וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כהונת המפכ"ל דנינו תתארך מעבר למתוכנן

22.12.2014 / 16:31

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא אינו מאשר למנות מחליף לדנינו בשל הבחירות, העריכו גורמים בסביבתו כי הוא לא יתנגד להישאר בתפקיד גם אחרי מועד סיום כהונתו במאי, עד שימונה שר חדש

עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, צפוי להישאר בתפקידו גם לאחר 1 במאי 2015, המועד שבו הוא אמור לסיים את תפקידו – כך העריכו היום (שני) גורמים בסביבתו. דנינו עצמו הדגיש היום בשיחה עם וואלה! חדשות במהלך טקס הענקת דרגות לקצינים כי "אם נצטרך, אחרי 33 שנות שירות, להמשיך עוד כמה חודשים זו לא תהיה בעיה".

אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', כי בשל מערכת הבחירות הוא אינו מאשר לו למנות מחליפים למפכ"ל המשטרה ולנציב שירות בתי הסוהר. דנינו אמור לסיים את תפקידו במאי 2015 והבחירות יתקיימו כחודשיים לפני כן ב-17 במרץ, אולם סביר שעד שימונה שר בממשלה החדשה אשר ילמד את הנושא, מינוי המחליף יתעכב.

שתי האפשרויות הסבירות שהועלו הן שדנינו ימשיך בתפקידו עוד כמה חודשים עד למינוי מחליף או שסגנו, ניצב ניסים מור, ימלא את מקומו עד לבחירת מפכ"ל קבוע. עם זאת, נראה כי האפשרות הראשונה, קרי הארכה קצרה של כהונת דנינו היא הרלוונטית יותר. מה עוד, שהוא כאמור עצמו לא מתנגד לכך.

עוד בוואלה! חדשות:
עונת הנדידה של הח"כים: "הזגזוג בין מפלגות הגיע לשיא"
שני עיתונאים ישראלים מוכרים נעצרו בגדה
סקר: גם בלי אורי אריאל - מפלגתו של אלי ישי שורדת

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס המועדון לתעשייה ולמסחר. דרור עינב
ראוי להותיר את ההכרעה ב"עניינים חשובים אלה" על הממשלה הבאה. המפכ"ל, יוחנן דנינו/דרור עינב

בהודעת משרד המשפטים בעניינו של דנינו נמסר אתמול כי "הצורך בביצוע מינויים של קבע לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר בעת הזו אינו גובר במשקלו על דרישת האיפוק שעל הממשלה לגזור על עצמה, המתחייבת מהיותה בגדר שלטון מעבר".

לפיכך, קבע וינשטיין כי ראוי להותיר את ההכרעה ב"עניינים חשובים אלה" על הממשלה הבאה. במכתבו לשר אהרונוביץ' הבהיר היועץ כי על אף שבחוק יסוד הממשלה מצוין עקרון הרציפות, בתקופת מעבר על השרים לנהוג "באיפוק הראוי למעמד של ממשלה יוצאת בהפעלת סמכויותיהם לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות לפעול בהם בתקופת מעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully