וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי איזנקוט לרמטכ"ל אושר בממשלה: "האדם הנכון"

ראש הממשלה החמיא לאיזנקוט, ואמר כי מדובר ב"מפקד מנוסה, שעבר את כל מסלולי הפיקוד והוא יוביל את צה"ל מול אתגרים גדולים". איזנקוט, הרמטכ"ל ה-21, ייכנס לתפקידו בפברואר ויחליף את בני גנץ

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של גדי איזנקוט לרמטכ"ל ה-21. "גדי איזנקוט הוא האיש המתאים, בזמן הנכון ובמקום הנכון", החמיא לו ראש הממשלה בנימין נתניהו. "גדי עבר את כל מסלולי החיילות והפיקוד, הוא מפקד מנוסה והוא יכול להוביל את צה"ל אל מול אתגרים גדולים שנמצאים סביבנו", הוסיף.

לדברי נתניהו, "האתגרים לא פוסקים, הם לא לוקחים פסק זמן אפילו לרגע ואני משוכנע שבמנהיגות ומדיניות נחושה, אחראית ותקיפה, יחד עם הפיקוד של גדי את צבא ההגנה לישראל - נוכל לגבור על כל המכשולים ולעמוד בכל האתגרים", אמר נתניהו, שאיחל לאיזנקוט הצלחה: "הצלחתו, בכל המובנים, היא הצלחת כולנו".

עוד בוואלה! חדשות
בליכוד תקפו את לבני: "שתפסיק לנבל את הפה"
"הריבים עם בנט מאחוריי": דני דיין הצטרף לבית היהודי
2 הרוגים ו-5 פצועים בתאונת דרכים בבקעת הירדן

הרמטכ"ל בני גנץ ומחליפו המיועד האלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
זה שבא וזה שהולך. איזנקוט וגנץ/דובר צה"ל

איזנקוט, שצפוי להיכנס לתפקידו בחודש פברואר הקרוב ולהחליף את בני גנץ, היה המועמד המוביל במרוץ על פני השניים הנוספים - אלוף יאיר נווה ואלוף יאיר גולן. הוא התגייס לחטיבת גולני בשנת 1978, עבר דרך שרשרת הפיקוד של לובשי הכומתות החומות, שובץ לגדוד 51 ובשנות ה-80' מונה לסגן מפקד הפלוגה הרובאית בגדוד. לאחר מכן מונה למפקד גדוד 13 וב-1997 קיבל לידיו את הפיקוד על החטיבה כולה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"מביא עמו מקצועיות וערכים"

ההודעה על מינויו הגיעה לאחר עיכוב ממושך בהחלטה. תחילה טענו גורמי ביטחון כי ההכרזה נדחתה בעקבות רצף של אירועים ביטחוניים ומדיניים, כמו הפיגועים שאירעו בשבועות האחרונים וכמו פגישתו של נתניהו עם מלך ירדן, עבדאללה השני, כחלק מהניסיון להרגיע את הרוחות סביב סוגיית הר הבית.

לאחר מכן, גורמים במטה הכללי הרימו גבה כשנתניהו דרש לשוחח שוב עם שלושת האלופים המועמדים להחליף את גנץ. גורמים ביטחוניים אמרו כי טבעי שראש הממשלה יתעקש על תהליך קפדני ויעמוד על הפרטים הקטנים. זאת לאחר שהוטחה בו ביקורת חריפה בנוגע למינויים של מועמדים אחרים לתפקידים בכירים, אשר כשלו בהם.

עם ההחלטה על מינויו, אמר שר הביטחון משה יעלון כי "ההחלטה הייתה בין מועמדים מצוינים, ראויים ומנוסים. אני סבור כי האלוף גדי איזנקוט הוא האיש המתאים בעת הזו להוביל את צה"ל בשנים הבאות. אני מכיר את האלוף איזנקוט שנים ארוכות, והוא מביא עימו מקצועיות, יכולות פיקוד ומנהיגות גבוהות, תבונה רבה, אחריות ושיקול דעת. לאלוף איזנקוט ניסיון קרבי ופיקודי רב, והוא עבר בתחנות משמעותיות במהלך מסלול השירות הצבאי שלו, הן כלוחם וכמפקד בשטח והן בתפקידי מטה מרכזיים. לאורך כל דרכו מסלול השירות שלו הפגין האלוף איזנקוט יושר ויושרה, ערכיות ועמידה על דעותיו ועקרונותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully