וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תפצה פיראטים באלפי אירו - כי הפרה זכויותיהם

בית המשפט האירופי לזכויות אדם פסק כי צרפת תשלם לתשעה שודדי ים סומלים אלפי אירו, משום שלא הובאו באופן מידי בפני שופט כשהועברו לאדמת המדינה. התשעה שבו שתי ספינות צרפתיות ב-2008 ונלכדו על ידי הצבא

פיראט סומלי בחופי המדינה, 2012. AP
פיראט סומלי עומד בסמוך לספינה שעליה השתלט/AP

בית המשפט האירופי לזכויות אדם פסק היום (חמישי) כי צרפת צריכה לפצות פיראטים סומלים שתקפו ספינות צרפתיות – זאת בשל הפרת זכויותיהם. תשעה פיראטים סומלים יקבלו אלפי אירו פיצויים מאחר שלא הובאו באופן מידי בפני שופט בצרפת. השופטים האשימו את צרפת בהשארת התשעה במעצר ל-48 שעות בניגוד לחוק.

צפו: כך ייעשה לפיראטים שהתעסקו עם הצי ההולנדי

המקרה אירע ב-2008 – הפיראטים שבו אזרחים צרפתים לאחר שהשתלטו על ספינת תענוגות ויאכטה שנשאו דגל צרפתי. צבא צרפת לכד את שודדי הים הסומלים על חוף הים של סומליה בשני מבצעים שונים, לאחר שבני הערובה שוחררו תמורת כופר של שני מיליון דולר.

לפני שהפיראטים הועברו לאדמת צרפת, השלטונות החזיקו קבוצה אחת למשך ארבעה ימים ואת היתר במשך שישה ימים ו-16 שעות. עם זאת, השופטים קבעו כי כליאתם ל-48 שעות בשטח המדינה הפרו את זכותם לחופש ולביטחון במסגרת האמנה האירופית לזכויות אדם.

השופטים טענו כי הזמן בין מעצרם לבין העברתם לצרפת היה מספיק בשביל להגיש נגדם אישומים. עם זאת, השופטים לא ערערו על זכותה של צרפת לעצור הפיראטים על אדמת סומליה, שמוקנת במסגרת חוקי האו"ם למאבק בפיראטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully