וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

מרתון חקיקה

הכנסת ה-19 הצביעה על פיזורה, דצמבר 2014. טלי מאייר
חברי הכנסת בהצבעה על הפיזור/טלי מאייר

אמנם פיזור הכנסת אושר סופית שלשום, אבל אתם צריכים לדעת שבפועל היום הוא היום האחרון שבו ינסו חברי ה-19 להותיר חותם. במסגרת תהליך פרלמנטרי המכונה "ניקוי שולחן" יתקיים היום מרתון חקיקה עד חצות, שבמהלכו ינסו חברי הכנסת להעביר כמה שיותר חוקים לפחות בקריאה ראשונה, כך שניתן יהיה להמשיך ולדון בהם בכנסת הבאה. בסוף השבוע תינעל מליאת הכנסת ואתה תיכנס להקפאה גם עבודת הוועדות, עד אחרי פסח לכל הפחות.

הרופאים מוחים

עיצומים בבית החולים הדסה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
עיצומים בבית החולים הדסה. ינואר 2014/יואב דודקביץ'

אתם צריכים לדעת שהרופאים בשמונה בתי חולים ברחבי הארץ - שיבא, רמב"ם, וולפסון, אסף הרופא, ברזילי, אברבנל, נהריה ופורייה - יקיימו היום ב-13:00 אסיפות במחאה על מה שהאיגוד המקצועי שלהם, ארגון רופאי המדינה, מגדיר "שורת מהלכים פוגעניים נגד ציבור הרופאים בישראל". מדובר בצעד מחאה נוסף נגד הכוונה לפטר רופאים המועסקים בידי תאגידי הבריאות של בתי החולים. רופאים אלו אינם נמנים עם הרופאים עובדי המדינה ולא נהנים מקביעות במשרותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

זמן נובל

כלת פרס נובל לשלום לשנת 2014 מלאלה יוספזאי באוסלו, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
מלאלה יוספזאי באוסלו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום – יום מותו של אלפרד נובל – יתקיימו באוסלו ובשטוקהולם הטקסים שבהם יוענק פרס נובל לזוכים הנכבדים. זוכי פרס נובל לשלום, מלאלה יוספזאי הפקיסטאנית וקיילש סטיארטי ההודי, יקבלו את הפרס מידי יו"ר ועדת הפרס באוסלו, ולפי כללי הטקס אף יישאו דברים. הזוכים בפרסים בתחומי המדעים יקבלו אותם מידי מלך שבדיה. אחרי הטקסים יתקיימו נשפים רשמיים שאם אי-פעם תוזמנו אליהם, יהא עליכם להצטייד בפראק ובעניבה לבנה או בשמלת ערב הדורה.

זכויות 365

ילדה בחזרה להצגה לחג המולד בניו יורק, דצמבר 2014. רויטרס
ילדה בחזרה להצגה לחג המולד בהארלם/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את יום זכויות האדם, שנקבע על ידי העצרת הכללית של האו"ם לתאריך שבו אימץ הארגון את הצהרת זכויות האדם המפורסמת שלו, בשנת 1948. השנה, יעמוד היום בזיקה לאירועי "העשור הבינלאומי לאנשים ממוצא אפריקני", שייפתחו במקביל בהקראת הצהרת זכויות האדם במרכז לחקר התרבות השחורה בהארלם. הסיסמה שמובילה את האירועים היא "זכויות אדם 365" – ללמדנו שכל יום הוא יום זכויות האדם. לאור זאת, האו"ם מציע לכם לעוף על התגית #rights365.

רומא, מוסקבה או סיטי?

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא. GettyImages
פרנצ'סקו טוטי מרומא/GettyImages

אתם צריכים לדעת ששלב הבתים של ליגת האלופות יגיע הערב לסיומו. הדרמה הגדולה תירשם בבית ה', שם ינסו שלוש קבוצות – מנצ'סטר סיטי, רומא וצסק"א מוסקבה – לזכות בכרטיס העלייה השני לשמינית הגמר, אחרי שבאיירן מינכן כבר הבטיחה את השתתפותה. סיכוייה של צסק"א נראים נמוכים, שכן היא תתארח במינכן אצל באיירן העדיפה בהרבה. העולה תיקבע, קרוב לוודאי, בהתמודדות בין רומא למנצ'סטר סיטי באולימפיקו שבבירת איטליה. סיטי רוויית האכזבות במפעל רוצה ללכת רחוק יותר השנה, אבל הקמפיין המאכזב ופציעתו של הכוכב קון אגוארו מפחיתים מאוד מסיכוייה, מה גם ששני כוכבים אחרים של הקבוצה, יא יא טורה ו-וינסנט קומפאני, ייעדרו אף הם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully