וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי התבקש להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור

17.12.2014 / 11:25

בית הדין האירופי לצדק יעכב את ביצוע ההחלטה ב-3 חודשים כדי לשמוע התנגדויות. שגריר האיחוד בישראל: "זה עניין טכני בלבד שיתוקן בהמשך. עמדתנו נותרה כשהייתה - חמאס הוא ארגון טרור"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית הדין לצדק של האיחוד האירופי קיבל הבוקר (רביעי) עתירה הדורשת להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. זאת, בשל טענה ולפיה ההחלטה המקורית בעניין הסתמכה על פרוטוקול שאינו תואם את כללי האיחוד.

הארגון הוכנס לרשימה לפני יותר מ-10 שנים. בית הדין, שמושבו בלוקסמבורג, הורה להשאיר את התנועה ברשימה למשך שלושה חודשים כדי לשמוע ערעורים על ההחלטה. בתקופה זו לא יוסרו עיצומים שהוטלו על חמאס מטעם האיחוד.

בהודעה שהתפרסמה הבוקר מסר בית הדין כי "מדובר בהחלטה פרוצדורלית, שאינה מתייחסת לאלמנטים המהותיים שהביאו להכללת חמאס כארגון טרור".

אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

שגריר האיחוד בישראל: "נמשיך להקפיא את כספי חמאס"

שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג-אנדרסן, נפגש היום עם בכירי משרד החוץ ובהם מנכ"ל המשרד, נסים בן שטרית, והבהיר להם כי מדובר בעניין טכני בלבד שיתוקן בהמשך, וכי "אין שינוי בעמדה העקרונית של האיחוד כי החמאס הוא ארגון טרור".

השגריר האירופי הבהיר בפגישה כי האיחוד האירופי מתכוון לפעול בכל דרך כדי להשיב את הארגון לרשימת הטרור. הוא הדגיש בפני מארחיו כי להחלטת בית הדין אין תוקף מיידי, וכי לא יחול כל שינוי ביחס להקפאת כספי החמאס באירופה.

בחמאס הגיבו בברכה להחלטת בית הדין האירופי. חבר הלשכה המדינית של התנועה, עיזאת א-רישאק, כתב בפייסבוק כי "מדובר בתיקון טעות ועוול שנעשה לחמאס כתנועת השחרור הלאומי", ואמר כי "בחמאס מצפים שלהחלטה תהיינה השפעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully