וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בכירים בחינוך החרדי לא צריכים ניסיון בניהול?

מכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך מאפשר לקבל מועמדים שאין להם תואר שני או ניסיון ניהולי במערכות חינוך - דרישות סף במכרזים מקבילים. גורמים במשרד החינוך: "תפירת ג'וב לאנשי ש"ס"

חילופי שרים במשרד החינוך: השר היוצא גדעון סער והנכנס שי פירון, מרץ 2013. מור שאולי
"מינוי של בכיר שאין לו ידע בניהול חינוכי אינו יכול לבצע משימה זו באופן מקצועי". שי פירון/מור שאולי

התנועה לאיכות השלטון הגישה אתמול (שלישי) תביעה בבית הדין האזורי בירושלים נגד משרד החינוך ונציבות שירות המדינה, בבקשה לבטל מכרז למינוי "מנהל מחוז חרדי" במשרד החינוך. לטענת התנועה, המכרז לא כלל דרישה להשכלה פדגוגית, להשכלה אקדמית של תואר שני ודרישה לניסיון בניהול מערכת חינוכית - דרישות סף במכרזים מקבילים שמנהל משרד החינוך לתפקידי ניהול ופיקוח בכירים בדרגה זו. גורמים במשרד החינוך טוענים כי מדובר "בתפירת ג'וב למקורבי אטיאס ואנשי ש"ס".

תחילת הפרשה ביולי האחרון, אז פרסם משרד החינוך את המכרז הראשון לתפקיד, שדרגתו הניהולית היא מבין הגבוהות ביותר במשרד. התנועה לאיכות השלטון דרשה לבטל את המכרז, בית הדין לעבודה הורה לבטלו, ומשרד החינוך הבטיח לחבר מכרז חדש ותקין. בתחילת החודש שעבר פרסם משרד החינוך את המכרז השני והמתוקן לכאורה, שבו נוספה הדרישה להשכלה פדגוגית, אך לא צורפה אליו דרישה שבעל התפקיד יחזיק בתואר שני ומעלה. סעיף בעייתי נוסף במכרז היא היעדרה של דרישה אלמנטרית לניסיון ניהולי מוכח בתחום החינוך.

עוד בוואלה! חדשות:
מצ"ח חוקרת 10 פרשיות הונאה, מין וגניבה – באותו גדוד לוחם
הסתה פרועה ברשת נגד ישי; "הילדים חוששים שיקרה לו משהו"
מנהיג להב"ה יישאר במעצר: "במקום פרס, שמו לי אזיקים"

קבר רחל. קובי הר צבי, בחדרי חרדים,
קבר רחל/קובי הר צבי, בחדרי חרדים

על בעל התפקיד להחזיק בדרישות הבאות: "שבע שנות ניסיון בניהול בתי ספר בארץ, ו/או ניסיון בפיקוח על בתי ספר בארץ, ו/או בתפקיד מנהלי-חינוכי ברמה בכירה בתחומי החינוך בארץ, ו/או בניהול מערכות ארגוניות גדולות שלא בתחום החינוך", לשון המכרז. לטענת התנועה לאיכות השלטון, בקריאה דקדקנית של המכרז, ניתן לראות שמשרד החינוך אפשר למעשה בצורה מתוחכמת ויסודית, קבלת מועמדים שאין להם שום ניסיון ניהולי במערכות חינוך. לאחר שבדקו מכרזים מקבילים במשרד החינוך, גילו כי חלופת הניסיון הניהולי שאינו בתחום החינוך הינה חריגה וייחודית למכרז זה. "החלק הארי בדרישות מנהל המחוז הוא להדריך ולכוון את חבר המפקחים ואת המדריכים בעבודתם הפדגוגית", נמסר מהתנועה, "ואילו מינוי של בכיר שאין לו ידע בניהול חינוכי אינו יכול לבצע משימה זו באופן מקצועי", הם הוסיפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גורמים במשרד החינוך המעורים בנושא טוענים כי המכרז מקל על המועמד שיבחר כדי להביא למינויו של נבחר תנועת ש"ס ומקורבי ח"כ אריאל אטיאס ובכך לייצר שליטה פוליטית מובהקת של ש"ס ב"מחוז חרדי" החדש במשרד החינוך. זאת לצד "שקט תעשייתי" במעבר מערכת החינוך החרדי לאחריות מערכת החינוך הממלכתית, כפי שהחליט שר החינוך היוצא שי פירון באפריל 2014. על פי אותו חזון, בתוך חמש עד עשר שנים יפעל החינוך החרדי בהתאם לחובות המוטלות על משרד החינוך, מבלי להתעלם מצרכי המגזר החרדי. מאחר ומשאבים כלכליים נכבדים הופנו ליצירת המחוז החדש, הוחלט למנות לו מנהל מחוז חדש שאמור להיות נקי כפיים וכפוף לצרכיו.

"מחטף שנועד להבטיח את מקומם של הבכירים במשרד החינוך"

אלא שגורמים במשרד החינוך טוענים כי קיום מכרז בעת של בחירות, עבור אגף האחראי על 400 אלף תלמידים חרדים, הינו לא יותר מאשר "מחטף שנועד להבטיח את מקומם של הבכירים במשרד החינוך". זאת, בין השאר, עקב הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר בעבר כי מחזיק תיק החינוך הבא יהיה ממפלגתו. אותם גורמים מציינים כי ראש האגף המכהן, מאיר שמעוני, המנהל במקביל את מחוז ירושלים ומחוז מנח"י (מנהלת חינוך ירושלים) במשרד החינוך, נחשב מקובל על החרדים, כך שלא ברורה ההחלטה על הוצאת מכרז כה חפוז לפני שנקבעה זהותו של שר החינוך הבא.

בתנועה לאיכות השלטון הוסיפו כי לאחר פרסום המכרז השני, הם שלחו למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן שלושה מכתבים שבהם הם דורשים לשנות את דרישות הסף לתפקיד, אבל לא נענו לאף אחד מהם ולכן פנו לערכאות משפטיות. נשיאת בית הדין האזורי הורתה לעצור את המכרז עד לקיום הדיון בתביעת התנועה לאיכות השלטון בעוד שבועיים. "אנחנו מברכים על החזון שמקדם משרד החינוך לשילוב הציבור החרדי במערכת החינוך הציבורית", אמר לוואלה! חדשות עו"ד תומר נאור, מהמחלקה המשפטית של התנועה לאיכות השלטון, "עם זאת, צר לנו שבמקום למנות מנהל מחוז דרך הכניסה הראשית מנסה משרד החינוך באמצעות משחקי מילים מתוחכמים, למנות אותו בדרכים עוקפות ועלומות".

משרד החינוך בחר שלא להתייחס לטענות בדבר מניעים פוליטיים ואישיים שעומדים מאחורי המכרז ומסר כי "החלטת בית הדין טרם הגיעה למשרד החינוך. ככל שניתן צו בנדון, נפעל לפי החלטת בית הדין ונשיב לבית הדין בנדון. יצוין כי, המכרז נקבע בהתאם לכללים ובתיאום עם נציבות שירות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully