וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש השנה של המגזין טיים: "לוחמי האבולה"

המגזין האמריקני בחר את המתנדבים, הרופאים, נהגי האמבולנס וצוותי הקבורה שמנסים לבלום את התפשטות המגיפה, שקטלה אלפי בני אדם ביבשת אפריקה, לאנשי השנה של 2014. "בזכותם העולם ישן בשקט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת השער של המגזין TIME/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגזין האמריקני TIME בחר לאיש השנה של 2014 את "לוחמי האבולה" – הרופאים והמתנדבים שסייעו לתושבי היבשת השחורה להילחם במגיפה שקטלה בשנה האחרונה אלפי בני אדם ועוררה בהלה עולמית. המגזין נימק את בחירתו בכך שהממשלות וארגון הבריאות העולמי לא תפקדו כראוי עם התפשטות הנגיף וכי ארגוני סיוע עולמיים נלחמו באבולה לצדם של הרופאים המקומיים, נהגי האמבולנסים וצוותי הקבורה.

התפשטות נגיף האבולה באפריקה || סיקור מיוחד

בהמשך נכתב כי "האבולה היא מלחמה ואזהרה בעת ובעונה אחת. מערכת הבריאות העולמית לא קרובה להיות חזקה מספיק כדי להגן 'עלינו' מפני מגפה מדבקת. העולם יכול לישון בלילה בזכות קבוצה של גברים ושל נשים שמוכנים לקום ולהילחם. בזכות האומץ והרחמים הבלתי-נדלים, בזכות העובדה שהם קנו זמן עבור הגדלת היכולת להתגונן, בזכות הסיכון, העקשנות, ההקרבה והישועה – לוחמי האבולה הם איש השנה של TIME".

ניר שחק בסיירה לאון, אבולה. איתן חתוכה,
"לוחמי האבולה" בסיירה לאון/איתן חתוכה

בשנה שעברה בחר המגזין את האפיפיור פרנציסקוס לאיש השנה. המגזין נימק את בחירתו בפופולריות יוצאת הדופן של האפיפיור. "מה שהופך את האפיפיורהזה לכל כך מיוחד הוא המהירות שבה הוא שבה את דמיונותיהם של מיליונים שפשוט ויתרו על הכנסייה בכלל", הסבירו בעיתון. "תוך חודשים ספורים, העלה פרנציסקוס על נס את משימת הריפוי של הכנסייה - הכנסייה כמשרתת ומנחמת את האנשים הכואבים בעולם שאינו קל - על פני הדוקטרינה הממשטרת שהייתה כה חשובה לקודמיו". כמו כן, ציינו בעיתון שבניגוד לבנדיקטוס ה-16 שכיהן בתפקיד לפניו וקודמו ג'ון פול השני, שהיו פרופסורים לתיאולוגיה, האפיפיור הנוכחי היה מאבטח במועדון לילה, שרת, ומורה לספרות.

המסורת של בחירת איש השנה החלה בשנת 1927, אז נבחר צ'ארלס לינדברג, שביצע את טיסת הסולו הטרנס-אטלנטית הישירה הראשונה בהיסטוריה. בין הזוכים הבולטים בהיסטוריה היו גם דמויות שנויות במחלוקת, בהן הצורר הנאצי אדולף היטלר, שליט ברית המועצות יוסף סטאלין ומנהיג המהפכה האיסלאמית באיראן האייתוללה רוחאללה חומייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully