וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: ארבע שנים לאסון הכרמל

יום השנה לאסון, בו נספו 44 בני אדם, יצויין בטקס ממלכתי. וגם: מינויו של גדי אינזקוט לרמטכ"ל יאושר, וגמר גביע הטוטו בלאומית. חמישה דברים שצריך לדעת היום

אסון הכרמל

שריפת הענק בכרמל. רויטרס
אסון השריפה הגדול ביותר בתולדות המדינה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס יום השנה לאסון הכרמל, שהתרחש בין ה-2 ל-6 בדצמבר 2010. בשריפה שפרצה ממערב לעוספיא נספו 44 בני אדם, רובם אנשי כוחות ההצלה והביטחון. 17,000 בני אדם פונו מבתיהם ומיליוני עצים נשרפו באסון השריפה הכבד ביותר בתולדות מדינת ישראל, שקיבלה סיוע אווירי ממדינות רבות בעולם, בהן אזרבייג'ן, טורקיה, ספרד, צרפת, רוסיה וארצות הברית. בעקבות האסון נחקק בכנסת "חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה", שמסדיר את שרותי הכבאות בישראל.

הרמטכ"ל ה-21

איש השבוע. מערכת וואלה!
היה בין ההוגים של "דוקטרינת הדאחיה" נגד חיזבאללה. איזנקוט/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהאלוף גדי איזנקוט, הרמטכ"ל המיועד של צה"ל, יגיע היום למשרד ראש הממשלה על מנת לעמוד בפני ועדת טירקל שאמורה לאשר את מינויו. אלוף איזנקוט יבוא כשהוא מלווה בשר הביטחון משה יעלון. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי מינויו יעבור ללא אירועים מיוחדים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר את מועמדותו לפני כחודש. אלוף איזנקוט צפוי להחליף את הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ באמצע חודש פברואר 2015. כמו כן, בימים אלה מקיים איזנקוט חפיפה על תפקיד סגן הרמטכ"ל עם אלוף פיקוד הצפון היוצא יאיר גולן. טרם הוחלט על תאריך מדויק שבו יחליף גולן את איזנקוט. בצמרת צה"ל ממתינים להחלטת ועדת טירקל מחר על מנת לקבוע את התאריך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

היום הבינלאומי נגד שחיתות

אילוסטרציה. ShutterStock
"אין הבדל בין הענקת משרה להענקת כסף. לזה כמו לזה מהות משחיתה"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את היום הבינלאומי נגד שחיתות, שנקבע על ידי האו"ם כיום להעלאת המודעות הציבורית לשחיתות ולדרכים שאפשר להילחם בה. שחיתות היא השימוש לרעה במשרה ציבורית (בממשל או מחוצה לו) על מנת להשיג טובות הנאה או רווח אישי, והמצב שבו אנשים בעלי סמכות מנצלים את האמון שניתן בהם כדי לקדם את טובתם האישית תוך פגיעה באינטרס של האנשים שבחרו בהם, או באנשים שמשלמים להם כדי לקבל שירות. הנושא רחב וכולל שלושה מרכיבים כמו התנהגות לא ישרה, לא מוסרית או לא חוקית, כאשר מעשה הנחשב מושחת במדינה אחת ייחשב לתקין במדינה אחרת.

יום הולדת שמח, ספרטקוס!

קירק דאגלס. GettyImages
יותר מחמישה עשורים של עשייה קולנועית/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהשחקן קירק דאגלס חוגג היום את יום הולדתו ה-98. דאגלס, שעוסק ביצירה קולנועית יותר מחמישה עשורים, בארצות הברית לזוג הורים שהיגרו מבלארוס, בשם איסר דניאלוביץ' דמסקי. הוא נודע כתומך נלהב של ישראל, ואף שיחק ניצול שואה בסרט "עושה הלהיטים", שהיה הסרט ההוליוודי הראשון שצולם בארץ. מלבד כוכב בשדרה המפורסמת בהוליווד, קיבל דאגלס גם את מדליית החירות הנשיאותית בארצות הברית ואות ליגיון הכבוד בצרפת. בנוסף לאותות ופרסים זכה קירק גם במאגר גנים מעורר קנאה: בנו הוא השחקן המצליח לא פחות מייקל דאגלס. מזל טוב!

גמר גביע הטוטו יסתיים בשלום?

מוחמד אבו סובחי יו"ר בני לוד עם משה דמאיו יו"ר בני יהודה. ברני ארדוב
נקווה שהפעם זה יגמר אחרת/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שגמר גביע הטוטו של הליגה הלאומית יתקיים הערב ב-19:00 באצטדיון המושבה בפתח תקוה. בנסיבות רגילות לא מדובר באירוע יוצא דופן, אלא שההתמודדות הזו תפגיש את קבוצות בני יהודה והפועל בני לוד, השתיים שבעקבות מפגש קודם ביניהן הועמדו לדין בהתאחדות לכדורגל. לפני פחות משלושה שבועות נרשם עימות מכוער ביותר בין אוהדי בני יהודה לבכירי בני לוד, בהם היו"ר אבו סובחי והמאמן סלימן אזברגה, שכלל חילופי דברים קולניים, איומים ושירה גזענית של אוהדי בני יהודה. בהתאחדות לכדורגל מקווים כי הפעם המפגש יעבור בשלום, ובמסיבת העיתונאים המשותפת שקיימו, קראו ראשי שתי הקבוצות להרגעת הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully