וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערקה מצה"ל במשך 3,440 יום - ולא קיבלה רישום פלילי

13.12.2014 / 23:25

החיילת, עולה מחבר העמים, ערקה משירות צבאי במשך תשע וחצי שנים. אלא שבית הדין הצבאי נמנע מלקבוע לה רישום פלילי כדי לאפשר לה קבלת אזרחות ישראלית. "רישום פלילי עבורה היה עונש לא מידתי"

חיילת בבקו"ם. שרון בוקוב
"אני מצטערת ומתביישת במעשים שלי". למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה/שרון בוקוב

למרות שערקה משירות צבאי במשך תשע שנים וחצי, החליטה הפרקליטות הצבאית לוותר על רישום פלילי לעולה מברית המועצות כדי לא לפגוע בסיכוייה לקבל אזרחות ישראלית. סנגורה של העריקה, עו"ד שי רודה, מומחה למשפט צבאי, אמר הערב (שבת) בתגובה כי "מדובר בהחלטה אמיצה וראויה של הפרקליטות הצבאית, אשר נתנה משקל של ממש לשיקולי השיקום של החיילת. רישום פלילי עבורה היה עונש לא מידתי".

עוד בוואלה! חדשות:
הערבייה המוסלמית שחוברת לנפתלי בנט
"על הפנים": הבריטים נגד הצנזורה בפורנו
המשבר בבתי החולים: פוצץ המו"מ עם משרד האוצר

משנת 2005 ועד שנת 2014 נמנעה מאיה (שם בדוי), ילידת אחת ממדינות חבר העמים, להתייצב בלשכת הגיוס, משום שלטענתה לא ידעה שעליה להתגייס. לאחר שנתפסה הוגש נגדה כתב אישום, ובתום המשפט הייתה אמורה לקבל רישום פלילי. אולם בהתחשב בנסיבות הקשות של חייה, בהן התעללות שעברה על ידי בן זוגה ומצבה הכלכלי הקשה, ביקש עורך דינה להקל עליה ולמנוע קבלת רישום פלילי.

הוא טען כי הדבר ימנע ממנה לקבל את האזרחות המיוחלת שטרם קיבלה לאחר תשע שנים בארץ. זאת משום שבמסגרת ההליכים לקבלת אזרחות, עשוי רישום פלילי לעכב ואף למנוע את קבלת האזרחות הישראלית.

"אני מצטערת ומתביישת במעשים שלי", אמרה מאיה לפני מתן גזר הדין. בית הדין הצבאי אימץ את הסדר הטיעון שבו הודתה הנאשמת באישומים שיוחסו לה, וגזר עליה 90 ימי מאסר בפועל ו-90 ימי מאסר על תנאי.

מחר אמורה החיילת להתייצב בבסיס הקליטה והמיון שם יוחלט אם לגייסה או לשחררה לצמיתות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully