וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נעבור לסדר היום אפילו על רקטה אחת"

ראש הממשלה התייחס לתקיפת מפעל לייצור בטון לשיקום מנהרות ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה אתמול לדרום. "חמאס יישא באחריות לכל הסלמה שתהיה", אמר. אבו מרזוק: "דואגים שהפלגים ישמרו על השקט"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (שבת) לתקיפת חיל האוויר אתמול בלילה ברצועת עזה. "ביטחון ישראל קודם לכל ואני לא אעבור לסדר היום אפילו על ירי של רקטה אחת ולכן חיל האוויר הגיב בתגובה לירי בהשמדת מפעל בטון ששימש לשיקום מנהרות שנפגעו במבצע 'צוק איתן'", אמר נתניהו בטקס הדלקת נרות בכותל המערבי. "חמאס יישא באחריות לכל הסלמה שתהיה. אנחנו נשמור על ביטחון ישראל".

שר הביטחון משה יעלון אמר כי התקיפה "היא מסר חד משמעי לחמאס שלא נסבול חזרה לשגרת 'טפטופי' ירי לעבר אזרחינו". לדבריו, "אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש בשטח הרצועה, ונדע להגיב כלפיו בתקיפות אם לא יידע למנוע ירי לעבר ישראל".

עוד בנושא צבא וביטחון:
גיבור: הצעיר שנטרל את המחבל בפיגוע החומצה מספר על האירוע
"המצב הכלכלי בעזה גרוע מזה שהוביל ל'צוק איתן'"
"מי שחושב שאפשר לטלטל חטיבה ושזה לא יכאב - טועה"

תקיפת חיל האוויר אתמול בלילה ממזרח לעיר חאן יונס שבדרום הרצועת הייתה הראשונה מאז תום מבצע "צוק איתן". הרקע לתקיפה הוא רקטה שנורתה שלשום משטח הרצועה לעבר ישראל והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. מדובר בירי תלול מסלול ראשון זה חודש וחצי ועד כה אף ארגון טרור לא קיבל אחריות למעשה.

אתר נפילת רקטה, המועצה האזורית אשכול. שי מכלוף
הרקטה שהתפוצצה שלשום במועצה האזורית אשכול/שי מכלוף

העיתון "אל-קודס" דיווח כי מנגנוני הביטחון של חמאס מפנים את בסיסיהם ברצועה מחשש לתקיפה ישראלית בעקבות ההסלמה האחרונה. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר לרשת "אל-אקצא" כי ה"הסלמה הישראלית" היא הפרה חמורה של הסכם הפסקת האש. הוא קרא למצרים, שבחסותה נחתמה הפסקת האש, לפעול כדי למנוע מישראל להפר אותה.

חבר הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, הדגיש כי חמאס מחויב להפסקת האש, כל עוד ישראל תהיה מחויבת לה. בהצהרה לתקשורת, אמר אבו מרזוק כי חמאס פועל לדאוג לכך שכל הפלגים בעזה ישמרו על הפסקת האש, כדי לא להעניק לישראל תירוצים לתקוף ברצועה.

פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
פירי מנהרה שחשפו לוחמי גבעתי בחודש יולי האחרון/דובר צה"ל

לאחרונה החלו גורמים פלסטיניים לטעון כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, חזרה לשקם את מערך המנהרות שנפגע במהלך "צוק איתן". בחודש שעבר אמר גורם בזרוע הצבאית, אבו חאלד שמו: "אנחנו זקוקים לכל דקה. יש לפנינו הרבה עבודה וזה דורש עבודה של הרבה אנשים". את הדברים אמר אבו חאלד בשיחה עם ביטאון חמאס "א-ריסאלה", על פי הדיווח כשהוא נמצא עשרות מטרים מתחת לאדמה.

"תודה לאל, חיילינו חופרים את המנהרות במומחיות, והם עובדים קשה מאוד", אמר אבו חאלד והוסיף כי למנהרות היה תפקיד חשוב במלחמה האחרונה והן גרמו ל"פגיעות קשות אצל האויב". לדבריו, למנהרות היו כמה תפקידים צבאיים בהם "ירי רקטות לעבר ערי ישראל ועוטף עזה, פעילויות מעבר לקווי האויב וכתוצאה מכך הרג של חיילים ולקיחת חיילים בשבי".

(עדכון ראשון: 16:49)

לפניות לכתבים:
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully