וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "התיאום הביטחוני עם הפלסטינים יימשך"

10.12.2014 / 19:20

למרות מות השר הפלסטיני בעימותים עם צה"ל ואיומי הרשות, אמר שר הביטחון כי התיאום יימשך משום ש"היציבות הביטחונית חשובה לשני הצדדים. אנו מצרים על מות השר והצענו לפסטינים תחקיר משותף"

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס היום (רביעי) למותו של השר הפלסטיני זיאד עבו עין במהלך עימותים עם צה"ל בכפר תורמוס עיא. "האירוע מתוחקר בצה"ל. אנו מצטערים על מותו. הצענו לרשות הפלסטינית תחקיר משותף, ותתבצע נתיחה משותפת של גופתו של אבו עין. היציבות הביטחונית חשובה לשני הצדדים ואנו נמשיך בתיאום מול הרשות הפלסטינית", אמר יעלון.

עוד בוואלה! חדשות
הרצוג ולבני צפויים להודיע הערב על ריצה משותפת בבחירות
הפלסטינים לא יתנו לעובדות לקבוע אם פניהם להסלמה
ארה"ב: לוקה בשכלו הוצא להורג – אף שפרקליטו היה שיכור

שר פלסטיני מת לאחר עימות עם שוטר מג"ב במהלך הפגנה. צילום מסך
"האירוע מתוחקר בצה"ל". אבו עין חש ברע, זמן קצר לפני מותו/צילום מסך

הצהרת שר הביטחון מגיע לאחר שמוקדם יותר היום איימו ברשות להפסיק את התיאום בעקבות מות השר. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תיאר את הריגתו של אבו עין כמעשה "ברברי ובלתי-נסבל" והכריז על שלושה ימי אבל בעקבות התקרית. "ננקוט את כל הצעדים הנדרשים לאחר שנחקור ונבין כיצד אבו עין נהרג". בעקבות התקרית, הצהירו ברשות הפלסטינית על הפסקה מוחלטת של התיאום הביטחוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין בעימות עם חייל בהפגנה בכפר תורמוס עיא שצפונית לרמאללה. סקיי ניוז בערבית, אתר רשמי
שוטר מג"C בעימות עם אבו עין במהלך ההפגנה/אתר רשמי, סקיי ניוז בערבית

אחד מראשי הפתח, ג'בריל רג'וב, אמר כי בתום ישיבה של ההנהגה המדינית של הרשות הוחלט גם לפנות מידית לארגונים הבינלאומיים כדי לקבל את פלסטין כחברה מלאה. רג'וב מסר לוואלה! חדשות שמה שאירע היום הוא חצייה של קו אדום והפלסטינים מחויבים להגיב לכך.

"שיאם של פשעי צה"ל"

על פי ביטאון חמאס "א-ריסאללה" שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הגיב על התקרית ואמר: "ישראל תשלם על הריגת זיאד אבו עין". הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת הוסיף ואמר כי מדובר ב"שיאם של פשעי צה''ל". בכיר חמאס עיזת א-רישק כתב בפייסבוק בנושא: "אנו מתאבלים על מותו של השר הפלסטיני זיאד אבו עין שמת כתוצאה מגז מדמיע שהושלך במהלך הפגנה". הוא ביקש להדגיש כי הגיע הזמן לגייס כוחות לקראית עימות עם צה''ל ולהפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

עם זאת, בשעות האחרונות נשמרו ערוצי התיאום השונים בין ישראל והרשות בכל הרמות, בכל הקשור לתיאום הביטחוני. אף בכיר פלסטיני לא הודיע לישראל על עצירת התיאום, ולהיפך. גם בנוגע למותו של אבו עין, הסכים מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, עם עמיתו הפלסטיני, חוסיין א-שייח', על השתתפות פתולוג ישראלי לצדם של פתולוגים ירדנים בבדיקת מותו של אבו עין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully