וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגיע לכולם": 292 עריקים ומשתמטים נלכדו בשבוע

4.12.2014 / 20:05

במסגרת המבצע הגדול ביותר בעשור האחרון לכדו שוטרי המשטרה הצבאית עריקים בהיקף גדול ב-20% ממבצעים קודמים. "הם סיגלו לעצמם אורך חיים של אנשים שנמלטים מאימת החוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בישראל חיים 4,350 בני אדם שמוגדרים עריקים או משתמטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה הצבאית סיימה לפנות בוקר (חמישי) את אחד מהמבצעים הגדולים שלה בעשור האחרון, מבצע לכידת משתמטים ועריקים שהחל בתחילת השבוע. מתוך 4,350 בני אדם בישראל המוגדרים עריקים או משתמטים, השוטרים הצבאיים לכדו 292 מהם – היקף הגדול ב-20% ממבצעים קודמים שנערכו בסוגיית המשתמטים והעריקים.

"ההיקף התאפשר בזכות עבודת שטח מעולה ואיסוף מודיעין ממושך נגד עריקים שסיגלו לעצמם אורך חיים של אנשים שנמלטים מאימת החוק", הסביר קצין בכיר במשטרה הצבאית. "הייתה גם אלימות בחלק קטן מהמעצרים, אבל לשמחתי הרבה אף אחד לא נפגע". לדבריו, אילו היו מקומות כליאה נוספים, היקף העריקים שנתפסו היה גדול יותר. "לו היו לנו מקומות כליאה היינו עוצרים הרבה יותר, אבל אנחנו מוגבלים. עם זאת, כל עריק וכל משתמט צריך לדעת שאנחנו נגיע אליו במוקדם או מאוחר. אף אחד לא חסין מפני החוק".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
תיעוד: פיגוע הדקירה בסניף "רמי לוי" במישור אדומים
לא רק חברתי: מה משה כחלון באמת חושב על השלום?
אהרונוביץ': "חמאס מכווין גורמים במזרח ירושלים לבצע פיגועים"

במהלך המבצע נעצר עריק, שערק משירות סדיר במשך תשע שנים מבלי שהמשטרה הצבאית הצליחה לתפוס אותו. כמו כן, נעצרה אישה שהשתמטה משירות צבאי במשך שבע שנים. "זה מתאפשר כי הם מסגלים לעצמם אורח חיים בהתנתקות", הסביר הקצין. "ישנים אצל חברים ומגיעים לרמת מומחיות כזו, שרק באמצעות מודיעין איכותי מצליחים ללכוד אותם". כמו כן, נעצרו במבצע גם שתי עריקות ששוחררו לבתיהן. לאחר שהובאו השתיים לתחנת המשטרה, התברר כי לא הצהירו על כן שהן בהיריון ולכן פטורות משירות ביטחון.


לעומת מבצעים הקודמים, במבצע הזה כל עריק זכה להיות מיוצג על ידי סניגור צבאי – עובדה שהשוטרים הצבאיים היו מחויבים לציין בפני העצורים. הסנגור הצבאי הראשי אלוף-משנה אשר הלפרין אמר בתגובה לכך כי הוא "מברך על השינוי שהובילה הפרקליטות הצבאית בהמשך לפניות הסנגוריה בנושא. אותו השינוי ניכר בשטח".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully