסתר. כשהמונדיאל שודר, רבות מהן הפגינו מחוץ לאיצטדיון בטהרן בדרישה לשנות את החוק.

האמת העירומה

אישה חובשת חיג'אב. ShutterStock
זה מספיק מכוסה?/ShutterStock

תופתעו לדעת שהחוק הבא לא מגיע מאף אחת ממדינות ערב, אלא ממולדתו של הדוד סם. נשים שמתגוררות בשרלוט, צפון קרוליינה, חייבות לכסות את גופן במינימום 15 מטרים של בד בכל רגע נתון. כנראה שמקורו של החוק אי שם במאה ה-19, וכמובן שהוא לא נאכף. נניח והיה, האם יש דרך הולמת למדוד כמה מטרים של בד מכסים אישה? כנראה שלא.

דמוקרטיה? לא תודה, תרמנו במשרד

האפיפיור פרנציסקוס בדרשה השבועית בוותיקן, 8 בספטמבר. רויטרס
באמת, פרנציסקוס?/רויטרס

החוק הבא הוא קצת טריקי, בעיקר כיוון שהוא לא שוויוני כלפי שני המינים: לנשים בוותיקן אסור להצביע. באופן מפתיע, גם לגברים אסור. היחידים שמחזיקים בזכות הצבעה במדינה הקטנה בעולם הם הקרדינלים, האוחזים בדרגה הגבוהה ביותר מתחת לאפיפיור. בעבר לנשים אסור היה לפתוח חשבון בנק, אבל האיסור הזה בוטל. לפחות משהו.

בלי שיניים

שיניים תותבות. ShutterStock
רשות כבר ביקשת?/ShutterStock

דמיינו את הסיטואציה הבאה: קשישה רוצה להחזיר את השיניים התותבות לפיה, אך בעלה אוסר עליה לעשות זאת. היא מצייתת, כי כך כתוב בחוק. זה בדיוק מה שקורה בדלאוור. לחוק יש היסטוריה רבה, אך העקרון העומד מאחוריו הוא שלנשים אסור לקבל החלטות רפואיות בעצמן. כן, עד לרמה של שיניים תותבות.

  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully