וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מינה את אשטון קרטר לשר ההגנה הבא של ארה"ב

6.12.2014 / 0:22

לאחר שמינויו יאושר בסנאט, קרטר בן ה-60, ותיק בפנטגון שכיהן שנים רבות כסגן שר ההגנה, ימלא את מקומו של צ'אק הייגל שהתפטר בשבוע שעבר. "מהיום הראשון הוא יפעל במלוא המרץ"

אשטון קרטר שמונה לשר ההגנה הבא של ארצות הברית, דצמבר 2014. רויטרס
ניצב בפני אתגרים רבים. אשטון קרטר/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מינה אתמול (שישי) רשמית את סגן שר ההגנה לשעבר אשטון קרטר לשר ההגנה הבא בממשלו. "הוא מכיר את מחלקת ההגנה על בוריה, ומשמעות הדבר היא שמהיום הראשון הוא יתחיל לפעול במלוא המרץ", אמר אובמה על איש הביטחון הלאומי הוותיק. קרטר קיבל את המינוי ואמר לאובמה: "אני מתחייב לספק לך את הייעוץ האסטרטגי הכן ביותר שאוכל".

אובמה גם התייחס לאתגרים שיעמדו בפני קרטר בתפקידו החדש, ובהם המבצע הצבאי בהובלת ארצות הברית נגד ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) בעיראק ובסוריה, הסיוע במאבק באבולה במערב אפריקה, הנסיגה מאפגניסטן והמשך הקיצוצים מצד הקונגרס. כעת יעבור המינוי לאישור הסנאט. כמה סנאטורים סיפרו בכלי התקשורת בארצות הברית כי אינם צופים התנגדות למינוי.

עוד בוואלה! חדשות:
כחלון השיק את קמפיין הבחירות: "לא פוסל לשבת עם נתניהו"
חשד: דייל אל על נהג לסמם נוסעים ולגנוב מתיקיהם
פולארד איבד את הכרתו ואושפז מחוץ לבית הכלא

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ואשטון קרטר לאחר מינויו לשר ההגנה הבא של ארצות הברית, דצמבר 2014. רויטרס
"מתחייב לספק לך את הייעוץ האסטרטגי הכן ביותר שאוכל". אובמה וקרטר לאחר המינוי/רויטרס

בתפקיד החדש ימלא קרטר את מקומו של צ'אק הייגל, שהתפטר מהתפקיד בשבוע שעבר בשל מחלוקות בינו לבין הבית הלבן, ויהיה שר הביטחון הרביעי בתקופת כהונתו של הנשיא אובמה. הוא ככל הנראה יכהן פחות משנתיים בתפקיד, עד לסיום כהונתו של אובמה, ובשל כך ככל הנראה העדיף הבית הלבן מועמד הזקוק להכשרה מינימלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארצות הברית ברק אובמה, סגן הנשיא ג'ו ביידן ואשטון קרטר לאחר מינויו לשר ההגנה הבא של ארצות הברית, דצמבר 2014. רויטרס
הסנאט צפוי לאשר את המינוי/רויטרס

קרטר בן ה-60, שפעל תחת 11 שרי הגנה, זכור לטובה בוושינגטון בזכות מעורבותו בהכנת הכוחות האמריקניים למשימות במזרח התיכון ובאפגניסטן, כמו גם יכולות ניהול התקציב שלו, שהפך לסוגיה משמעותית בפנטגון בשנים האחרונות. גורמים בוושינגטון הסבירו כי ניסיונו הרב של קרטר בפנטגון וקשריו הטובים עם בכירי הצבא האמריקני מציבים אותו בעמדה טובה להיכנס לתפקיד.

"הקריירה שלו הכינה אותו באופן מושלם לרגע כזה", טען מייקל אוהאנלון, חוקר תעשיות ההגנה במכון המחקר ברוקינגס. "על הנייר ומבחינת קורות החיים שלו ורמת המוכנות שלו, כנראה שאין מישהו יותר טוב ממנו". עם זאת, בניגוד לשרים קודמים, קרטר לא שירת בעצמו בצבא.

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully