וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאתם צריכים לדעת על היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

פתולוג העיד: "רוז פיזאם לא מתה מטביעה". ארכיון, מערכת וואלה
החיוך שהסתיר עבר עצוב/מערכת וואלה, ארכיון

המזוודה האדומה

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים הקראת פסק הדין בערעורם של מארי פיזם ורוני רון המורשעים ברצח רוז פיזם בשנת 2008. הפרשה נחשפה בחודש אוגוסט של אותה שנה, אז התברר כי סבה, רוני רון, שהיה גם בן הזוג של אמה, מארי פיזם, רצח את רוז בת ה-4.5. הוא שם את גופתה במזוודה אדומה אותה השליך לנהר הירקון כשלושה חודשים קודם לכן. בשנת 2011 הורשע רון ברצח ופיזם בסיוע לרצח, אך הסב ערער על עונשו כשנה לאחר מכן ואמר שההודאה נלקחה ממנו במניפולציה ובכוח.

הו, הסלע האדום

חזנת פרעה הוא הקבר המפורסם ביותר של פטרה בירדן. זיו ריינשטיין,
אחד משבעת פלאי תבל/זיו ריינשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה נפתחה שגרירות ישראל בירדן. השגרירות נפתחה ברבת-עמון לאחר ששתי המדינות חתמו על הסכם שלום באוקטובר 1994 בטקס חגיגי שנערך סמוך למעבר הגבול ממצפון לאילת. כשנתיים לאחר מכן נחתם הסכם סחר, וישראל עזרה להקים ולהכשיר מרכז רפואי מתקדם בעמאן, שנחשבת לעיר הגדולה ביותר בירדן, ולמרכז החינוך, התעשיה, הכלכלה והשלטון של המדינה. פטרה הפכה לאתר תיירות פופולארי בקרב ישראלים רבים, שמגיעים לצפות מקרוב באחד משבעת פלאי תבל החדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אוצ'ו, בולאו

המונים חגגו ברחובות את יום הטנגו הלאומי. רויטרס
המונים חוגגים ברחובות/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בארגנטינה את יום הטנגו הלאומי. במהלך החגיגות יוצאים רבבות אנשים לרחובות, ורוקדים את המחול החושני. הטנגו נולד בדרום אמריקה כריקוד בין גברים, אך עם השנים התבסס כריקוד בין גבר לאישה. החגיגות נערכות כאות הוקרה לקרלוס גרדל, שהיה מגדולי מלחיני וזמרי הטנגו ונהרג בתאונת מטוס ב-24 ביוני 1935. על קברו של גרדל מוצב פסל, ומעריציו שמים בין אצבעות הפסל סיגריה דלוקה זכר לסיגריות שעישן גרדל, שהיה מעשן כבד.

סוגרים חשבון עם הקרואטים

שחקן מכבי תל אביב בריאן רנדל. קובי אליהו
בהצלחה!/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב תתמודד הערב בזאגרב עם צדביטה הקרואטית, במחזור הלפני אחרון בשלב הבתים ביורוליג. אלופת אירופה כבר הבטיחה את מקומה בטופ 16, אבל תשמח לנצח ולסגור חשבון עם הקרואטים, שהממו אותה בסיבוב הקודם ביד אליהו. שחקניו של גיא גודס ניצחו ביום שני את מכבי ראשון לציון בליגת העל, אבל הביקורות על יכולתם הלא משכנעת עדיין מהדהדות, והמאמן ושחקניו ישמחו לניצחון נוסף שירגיע מעט את הגזרה ויאפשר להם להתכונן טוב יותר למשחקי הטופ 16 ולסיבוב השני בליגת העל.

מזל טוב, ג'ון!

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי במהלך שימוע בסנאט על המאבק בדאעש, 09 בדצמבר 2014. רויטרס
התעייף בצדק/רויטרס

אתם צריכים לדעת שג'ון קרי חוגג היום את יום הולדתו ה-71. קרי נולד בקולרדו וגדל כקתולי, על אף שהוא אוחז בשורשים יהודיים. בלימודיו בקולג' הצטיין בנאומים, והחל את דרכו הפוליטית בשנת 1972 כסנאטור. קרי נכנס לתפקיד מזכיר המדינה האמריקני בתחילת שנת 2013, ומרגע כניסתו דאג לקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. רבים טוענים שהוא אוהב את ישראל, אך אינו מסכים עם מדיניותה ואינו מבין את המזרח התיכון. נאחל לו יום הולדת שמח, אריכות ימים והצלחה במאמצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully