וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות יום המורה הישראלי: "תודה לאנשי החינוך שלנו"

עשרות רשויות מקומיות ובתי ספר ברחבי הארץ מציינים היום את יום המורה, ומוקירים את אנשי החינוך. בין היתר, יתקיים יום פינוק בבת ים וארוחת בוקר שהכינו התלמידים באשדוד. "אנחנו עובדים מאד קשה"

תלמידה מצביעה בכיתה. ShutterStock
"זה מאוד מרגש שממקדים את השיח במורים"/ShutterStock

חגיגות יום המורה הישראלי נפתחו הבוקר (שני) בעשרות רשויות מקומיות ובתי ספר ברחבי הארץ, זאת השנה שנייה. מטרת היום היא להוקיר תודה למורים ולמחנכים לכל שכבות הגיל ולחזק את מעמדם. לקראת החגיגות, הוקמו קבוצת פייסבוק ואתר מיוחד, שבהם סיפרו תלמידים על המורים ששינו את חייהם.

כמו כן, תלמידי עבר, בהם אנשי בידור ואנשי ציבור בישראל, כתבו מכתבי תודה למורים שהשפיעו על חייהם. מארגני האירוע סיפרו גם כי כ-270 פניות להסבת מקצוע להוראה התקבלו באתר. לדבריהם, הפניות יקבלו מענה מהגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך בהמשך השבוע.

עוד בוואלה! חדשות:
נוצרים, מוסלמים, יהודים ועץ אשוח ענק: חג המולד ביפו
אחרי שהתפטר, פירון חוזר ללמד: "זה מה שאני יודע לעשות"
מיוחד | ההומלס שהידרדר עד לדוקטורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיר בת ים קיבל את פני המורים במוסדות חינוך רבים שלט גדול שעליו נכתב "תודה לאנשי החינוך שלנו". בבית הספר "יד מרדכי" בעיר הכינו ההורים למורים "יום כיף": הם יחכו למורים בשער לפני השיעור הראשון ויחלקו להם מתנות אישיות. בשעתיים הראשונות ללימודים, ההורים יחליפו את המורות בזמן שהן יתפנקו בסדנת סושי ובפינת טיפוח ויופי.

בירושלים יקבלו המורים פרחים בכניסה לבתי הספר ובתיכון חושן בעיר יצלמו תלמידי מגמת הצילום את כל המורים ויעניקו להם תמונות עם הקדשות אישיות. תלמידות מגמת קוסמטיקה באותו תיכון יעניקו למורות ולמורים טיפולי פנים.

המורים באשדוד יהנו מארוחת בוקר שהכינו התלמידים והוריהם ויצפו בסרט הוקרה מרגש שהוכן על ידי התלמידים. בוגרי בתי הספר יגיעו אף הם להודות למורים. בבית ספר במועצה האזורית חוף הכרמל נתלה לוח שעם בחדר המורים, ותלמידים יכתבו בו הקדשות. כמו כן, תיערך תחרות לזיהוי מורים מתמונות שלהם כילדים ותוגש למורים ארוחת בוקר שהכינו להם התלמידים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"כל השנה אנחנו נותנים לתלמידים בלי תנאים"

לינור דואן, מחנכת של כיתות ה'-ו' ומורה למתמטיקה בעשר השנים האחרונות בבית ספר "הנשיא" שבבת ים, סיפרה כי התלמידים וההורים שמרו על חשאיות מוחלטת לגבי הפעילות שצפויה להם היום. "אנחנו רק יודעים שיקבלו אותנו בצורה חגיגית", אמרה. "זאת הזדמנות מצוינת עבורנו לקבל חזרה. כל השנה אנחנו נותנים לתלמידים וההורים בלי תנאים, ויום אחד בשנה שמחזירים לנו זה מסר חינוכי לכל החברה. אני בהחלט מתרגשת וחושבת שזה מגיע לנו. אנחנו עובדים מאד קשה".

רוני גרינברג, מורה ללשון בבית הספר העל-יסודי "חוף השרון" שבמועצה האזורית חוף השרון, הוסיפה: "זה מאוד מרגש שממקדים את השיח במורים. בדרך כלל בחזית כי המשכורות שלהם נמוכות ומרחמים עליהם או שהעבודה שלהם קשה או שאומרים שיש להם יותר מדי חופשות. זה מאוד מרגש, בטח כשזה שיתוף פעולה בין ההורים, התלמידים וההנהלה".

"השנה הוצפנו בבקשות"

קבוצת יזמים צעירים, אשר אינם עוסקים בחינוך למחייתם ומקדמים את הנושא בהתנדבות מלאה, עומדים מאחורי היוזמה. "יום המורה" נחגג במדינות רבות מעבר לים, ובישראל היוזמה קיבלה את ברכתם של ארגוני המורים ושל משרד החינוך, אך הם אינם שותפים לארגונו ולקידומו. קבוצת היזמים נתמכת על ידי עמותות וארגונים חברתיים רבים, בראשם קרן טראמפ, ארגון "LEAD" לפיתוח מנהיגות ועמותת "ערי חינוך".

"יום המורה נחגג ברחבי העולם, ורצינו לייבא את זה לישראל", סיפר אחד מיוזמי האירוע, שביקש לא להזדהות בשמו, כחלק מהחלטת היוזמים כדי לא "לגנוב פוקוס" מהמורים. "צריך להסתכל על החג הזה כראוי. גייסנו חברי כנסת וראשי ערים, יצרנו ערך בויקיפדיה ואתר אינטרנט וגייסנו מפורסמים לטובת הדבר. בשנה הראשונה עשינו את זה חבורה של חברים, ובשנה השנייה כבר הוצפנו בבקשות".

לדבריו, "חינוך זה אחד הנושאים שנוגע בלבם של רבים". הוא הסביר כי הפנייה לשותפות עם גורמים א-פוליטיים נעשתה במכוון. "לא פנינו רשמית למשרד החינוך כי אני לא בטוח שזה היה מועיל, זה היה הופך לפוליטי ולכן גם לזמני, ורצינו שזה יהיה על-פוליטי ויתקיים גם בעוד 30 שנה", אמר. "זה כדי שבפרספקטיבה היסטורית, לא יזכרו בכלל שפעם לא היה פה חג כזה. המגמות חיוביות ויש לנו המון תומכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully