וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 נפצעו בפיגוע דריסה בצרפת: "צעק 'אללה אכבר'"

בין הפצועים, שניים באורח קשה. הם נדרסו על ידי נהג בן 40, ככל הנראה מעורער בנפשו, בעיר דיז'ון. עדי ראייה טענו כי הנהג אמר שהוא "פועל בשם ילדי פלסטין". משרד הפנים: "התוקף מוכר למשטרה"

חשד לפיגוע דריסה בדיז'ון, צרפת. טוויטר, צילום מסך
זירת הדריסה, הערב/צילום מסך, טוויטר

לפחות 11 בני אדם נפצעו אמש (ראשון), מהם שניים באורח קשה לאחר שנדרסו על ידי נהג מכונית בעיר דיז'ון שבמזרח צרפת - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. עדי ראייה מסרו כי הנהג צעק "אללה אכבר" לפני הדריסה. גורם המעורה בחקירת המקרה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הנהג, בן 40, נעצר לאחר שדרס אזרחים בחמישה מקומות שונים וכי הוא יועבר לבדיקה פסיכיאטרית.

"לפי שעה, המניע למעשה אינו ברור", הוסיף הגורם. "הנהג צעק 'אללה אכבר וטען כי הוא פועל בשם ילדיה של פלסטין". ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הגיב לאירוע בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, והביע "סולידריות עם הקורבנות, ותמיכה במשפחותיהם".

דובר מטעם משרד הפנים של צרפת מסר כי ככל הנראה התוקף פעל באפן ספונטני ולא היה חבר בתא טרור. לדבריו, התוקף היה ידוע למשטרה בגין תקריות קטנות שאירעו לפני כ-20 שנה.

עוד בוואלה! חדשות:
קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"
סוריה: כלי טיס ישראלי הופל סמוך לגבול
הכורדים שחררו את הר סינג'ר: "לא נשאיר אף לוחם דאעש"

חשד לפיגוע דריסה בדיז'ון, צרפת. טוויטר, צילום מסך
חשד לפיגוע דריסה בדיז'ון, צרפת/צילום מסך, טוויטר

אתמול נורה למוות גבר מוסלמי לאחר שתקף שלושה שוטרים בסכין במחוז אנדר ולואר שבמרכז המדינה, וקרא "אללה אכבר". בהודעת משרד הפנים הצרפתי נמסר כי השוטרים הובהלו לבית החולים כשאחד מהם פצוע באורח קשה. מצבם של השניים האחרים אינו ברור.

על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, המחבל רץ לתוך תחנת המשטרה כשהוא נראה נסער. שלושת השוטרים ניגשו אליו על מנת להרגיע אותו. הוא שלף את הסכין שהחביא מאחורי גבו ותקף את השוטרים. בשלב זה, הוא נורה פעמיים בידי שוטר נוסף שנכח בתחנה ונהרג במקום.

(עדכון ראשון: 23:45)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully