וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק: "חוק הלאום מיותר ומזיק לישראל"

5.12.2014 / 11:00

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר מתח ביקורת על החוק השנוי במחלוקת. "הוא משדר שישראל מאבדת את ביטחונה העצמי", אמר. על תהליך השלום: "צריך להיות בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה"

אהוד ברק ב"שישי אסטרטגי" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, 5 בדצמבר 2014. דרור עינב
אהוד ברק במוזיאון ארץ ישראל, הבוקר/דרור עינב

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק מתח הבוקר (שישי) ביקורת על חוק הלאום שעבר בשבוע שעבר בוועדת השרים לחקיקה. "חוק הלאום מיותר ומזיק", אמר ברק באירוע "שישי אסטרטגי" של הקתדרה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. "הוא משדר שישראל מאבדת את ביטחונה העצמי. ליריבינו הוא מספק כלי אפקטיבי להחשדת ישראל בהתרחקות מהדמוקרטיה כצעד הכנה להקמת משטר שפועל נגד החוק".

ברק התייחס בדבריו גם לתהליך השלום, ששוב נקלע למבוי סתום. "לישראל נקראה הזדמנות היסטורית של פעם בשנות דור לכונן הסדר אזורי, נוצרה זהות אינטרסים חזקה עם מדינות ערב המתונות כנגד איראן והטרור", אמר והוסיף כי הדרך להסכם מדיני עוברת בהתקדמות מול הפלסטינים, אך בהקשר אזורי: "מול הפלסטינים עלינו בעיקר לתת, אך מהעולם הערבי יש הרבה מה לקבל".

עוד בוואלה! חדשות:
אסון אקולוגי בדרום: "הנזק מדליפת הנפט - עשרות מיליוני שקלים"
שמועות על מות מובארק במצרים; קרוביו מכחישים
משעל: "המשך כניסת היהודים להר הבית יוביל למרחץ דמים"

אהוד ברק ב"שישי אסטרטגי" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, 5 בדצמבר 2014. דרור עינב
ברק, היום/דרור עינב

ברק הזכיר את המצב הפוליטי ואמר כי "אחרי הבחירות, הנושא הפלסטיני והחתירה להסכם אזורי עם מדינות ערב המתונות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של ממשלת ישראל הבאה". לדבריו, "האיום הממשי הוא איננו הפתרון של שתי המדינות, אלא הפתרון של מדינה אחת לשני עמים, זה יוביל את ישראל למדינה שאיננה יהודית או איננה דמוקרטית".

על יחסי ישראל-ארה"ב, אמר: "יחסינו עם ארה''ב הם אבן פינה לכוחה של מדינת ישראל ולכוחו של צה''ל. עלינו לקיים כמעט בכל מחיר אמון וכבוד הדדי עם האמריקנים. האמריקנים הם חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully