וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים זועמים: שבע תלמידות חזרו מטיול שנתי - בהריון

28 תלמידות בגילאי 13 -14 מעיר קטנה בבוסניה יצאו לטיול שנתי בעיר הבירה סרייבו. כשהן חזרו התברר - רבע מהן בהריון. ההורים דורשים כעת לדעת היכן היו המורים

נשים בהריון. ShutterStock
הכיתה יצאה לטיול ורבע מהתלמידות חזרו בהריון/ShutterStock

בוסניה מתמודדת כבר מספר שנים עם בעיה של ירידה בגיל בו מתחילים בני נוער לקיים יחסי מין ועלייה במספר ההריונות בקרב בנות נוער, ומקרה שעלה שם כעת לכותרות חושף את ממדי הבעיה. שבע ילדות בגילאי 13-14 נכנסו להריון לאחר שייצאו לטיול של בית הספר בבוסניה. ההורים הזועמים דורשים כעת לדעת היכן היו המורים במהלך הטיול בן חמשת הימים של התלמידים מהעיר בנג'ה לוקה לבירה סרייבו.

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, בית הספר שלח 28 תלמידות לטיול חינוכי בכדי לראות מוזיאונים ואתרים היסטוריים, אולם כשהן חזרו התגלה שלא פחות מרבע מהן בהריון.

המקרה עורר דיון ציבורי על חינוך מיני לנוער במדינה בה רק בשנה שעברה נרשמו 31 מקרים של נערות שנכנסו להריון. "זה נהיה טרנד", מסביר סנהאד מהמדבצ'יץ', גניקולוג בכיר בסרייבו, "אבל אסור לנו להרשות שהילדים שלנו יקבלו את החינוך המיני שלהם ברחוב ולא בבית הספר". הוא הוסיף ואמר שמוסדות החינוך וההורים צריכים לקחת תפקיד פעיל בחינוך מיני נכון. "זה ברור שאין לילדים מספיק ידע על נושאי בריאות ולכן הם מקיימים יחסי מין מבלי לדעת את ההשלכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully