וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: טס על 220 קמ"ש בכביש הפתוח בצפון

9.12.2014 / 16:45

בסרטון, נראה מרוץ מכוניות בלתי חוקי על כביש 70 - תופעה שהפכה נרחבת לאחרונה, כשהמארגנים חוסמים את הכביש עם ציוד משטרה גנוב. "הם מהמרים על החיים שלהם וגם על שלנו"

צילום מסך

תופעת מרוצי המכוניות הבלתי חוקיים החלה להתפשט לאחרונה ברחבי הארץ, ומגבירה את הסכנה עבור הנהגים והולכי הרגל בסביבת המרוצים. בסרטון שהופץ ברשת, ניתן לראות את הזנקתו של אחד מהמרוצים הבלתי חוקיים, מצומת התשבי שבעמק יזרעאל לכיוון צומת יגור. עם הבהובו של האור הירוק, רעש המנועים משתלט על האזור והמכוניות פותחות בנסיעה שמגיעה ל-220 קמ"ש על כביש 70.

בתחילת הסרטון, ניתן לראות קונוס משטרתי בצד ימין של הכביש, שלדברי עמותת "אור ירוק", נגנב מהמשטרה. לדברי העמותה, שהסרטון הגיע לידיה, מארגני המרוצים גונבים את הקונוסים מבעוד מועד כדי לקיים את המרוץ בצורה נוחה יותר וללא הפרעה של כלי רכב אחרים. זאת, באמצעות הנחה של הקונוסים בתחילתם ובסופם של מסלולי המרוץ המאולתרים, כך שנהגים מבינים שהמקום חסום לתנועה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", התייחס לסוגיה. "לאחרונה אנחנו מקבלים תלונות ודיווחים על תופעה מסוכנת שהולכת ומתרחבת, של מרוצי מכוניות בין כלי רכב בכביש", אמר. "נהיגה במהירות מופרזת מסכנת את כלל משתמשי הדרך ולכן התפקיד של המשטרה הוא קודם לחקור ולבדוק את המקרה הזה ובמקביל להגביר את האכיפה כנגד עברייני תנועה שמשתוללים ושמסכנים את כולנו בכביש. המשטרה חייבת להגביר גם את הנראות שלה כדי ליצור אווירה הרתעתית בכבישים, ולהשקיע מאמצים לתפוס את אותם נהגים שמהמרים על החיים שלהם וגם על שלנו".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
שיטפון באזור דליפת הנפט; חשש שהזיהום יגיע למפרץ אילת
מות בת הארבע מדלקת בתוספתן: הוקמה ועדת בדיקה
חשד: הבעל לשעבר, הבעל הנוכחי והאח רצחו בת 31 ברמלה

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully