וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח בבית ספר: פקיסטן תחזיר את עונש המוות

עקב מתקפת טליבאן על בית ספר צבאי בפשוואר שהביאה למותם של 141 איש, רובם ילדים, הודיע ראש הממשלה שריף על חידוש העונש במקרים הקשורים לטרור. במקביל, החלו הלווייות הקרובנות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף הורה היום (רביעי) על חידוש עונש המוות במדינה בעקבות הטבח שאירע אתמול בבית ספר הצבאי בעיר פשוואר, שבו נהרגו 141 בני אדם. השעיית עונש המוות במדינה נכנסה לתוקף בשנת 2008 וכעת יוכלו בתי משפט במדינה לגזור עונש מוות במקרים הקשורים לטרור.

הודעתו של שריף הגיעה לאחר ביקורו במקום, שם ערך דיונים סביב התגובה למתקפה הקטלנית של ארגון טליבאן בפקיסטן. השעיית עונש המוות עד כה הייתה תקפה רק לגבי אזרחים וב-2012 הוצא חייל להורג בתלייה. על אף ההפסקה הזמנית בביצוע העונש, בתי המשפט המשיכו לגזור אותו ונגד 8,000 אזרחים עומד גזר דין מוות.

עוד על הטבח בבית הספר
"מטרה נוחה": טליבאן תקף יותר מאלף בתי ספר בפקיסטן
כ-140 הרוגים בפיגוע בבית ספר בפקיסטן

היום שאחרי הפיגוע בפשוואר – פקיסטן, 17 בדצמבר 2014. AP
בית הספר שבו אירע הטבח, היום/AP
היום שאחרי הפיגוע בפשוואר, פקיסטן, 17 בדצמבר 2014. רויטרס
חייל בבית הספר, היום/רויטרס

במקביל, רמטכ"ל צבא פקיסטן, גנרל ראחיל שריף, הגיע לביקור בזק באפגניסטן השכנה, שם קיים דיונים עם הנשיא אשרף ראני. זאת, במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות במאבקן בשתי השלוחות של טליבאן, שפועלות באין מפריע בגבול ההררי שאותו חולקות אפגניסטן ופקיסטן.

איסלאמאבאד מעוניינת שקאבול תסייע לה בלכידת מנהיג טליבאן הפקיסטני מולה פאזאללה, שמסתתר באזור הגבול.
המהירות שבה הגיע גנרל שריף לאפגניסטן עשויה לרמז על רצונה של פקיסטן לשיתוף פעולה אמיתי עם שכנתה. עד כה התרכזו בפקיסטן בלחימה בטליבאן הפקיסטני, אך העלימו עין מהמתקפות שהוציא טליבאן האפגני משטחה נגד אפגניסטן. סוכנות הביון של פקיסטן סייעה עד כה לארגון במטרה לפגוע בקאבול על כך שחיזקה את קשריה עם הודו, יריבתה המרה של פקיסטן, אולם ייתכן שלאחר הפיגוע המצב ישתנה.

בתוך כך החלו היום שלושת ימי האבל במדינה בעקבות הטבח שהביא למותם של 121 ילדים. חלק מהמתים נקברו עוד אתמול, אך מרבית ההלוויות נערכו היום. אחתאר חוסיין, אביו של אחד הילדים שנהרגו בפיגוע, סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי "הם סיימו בדקות את כל מה שעבדתי בשבילו כל חיי – בני". חוסיין, פועל שעבד במשך שנים בדובאי כדי לכלכל את משפחתו, הוסיף כי "היצור החף מפשע הזה נמצא עכשיו בקבר. אני רק רוצה להצטרף אליו, אין לי טעם לחיים".

היום שאחרי הפיגוע בפשוואר, פקיסטן, 17 בדצמבר 2014. רויטרס
תפילה המונית לקורבנות הפיגוע, היום/רויטרס
היום שאחרי הפיגוע בפשוואר, פקיסטן, 17 בדצמבר 2014. רויטרס
הלוויית אחד מקורבנות הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully