וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: 34 שנים להירצחו של ג'ון לנון

יום השנה למותו של מייסד להקת הביטלס, וגם: קרב בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב בליגת העל ופיזור הכנסת. חמישה דברים שצריך לדעת היום

פיזור הכנסת

מליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שמליאת הכנסת תצביע בקריאה שנייה ושלישית על פיזורה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הצביעה המליאה, ללא מתנגדים, על פיזור הכנסת בקריאה ראשונה. ההצבעה מחר תסתום באופן סופי את הגולל על האפשרות של הקמת ממשלה חלופית ומניעת הבחירות ב-17 במרץ 2015. קיים סיכוי קלוש שראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט לבטל את הבחירות ולצרף את המפלגות החרדיות לקואליציה. כזכור, לפני שנתיים הכניס נתניהו את שאול מופז לממשלתו, רגע לפני ההצבעה על פיזור הכנסת.

כתב אישום בפרשת נועה אייל

נועה אייל. באדיבות המשפחה
הייתה בת 17 כשנרצחה. נועה אייל/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים הקראת כתב האישום לדניאל נחמני, המואשם באונס ורצח הנערה נועה אייל ז"ל בשנת 1998. מחקירת המשטרה עלה כי אייל, שהייתה בת 17 במותה, פספסה את האוטובוס לביתה. בשלב מסוים הגיע נחמני, נשוי ואב לשתי ילדות תושב שכונת תלפיות, לתחנה במכוניתו והציע לאייל טרמפ. אייל הסכימה ונכנסה למכונית. במהלך הנסיעה סטה נחמני, ככל הנראה, מנתיב הנסיעה לדרך צדדית ביער רמות, ושם, על פי כתב האישום, עצר, חבט באייל באבן ולאחר מכן אנס ורצח אותה. משלא שבה לביתה, החלו הוריה לחפש אותה. בשעות הערב נמצאה גופתה ביער. נחמני מכחיש כל קשר לרצח וטוען שלא פגש את המנוחה מעולם.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

דמיינו

30 שנה לרצח ג'ון לנון. תאגיד כאן
מילותיו האחרונות היו "יורים בי"/תאגיד כאן

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 34 שנים נרצח הזמר והיוצר ג'ון לנון, שהיה ממייסדי להקת הביטלס ופעיל שלום בולט. לנון נרצח בחמש יריות אקדח בפתח ביתו על ידי מרק דיוויד צ'פמן. מיד לאחר שירה השליך צ'פמן את האקדח על המדרכה והחל לקרוא את הספר "התפסן בשדה השיפון". הוא טען שרצח את לנון כי היה "מלך המזוייפים" ונשלח למאסר עולם. לנון הותיר אחריו, מלבד אלמנה שנויה במחלוקת, מסרים של שלום, אחווה ושיוויון שנשארו רלוונטיים עד היום.

נעילת המחזור ה-12

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
צפויים לתת קרב ליריבתם/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שקבוצות הכדורגל של מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים יתמודדו הערב באצטדיון "סמי עופר" בחיפה לעיני יותר מ-20 אלף צופים, במשחק שינעל את המחזור ה-12 בליגת העל. המפגש אמור היה להתקיים בבלומפילד, אך מכבי תל אביב עדיין מרצה עונש רדיוס בשל התפרעות אוהדיה בדרבי האחרון. בכל מקרה, האלופה עדיפה בהרבה על הנייר, אולם הירושלמים, שהתאוששו משרשרת כישלונות עם ניצחון 1:3 על הפועל פתח תקוה, שואבים בדרך כלל מוטיבציה מיוחדת במשחקים רוויי קהל, ולעיני כ-5,000 מאוהדיהם ביציע הם צפויים לתת קרב ליריבתם.

יום הולדת למלך הפנטומימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מזל טוב!/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שחנוך רוזן חוגג את יום הולדתו ה-55 היום. רוזן החל להופיע בפני קהל כשהיה בן 17 בלבד, ומאז הספיק לשחק בטלוויזיה, בתיאטרון ובפסטיבלים רבים מסביב לעולם. חנוך פעל גם מאחורי הקלעים וכתב וביים מחזות רבים. המצליח מביניהם היה כנראה "ספר הג'ונגל", אשר זכה בפרס התיאטרון הישראלי. אנחנו זכינו בפרס בדמותו של תום אבני הצעיר בחיתול אדום. נאחל לרוזן שנים רבות של יצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully