וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס קיים תרגיל צבאי: "הגדול ביותר מאז 'צוק איתן'"

18.12.2014 / 9:13

במסגרת התרגיל הלילי, שנמשך שעות ארוכות, תרגלו כוחות הזרוע הצבאית ירי טילי נ"ט, נשק קל ופצצות מרגמה על חורבות התנחלויות מפונות בצפון הרצועה. "משקיעים בבניין הכוח אחרי המבצע"

צילום: לע"מ, עומר מירון, רויטרס, עריכה: ניב פוקס

(צפו: נתניהו מגיב על כוונת האיחוד האירופי להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור)

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיימה הלילה (חמישי) תרגיל צבאי נרחב. תושבי עוטף עזה באזור נתיב העשרה וקיבוץ ארז התעוררו הלילה למשמע קולות נפץ מכיוון צפון הרצועה. מבירור שעשו ראשי היישובים עם גורמים בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, בפיקודו של אלוף-משנה ירון פינקלמן, התברר כי מדובר בתרגיל של חמאס על חורבות ההתנחלויות המפונות ניסנית ודוגית.

היקף הכוחות של הזרוע הצבאית שהשתתפו בתרגיל המשולב, שהחל סביב חצות ונמשך כמעט עד אור ראשון, היה גדול מהרגיל, וגורמי צבא באוגדת עזה מגדירים אותו כגדול ביותר מאז סיום מבצע "צוק איתן" באוגוסט האחרון. בין היתר, כלל התרגיל ירי נשק קל, טילי נ"ט ופצצות מרגמה, ומעורבות כוחות ימיים.

עוד על חמאס:
האיחוד האירופי יסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור
תיעוד: מזל"ט של חמאס עולה לאוויר במפגן צבאי
הסרטונים שהדליף חמאס: הסיוט של צה"ל התגשם

פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה. רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס/רויטרס

על פי ההערכות במערכת הביטחון, תכלית התרגיל הייתה יישום לקחי חמאס ממבצע "צוק איתן" והיערכות למלחמה נוספת נגד צה"ל בהיבט של לחימה בשטח בנוי. "הזרוע הצבאית של חמאס חזרה להתאמן ולהשקיע בבניין הכוח אחרי מבצע 'צוק איתן'", מסרו גורמי צבא. בין היתר, המאמצים של חמאס כוללים החלפת מפקדים, גיוס פעילים חדשים, תרגולות וייצור אמצעי לחימה ורקטות.

המפגן הצבאי של החמאס, עזה. דצמבר 2014. רויטרס
מפגן צבאי של חמאס לרגל 27 שנים להקמת הארגון, השבוע/רויטרס

מלבד זאת, חמאס פועל בניסיון להבריח אמצעי לחימה ממצרים לשטח רצועת עזה. צה"ל, מצדו, מנהל מערכה ימית במטרה למנוע הברחות שכאלה. בחודשים האחרונים סיכלו חילות הים של ישראל ושל מצרים כמה הברחות, ואמש ירו כלי שיט של חיל הים לעבר כלי שיט פלסטינים שחרגו מהאזור המותר לתנועה.

תומכי חמאס מחזיקים דגמים של רקטות מדגם 75M, עזה, דצמבר 2012. AP
בונים כוח אחרי "צוק איתן"/AP

על אף הניסיון של חמאס לחזק את הזרוע הצבאית, הוא סובל ממחסור חמור בתקציב ואיננו משלם משכורות לפעיליו. בשבוע שעבר הגיעה משלחת של חמאס לביקור בטהראן וחבריה נפגשו עם בכירים במשטר האיראני. בקרוב צפוי ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, לבקר אף הוא באיראן. במערכת הביטחון מעריכים כי המפגש הצפוי מעיד על התקרבות ואולי על האפשרות של סיוע כלכלי משמעותי מאיראן.

זאת לאחר שעם עלייתו של הנשיא המודח מוחמד מורסי במצרים ותמיכתו בחמאס, החליט הארגון החלטה אסטרטגית להתנתק מאיראן. הערכות שונות במערכת הביטחון מעלות כי האיראנים מגלים עניין רב בתמיכה מחודשת בחמאס, מאחר שרצועת עזה הפכה לזירת החיכוך העיקרית עם ישראל.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully