וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה שנשיא צרפת לא רצה שתראו

פרנסואה הולנד ביקר בסוף השבוע בקזחסטן וקיבל ממארחיו מעיל פרווה מהודר וכובע תואם. לאימתם של הצרפתים, הקזחים פרסמו תיעוד מהמפגש – ובאינטרנט חגגו: "הנשיא נראה כמו בוראט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נשיא קזחסטן נורסולטן נאזארבייב ונשיא צרפת פרנסואה הולנד, בסוף השבוע באסטנה./מערכת וואלה, צילום מסך

כלי התקשורת בצרפת לעגו בסוף השבוע לנשיא פרנסואה הולנד, שצולם במעיל פרווה שהוענק לו במתנה על-ידי עמיתו הקזחי נורסולטן נאזארבייב.

התצלום הועלה לחשבון האינסטגרם של לשכת העיתונות הקזחית, למרות שעוזריו של נשיא צרפת עשו כל מאמץ למנוע את פרסומו. רשת צרפת-24 דיווחה כי בארמון האליזה זעמו על הפצת התצלום. בעקבות לחצים כבדים שהופעלו מצד גורמים בפריז על לשכתו של נשיא קזחסטן, התצלום נמחק, לא לפני שכבר הופץ ברשתות החברתיות.

הפרשן הפוליטי כריסטיאן דלפורט, התלוצץ כי מדובר ב"להיט אמיתי לחג המולד - בובה של הנשיא הולנד, שילדים יכולים להלביש בבגדים שונים". כמה מהמגיבים בטוויטר אמרו כי המעיל והכובע הפרוותיים שיוו להולנד מראה דומה לזה של בוראט, העיתונאי הקזחי הפיקטיבי מסרטו המפורסם של סשה ברון כהן.

בחודש ספטמבר 2013 פרסמה סוכנות הידיעות הצרפתית תמונה מביכה במיוחד של הולנד, שתיעדה אותו בביקור בבית ספר יסודי במדינה לרגל פתיחת שנה הלימודים. בתמונה, נראה הולנד יושב בכיתה עם חיוך טיפשי. הסוכנות, הנמצאת בשליטת הממשלה, מיהרה למחוק את התמונה משרתיה, ובכך רק גרמה להפצתה הוויראלית. מאוחר יותר התנצלה הסוכנות על הצנזורה והודתה שהיה מדובר בצעד פזיז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully