וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ליד ירושלים: פלסטיני תקף משפחה בחומצה ונורה

החשוד שפך החומצה על המשפחה - הורים ו-4 בנות מביתר עילית שהיו במכוניתם סמוך לכביש המנהרות - ועל גבר נוסף שניסה לתפוס טרמפ. אחר כך הוא ניסה לדקור את האב במברג. אזרח שעבר במקום ירה במחבל ופצע אותו בינוני. הערכה: המניע לאומני

צילום: גדעון צנטנר, הצלה יו"ש עריכה: ניב פוקס

צעיר פלסטיני תקף בצהריים (שישי) משפחה יהודית - זוג הורים וארבע בנות - באמצעות חומצה בסמוך למחסום המנהרות שליד ירושלים. כל בני המשפחה, ההורים בני ה-50, והבנות בגילאי 18-11, נפצעו באורח קל והם סובלים מקוצר נשימה ומצריבה בעור ובעיניים. האם והבנות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בבירה. האב פונה להדסה עין כרם. גבר נוסף שנפגע באורח קל-בינוני מהחומצה שנשפכה עליו כשעמד מחוץ לרכב כדי לתפוס טרמפ, אושפז גם הוא בהדסה עין כרם.

מחקירת המקרה עולה כי בני המשפחה, תושבי ההתנחלות ביתר עילית, עצרו את מכוניתם כדי לאסוף את הגבר שניסה לתפוס טרמפ בצומת של כביש 60 והפנייה לכיוון ביתר עילית וצור הדסה. בשלב זה הגיח המחבל ושפך חומצה על בני המשפחה ועל הגבר שעמד מחוץ לרכב. האב יצא מכלי הרכב על מנת להתעמת עם התוקף, והאחרון החל לרדוף אחריו כשהוא אוחז במברג. עובר אורח הבחין במתרחש וירה במחבל. כוחות מג"ב וצה"ל הוזעקו למקום, והמחבל הפצוע נוטרל. בהמשך הוא הועבר במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם. ההערכה היא כי מדובר באירוע ממניע לאומני.

ממג"ב נמסר כי לוחמים שנסעו באזור הבחינו בחשוד, שרץ בעקבות אדם ובידו מברג. "הצוות צמצם טווח לעבר המחבל, ובמקביל אזרח חמוש שעבר עם רכבו במקום ירה לעבר פלג גופו התחתון. לוחמי מג"ב השתלטו על המחבל במהירות ועצרו אותו", נמסר.

זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ
מחבל תקף משפחה בחומצה במחסום המנהרות שבאזור ירושלים, דצמבר 2014. הצלה יו"ש, ספק 500
אחד הנפגעים בפיגוע/ספק 500, הצלה יו"ש

חובש בכיר במד"א מני שטרית שהגיע למקום הפיגוע סיפר: "בצומת הכניסה מכביש המנהרות לכביש עוקף חוסאן עמד רכב ובתוכו אשה וארבע בנות, במקום הייתה המולה גדולה, והנפגעים היו נסערים מאוד. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפגיעות חומצה שגרמו לצריבות בעיניים, לקוצר נשימה, לאדמומיות ולצריבה בעור. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חשיפת האזורים שנפגעו בגוף, שטיפה ומתן חמצן. פינינו אותם להמשך טיפול בבית חולים כשמצבם הוגדר קל. המפגע שנורה נפגע וטופל על ידינו בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום ופינה אותו לבית חולים".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מי שביצע את הפיגוע הוא ג'מאל ריאדה, תושב כפר נחאלין שבאזור בית לחם, בן 45. הקצין הבכיר אמר כי לחשוד יש רקע של פעילות טרור שקשורה להפרות סדר.

לפני פחות משבועיים אירע פיגוע דקירה בסניף של "רמי לוי" בהתנחלות מישור אדומים. מחבל בן 16 נכנס לסניף ודקר שני גברים בשנות ה-50 לחייהם. השניים נפצעו באורח קל. המחבל נורה בידי מאבטח שהיה במקום ונפצע באורח בינוני. כמה חשודים נוספים נעצרו בחשד למעורבות במעשה.

אזור הפיגוע

מחבל תקף משפחה בחומצה במחסום המנהרות שבאזור ירושלים, דצמבר 2014. יגאל אברהם, ספק 500
זירת האירוע, היום/ספק 500, יגאל אברהם
מחבל תקף משפחה בחומצה במחסום המנהרות שבאזור ירושלים, דצמבר 2014. הצלה יו"ש, ספק 500
המברג שנשא המחבל/ספק 500, הצלה יו"ש
זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות. נועם מושקוביץ
מכונית בני המשפחה/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully