וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פיצוץ? עריקאת: "מפסיקים התיאום הביטחוני עם ישראל"

11.12.2014 / 13:55

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אמר כי הרשות מטילה על ישראל את האחריות למותו של השר זיאד אבו עין. לדבריו, בכוונת הפלסטינים גם לבקש הכרה ממועצת הביטחון ולפנות לבית הדין הבינלאומי

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: טל רזניק, קשת סידי

סדק חדש ביחסים עם הרשות: ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר היום (חמישי) כי בעקבות מות השר זיאד אבו עין בהפגנה אתמול, החליטה ההנהגה הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. לדבריו, הוחלט גם לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי לבקש שתכיר בפלסטין וכן לפנות לבית הדין הפלילי בהאג "כדי לעצור את הפשעים נגד הפלסטינים". "אנו רואים בישראל אחראית מלאה לרצח של זיאד אבו עין", הדגיש.


עוד על מות השר הפלסטיני:
שר פלסטיני מת; הרשות: נפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל
המכון הפתולוגי: "השר הפלסטיני מת מהתקף לב כתוצאה מלחץ"
תיעוד: השר הפלסטיני דקות לפני שפונה לבית החולים

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
"רואים בישראל אחראית מלאה לרצח של זיאד אבו עין". סאיב עריקאת/AP

עריקאת אישר בדבריו את הדברים שאמר אתמול בכיר פתח ג'יבריל רג'וב בשיחה עם וואלה! חדשות. רג'וב אמר כי בשל מותו של אבו עין, הרשות הפלסטינית תפסיק את התיאום הביטחוני, על כל צורותיו. גם רג'וב אמר כי בתום ישיבה של ההנהגה המדינית של הרשות הפלסטינית הוחלט לפנות מידית לארגונים הבינלאומיים כדי שיקבלו את הרשות כחברה מלאה. "מה שאירע היום הוא חצייה של קו אדום, והפלסטינים מחויבים להגיב לכך", אמר אתמול.

ראשי שדולת "ארץ ישראל" בכנסת, ח"כ יריב לוין וח"כ אורית סטרוק, הגיבו לדברים של עריקאת. "אבו מאזן הוא הבעיה ולא הפתרון", כתבו בהצהרה משותפת. "מי שממנה מחבל בדימוס לתפקיד שר, ושולח אותו לחלק משכורות למחבלים ולהתעמת עם חיילי צה"ל - יכול לבוא בטענות רק לעצמו". לדבריהם, "כשאבו מאזן מודיע על הפסקת התאום הבטחוני עם ישראל, הוא שוכח שצה"ל והשב"כ הם ששומרים עליו מפני החמאס. אם הוא מעונין לכרות במו ידיו את הענף עליו הוא יושב, ולהיות מגורש מיהודה ושומרון כפי שגורש מעזה - ישראל תדע לקחת את בטחונה בידיה, ללא עזרתו המוטלת בספק זה מכבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה. יותם רונן
הלווייתו של אבו עין, היום ברמאללה/יותם רונן

אלפי בני אדם השתתפו היום בהלווייתו של אבו עין ברמאללה. במהלך מסע ההלוויה, הונח ארונו גם במוקטעה, כשהוא עטוף בדגל הפלסטיני. בזמן ההלוויה שרפו כמה פלסטינים צמיגים ויידו אבנים בכניסה לכפר שבו התמוטט ומת. כוחות צבא השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

אבו עין נהרג אתמול במהלך עימות עם כוח צה"ל בעת שהשתתף בהפגנה בכפר תורמוס עיא נגד המאחז הבלתי-חוקי עדי עד. ברשות הפלסטינית מיהרו להאשים את ישראל במותו, אך בישראל טענו שהוא מת מהתקף לב. הלילה נותחה גופתו של אבו עין במכון הפתולוגי באבו דיס, בהשתתפות גורמי רפואה פלסטינים, ישראלים וירדנים.

הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין בעימות עם חייל בהפגנה צפונית לרמאללה, דצבר 2014. רויטרס
אבו עין בעימות עם כוחות הביטחון, אתמול/רויטרס

ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ד"ר חן קוגל, שהשתתף בנתיחת הגופה, אמר בסיומה כי לכולם ברור שאבו עין מת מהתקף לב בעקבות מחלה שממנה סבל. "הייתה לו מחלה ממושכת", אמר לוואלה! חדשות. "הוא הגיע להפגנה הזאת כאשר יש לו 80% של חסימה בעורקי הלב. מצאנו אצלו שטפי דם בצוואר. סיבת המוות היא חד משמעית התקף לב שככל הנראה נגרם כתוצאה מדחק, אבל אין מחלוקת על כך שמהסתכלות על החבלות שנמצאו בגופו עולה שאם הלב שלו לא היה חולה השר לא היה מת מהן".

מנגד, השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הרופאים הפלסטינים והירדנים שהשתתפו בנתיחת גופתו של אבו עין בן ה-55 סבורים כי הוא מת כתוצאה מחנק, וזאת לאחר ששאף גז מדמיע שנורה על ידי כוחות הביטחון של ישראל.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה. יותם רונן
מסע ההלוויה, היום/יותם רונן
ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה. יותם רונן
ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה/יותם רונן
הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה. יותם רונן
הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה/יותם רונן
הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה. יותם רונן
הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה/יותם רונן
הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה. יותם רונן
הלווייתו של זיאד אבו עין, רמאללה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully